Olagligt att se streamad film (piratströmmar) enligt ny EU dom

Permalänk

För det första: den länkade sidan visar behovet av adblockers..

För det andra: Ni här inne som är mer insatt i detta än jag är; hur fungerar det rent tekniskt att spåra detta? Torrenttrafik kan jag förstå, där är det tydligt att ditt IP-nummer skickar data, men går det även att se om jag är inne på en streamingsite och dessutom har valt att klicka på play på en video?

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Ingen fara för oss privatpersoner, det kräver uppsåt för attdömas. Dvs youtube tex där är vi trygga eller andra liknande sidor, men tex dreamfilmhd där vet alla att de är olagligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Den här nyheten har väl inte med svenska myndigheter att göra?

Sist jag kollade var Patent- och registreringsverket en svensk myndighet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hulle:

Sist jag kollade var Patent- och registreringsverket en svensk myndighet.
/hulle.

Yes jag formulerade om meningen innan du svarade. Det jag undrar över är väl snarare hur man kan veta att PRVs tolkning är felaktig.
Det är väl snarare något som kommer kunna avgöras först i ett faktiskt domstolsfall där nuvarande EUdom kan bli prejudicerande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lathranir:

För det första: den länkade sidan visar behovet av adblockers..

För det andra: Ni här inne som är mer insatt i detta än jag är; hur fungerar det rent tekniskt att spåra detta? Torrenttrafik kan jag förstå, där är det tydligt att ditt IP-nummer skickar data, men går det även att se om jag är inne på en streamingsite och dessutom har valt att klicka på play på en video?

Precis allt du gör kan sparas och har även sparats av nätoperatörerna. Alla länkar du klickar på, alla siter du besöker, alla reklamservrar din dator anslutit sig till när banners visats, alla uppdateringsservrar, ja precis allt. Flera tusen kontakter gör du per dag av att surfa lite.
Operatörerna var tvingade att spara den typen av data fram till nyligen. Så svaret på frågan är väl då ja, det går att spåra detta.
Men! Det gäller för operatörerna. Upphovsrättsinnehavarna har mycket svårare att få ledtrådar om vem som piratar via streaming så de har väl svårare att få fram IPn till användarna som de kan pressa operatörerna med.
Men vem vet... kanske är det lättare att tvinga nätleverantörerna att lämna ut info om alla som kopplat upp sig mot källan, alltså streamen och få ut info från operatörer den vägen? Säkert olika åtkomstmöjligheter i olika EUländer dessutom.
I Sverige vet vi inte hur landet ligger i nuläget. Datalagringen som Svenska staten pysslat med fick inte fortgå enligt EU. Nu jobbas det på att snabbt ta fram en ny lagstiftning kring hur datalagringen skulle kunna göras istället. Vi får se vad det resulterar i.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Calby:

Ingen fara för oss privatpersoner, det kräver uppsåt för attdömas. Dvs youtube tex där är vi trygga eller andra liknande sidor, men tex dreamfilmhd där vet alla att de är olagligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte på några som helst självklart för gemene man att Youtube är ok medan dreamfilmhd inte är ok. Om mitt syfte är att se "Film A", och jag googlar på den för att hitta lämplig tjänst, så kan jag omöjligtvis veta att den versionen som ligger på svtplay är ok, medan exakt samma version på dreamfilmhd inte är ok.

Jag minns också i Piratebay-fallet, så var de flera som pekade på namnet (Tror till och med det var Rättighetsalliansen a.k.a Antipiratbyrån) som menade på att det var uppenbart vad som fanns där. Men så är det självklart inte, t.ex finns ett bokförlag som heter Piratförlaget, som mig veterligen inte sysslar med piratkopierade böcker.

Rätt väg att gå måste på något sätt vara att de som äger rättigheterna till verken också är de som får anmäla de som ger ut verken utan tillstånd, mottagaren kan inte förväntas klara av att hantera den biten.

En liten kul detalj i sammanhanget är ju att till och med Antipiratbyrån piratkopierade ett upphovsrättsskyddat inslag från Sveriges Radio (folkradion) och la ut på sin egen hemsida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

En liten kul detalj i sammanhanget är ju att till och med Antipiratbyrån piratkopierade ett upphovsrättsskyddat inslag från Sveriges Radio (folkradion) och la ut på sin egen hemsida...

Vad hade dom att säga till sitt försvar?

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av REPTiL3:

Vad hade dom att säga till sitt försvar?

Njaa. Antipiratbyrån hade publicerat en länk till ett program som leder till material på sverigesradio där SR pratat om antipiratbyrån.
Den typen av länkning är allmänt vedertagen i dagsläget, alla gör det hela tiden.
Men visst är situationen lite lustig.

Nu ska jag vara lika illegal som antipiratbyrån och länka till ett youtubeklipp (youtubeklippet är säkerligen också illegalt då de troligen inte fått lov av SR att publicera på YT).
Här kommer antipiratbyråns mumlande försvar i frågan:
https://www.youtube.com/watch?v=DyfUrq334Ao

Värt att nämna är att det hela handlar om en inbäddad länk. Materialet fanns alltså inte hos antipiratbyrån utan det var bara en wrapper för SRs spelare och materialet kom från SRs servrar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

....

...Materialet fanns alltså inte hos antipiratbyrån utan det var bara en wrapper för SRs spelare och materialet kom från SRs servrar.

Lite samma sits som piratebay m.m. PB lagrar ingen info men blir ändå fällda för det.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av REPTiL3:

Vad hade dom att säga till sitt försvar?

På frågan "Om jag har en hemsida, får jag lägga ut en låt på den då?"
Svarar Pontén: "Naeh, nu är det såhär att jag kan bara svara på frågor om musik och film"..

Han kan alltså inte svara på frågor kring låtar, bara musik (och film)!

Men enligt den jargongen han kör, så verkar de vara ok att begå upphovsbrott, om man bara ber om ursäkt å pudlar när man blir påkommen. Undrar om han tycker de funkar likadant när de skickar ut kravbrev till privatpersoner som streamat film från en site som inte har upphovsmannens godkännande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Njaa. Antipiratbyrån hade publicerat en länk till ett program som leder till material på sverigesradio där SR pratat om antipiratbyrån.
Den typen av länkning är allmänt vedertagen i dagsläget, alla gör det hela tiden.
Men visst är situationen lite lustig.

Lustig? Haha driver du bara eller? Om inte så tycker du alltså att det är ok att antipiratbyrån gör så för att ''alla andra'' gör så? Samtidigt som dom sätter dit människor för exakt samma sak?

Ska polisen börja sälja droger och misshandla folk för att ''det händer ju hela tiden! den typen av beteende är allmänt vedertagen!''?

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Avstängd

Domen denna artikel handlar om har egentligen inget att göra med streamingsiter i sig eller huruvida det är olagligt att använda dem eller inte utan med att sälja hårdvara som är byggd för att just strömma från dessa siter. Vilket domstolen kommer fram till är olagligt i EU. GP drar upp stora rubriker som den skvallertidning den har blivit, men de stämmer alltså inte.

Läs exempelvis: http://www.dn.se/kultur-noje/linus-larsson-nej-tusentals-sven...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av REPTiL3:

Lustig? Haha driver du bara eller? Om inte så tycker du alltså att det är ok att antipiratbyrån gör så för att ''alla andra'' gör så? Samtidigt som dom sätter dit människor för exakt samma sak?

Ska polisen börja sälja droger och misshandla folk för att ''det händer ju hela tiden! den typen av beteende är allmänt vedertagen!''?

Ja näe jag tycker nog det är mest lustigt faktiskt. Representanten skäms lite i radio också när han ställs till svars (med all rätt) men det är ingen höna här. Bara en fjäder ;).
Inte helt lämpligt men det var en tämligen marginell grej där det en gång länkades till material som finns öppet och tillgängligt och där de efter påpekande tog bort länken direkt.
I de vattnen jagar inte antipiratbyrån själva, eller deras efterträdare med det aningen pompösa namnet "rättighetsalliansen".
Ska polisen göra rätt för sig också? Ja! Händer det att polisen trots det svänger över en heldragen linje, cykelpolisen tar några tramptag på en trottoar eller går mot röd gubbe trots att det inte är utryckning eller bråttom? Ja. Det är inte rätt, och de kan gott få höra att de gör fel också, men små förseelser är inget att plocka fram blåslampan för, hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Rimligen borde det vara legalt att titta på exakt vad man vill, men man gör att för att sabba för folk "i godhetens namn" så föga förvånande att saker som detta idisslas med jämna mellanrum...

Jag kan inte se varför polisen (eller någon annan myndighet) skall lägga en massa resurser på att snoka efter vilka bilder eller filmer, texter, etc som folk vill titta på, oavsett vilka skäl man anser sig ha.

Hade jag kunnat hade jag raderat allt sådant förbannat skit ur lagboken omgående annars också, oavsett vad man kallar skälen till det, så att polisen kan lägga resurser där det gör nytta i stället, tex reda ut stölder...

Lagar skapade av om med och för idioter, skit som kostar samhället en massa resurser till ren dynga.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Rimligen borde det vara legalt att titta på exakt vad man vill, men man gör att för att sabba för folk "i godhetens namn" så föga förvånande att saker som detta idisslas med jämna mellanrum...

Jag kan inte se varför polisen (eller någon annan myndighet) skall lägga en massa resurser på att snoka efter vilka bilder eller filmer, texter, etc som folk vill titta på, oavsett vilka skäl man anser sig ha.

Hade jag kunnat hade jag raderat allt sådant förbannat skit ur lagboken omgående annars också, oavsett vad man kallar skälen till det, så att polisen kan lägga resurser där det gör nytta i stället, tex reda ut stölder...

Lagar skapade av om med och för idioter, skit som kostar samhället en massa resurser till ren dynga.

Nu bör rimligtvis barnporr och liknande skit vara illegalt av uppenbara skäl. Men jag förmodar att du syftade på illegal strömning av normalt material.
Men tillåter man piratkopiering och illegal strömning så kanske man ska tillåta stöld också. Ännu mer resurser sparade och ingens arbete blir värt något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Domen denna artikel handlar om har egentligen inget att göra med streamingsiter i sig eller huruvida det är olagligt att använda dem eller inte utan med att sälja hårdvara som är byggd för att just strömma från dessa siter. Vilket domstolen kommer fram till är olagligt i EU. GP drar upp stora rubriker som den skvallertidning den har blivit, men de stämmer alltså inte.

Läs exempelvis: http://www.dn.se/kultur-noje/linus-larsson-nej-tusentals-sven...

Tackar, äntligen en intervju med någon som läst beslutet och en länk till beslutet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Nu bör rimligtvis barnporr och liknande skit vara illegalt av uppenbara skäl. Men jag förmodar att du syftade på illegal strömning av normalt material.
Men tillåter man piratkopiering och illegal strömning så kanske man ska tillåta stöld också. Ännu mer resurser sparade och ingens arbete blir värt något.

Ja, vill man komma till rätta med sådant så bör man väl sikta på roten och se till att det går lättare att söka korrekt hjälp anonymt, mm.
Men personligen tror jag inte att man kan göra psykiskt sjuka människor friska enbart genom straffsatser, det måste mer till för det, tex kontaktpersoner man har tillgång till, mm. Sådant bör göras tillgängligt för alla så att man kan söka professionell hjälp i tid.

Att tex kunna utreda Ekobrott och liknande må ju polisen ha tillgång till vilket som.

Jag har inget att invända mot att polisen har tillgång till alla uppgifter man kan tänkas behöva, tvärtom anser jag att det i vissa fall borde vara enklare för polisen att kunna utreda brott.

Ladda upp material må ju vara reglerat till sådant man själv har fått upphovsrätt till, men jag anser att det enbart bör gälla material som är yngre än 50 år. (eller 70 år).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Såg på en gammal Van Damme film på Youtube inatt medans frugan var med dottern på akuten för misstänkt benbrott. Som tur var det inget men var orolig och höll mig vaken halva natten ifall hon ringde... och jag behövde ha något att underhålla mig med under tiden. Min tanke var inte att göra något tungt kriminellt under natten men fan... vad gör man? Vem kontaktar man för att anmäla sig... eller kan man höra med Volvo först om filmen låg där lagligt?

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Ja, som jag ser det så är det tekniskt sett problematiskt om jag tex utgör en länk i en kedja där folk laddar och sänder vidare, tex mappar med bilder och filmer, etc. Det blir fort kvantitativt oerhört mycket om man skall gå igenom var och en sedan, alternativt gruppbestraffa alla som deltagit i fildelning eller användandet av streaming tjänster som alla kan har tillgång till, osv.

Jag tror att det lagtekniskt sett kommer att kräva väldigt mycket resurser om man skall utreda punktfall och man måste nog som det ser ut nu ändå samla ihop -alla- punktfall man kan hitta när man går vidare i tex en myndighet, jag tror att det är nödvändigt i praktiken i nuläget med allt underarbete även om man bara avser dra något pilotfall längre än så.

Med dagens system är jag osäker på hurpass rimligt det skulle vara.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Så har det då hänt. Att se streamad film har tolkats som olagligt av PRV som tolkat en ny EU dom i ämnet.

Vad tycker ni? Är vi kriminella?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/olagligt-att-titta-p%C3%A5-s...

inte mer kriminella än dom som laddar ner filer på nätet

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag bryr sig så mycket om detta, även om jag skulle kikat på piratströmmar men det väcker en annan frågeställnings hos mig:

Hur kan man som användare veta om man använder en piratström eller inte?

Skrivet av pytonOrm:

inte mer kriminella än dom som laddar ner filer på nätet

Alltså en ström laddar man ju egentligen ner också, bara att man ser materialet direkt och att det ser ut att försvinna direkt, om vi ska vara petiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Snubbarna som filma en våldtäkt på facebook fick 1 och 2 år. De som hade swefilmer fick 4... så hoppas inte på för mycket.

Domen har väl inte kommit än i swefilmer fallet? Det är väl bara åklagaren som har yrkat på 4 år.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Nej streaming har inte blivit olagligt. Flera medier verkar misstolkat domen och resten spinner på vad de andra skriver.

Det hela handlar om en specifik produkt som gjorde det möjligt att se på streamad film. Domen säger att just exakt den produkten är olaglig. Alla andra produkter som gör samma sak är fortfarande lagliga. Domen pekar på en specifik produkt och endast den produkten.

http://www.dn.se/kultur-noje/linus-larsson-nej-tusentals-sven...

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

*host* VPN

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det ska bevisas uppsåt vid fyllekörning och våldtäkter, så jag förutsätter att samma gäller vid streaming. Sverige är ett tacksamt land att vara kriminell i.

Uppsåt att skada upphovsrättsinnehavaren...?

Permalänk
Medlem

Klart det ska vara lika olagligt att strömma material från källor som saknar upphovsmannens godkännande om det är olagligt att ladda ner materiel från källor som saknar upphovsmannens godkännande. Visst man kan råka ta del av olagligt strömmat material i misstag men man råkar inte se på olagligt strömmade hela filmer eller serier regelbundet av misstag lika lite som man råkar ladda ner flera filmer och serier olagligt av misstag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Rubriken är fortfarande tveksam: "Olagligt att sälja/tillverka en viss specifik hårdvara för att visa (pirat)streamad film enligt ny EU-dom" är nog närmare...

Permalänk
Avstängd

@talonmas: så om du streamar film från en bio så är det okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@talonmas: så om du streamar film från en bio så är det okej?

Tror inte en biograf har tillstånd att streama filmer den visar? Detsamma gäller väl även biobesökarna. En biobiljett ger ingen rättighet att streama filmen. Så då är det väl även olagligt att ta del av en sådan stream.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Men hur vet du att det som står i deras license agreement är riktigt?
Att jag på min site påstår att jag har rättigheter att visa ett klipp, behöver ju inte betyda att jag faktiskt har det...

Om så är fallet så lär man märka om ens favorit "lagliga" streamingsite, som man betalar åt, åker dit. Om t.ex Netflix huxflux åker på en smäll så behöver ju inte konsumenterna automatiskt bli kriminella.
Svårt att veta sanningen bakom vad alla företag sysslar med.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |