Call of Duty: WWII avtäckt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Antagligen blir den nedtonad, censurerad, och politiskt korrekt, helt utan svastikor.
Dessutom blir den antagligen bannad och får inte säljas i Tyskland.

Brukar inte vara fallet när det kommet till Skandinavien.

Skrivet av bobzombie:

Pre-order now to get access to the privet beta... nej tack!

Ha det gött

Det är nog inte det enda sättet att få tillgång till det.. däremot är det antagligen det säkraste sättet att få tillgång till den. Dessutom kör även Dice med detta.

Skrivet av segen:

Om Dice släpper ett WW2 spel så garanterar jag att den kommer att ha afrikaner i fokus.

Med tanke på att BF One (som jag gissar på att du refererar till) utspelar sig under första världskriget där både Frankrike och Storbritannien använde sina kolonier för att förse sig med soldater så är det inte så konstigt att det förekommer folk från Afrika i spelet. Annars så låter din sorts kommentarer snarare som de kommentarer som uppkom efter att Finn från Star wars episode V var mörkhyad. Alltså folk blev kränka och anklagade att andra brev kränka och därför var han där.

Skrivet av Garderoben:

Ehm? COD av något är väl känt för bra singel player?

De tidigare spelen iallafall. SP kampanjen började bli sämre och sämre efter varje släpp pro MW2. Singleplayerkampanjerna i BLOPS och IW var rent av kassa.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

Extremt trist att det är jänkare man spelar som och naturligtvis så är det i Normandie.

Håller med andra att det är mer än dags att få spela som tysk, och gärna under krigets sista faser när ryssarna och jänkarna närmar sig fosterlandet.

Sen kan jag rent spontant känna att det vore roligt att spela som kinesisk soldat under den japanska invasionen. Många är inte medvetna om vilka fruktansvärda saker som japsarna höll på med under de åren. Sök på 'rape of nanking' eller 'Unit 731' om ni vill veta mer.

När kriget i Asien behandlas så är det alltid jänkarna mot japsarna, men det var framförallt kineserna som stod för det mesta motståndet i Asien under större delen av kriget. Dessutom började de redan 1937.

Permalänk
Medlem

Har stora förhoppningar på detta spel! Älskar cod 2 och det händer att man fortfarande går in och spelar online ibland.

Hoppas på en rysk campaign del också så man får springa runt i lite snö med en PPSh-41. I övrigt hoppas jag på många Bolt-Action Rifles som man kan lira med bara iron sight.

Rädd att man lätt kan bli besviken dock :/

Permalänk

@anon159643: Är nog Call Of Duty 1 du tänker på. Man ska över en öppen plats i Stalingrad ( har jag bestämt för mig ), o vänder man tillbaka så är där folk med kulsprutor som mejar ner en. Finns klara likheter med filmen Enemy At The Gates i det spelet.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk
Medlem

Kanske blir första gången på länge man skaffar ett Cod. Man har sådan nostalgi från dom gamla Cod och MoH spelen som utspelade sig under WW2. Hoppas dom faktiskt försökt sitt bästa för att göra ett bra spel och inte bara en ren cashgrab.

Permalänk
Medlem

Nån viskade i mitt öra att vi ska få upp till 48 spelare Online.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Varför är CoD mer för yngre? Vilka fps-spel spelar äldre?

Jag lirar arma

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Välkommen till årets cringe-och kliché buffé. Serveras tillsammans med gårdagens rester av cash-grab och mellanmjölk(kreativitetsfri såklart)

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk
Medlem

Nej tack , men jag skulle mer än gärna vilja ha ett nytt MOHAA med då tidens tempo men nyare grafik

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har lovat mig själv att först köpa nästa CoD spel som inte släpps året efter det förra. Blir att fortsätta vänta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arelion:

Har lovat mig själv att först köpa nästa CoD spel som inte släpps året efter det förra. Blir att fortsätta vänta.

Även om det är tre olika utvecklare som gör dem? Detta spel har varit under utveckling i tre år..

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

Så himla skönt att det blir med ett old-school health-system.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Det behövs mer WW2-spel

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk

faktiskt, det var dags för Call of Duty saga att ha sådana spel

Permalänk
Medlem

Det kommer aldrig ske, men en remake utav första hidden & dangerous hade varit den första kickstartern jag någonsin gett pengar till. Det var bara så jävla bra.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Jag lirar arma

Det där är tramsigt. Jag älskar arma. Speciellt tvåan med mods.

Men du får se på spel som cod som en halvkass film på söndagen när man är lite småbakis.

Ibland är det skönt att bara slappna av med en interaktiv berättelse. Och ww2 är bäst. Därför jag inte gillade Arma3 så mycket. För lite coola ww2 mods. Men det kanske har kommit något nytt?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Jag vill spela som tysk. Men jag behöver inte ens titta om jag kan göra det. Så jäkla sorgligt PK. Ända in i tvspels världen (Nej, jag är inte naze britta.) Jag vill bara ha möjligheten till att inte skjuta på mitt eget kött & blod. Det krig min släkt stred handlade inte om gasungnar.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hårdnackad:

Jag vill spela som tysk. Men jag behöver inte ens titta om jag kan göra det. Så jäkla sorgligt PK. Ända in i tvspels världen (Nej, jag är inte naze britta.) Jag vill bara ha möjligheten till att inte skjuta på mitt eget kött & blod. Det krig min släkt stred handlade inte om gasungnar.

Inte visste jag att ditt "kött och blod" var uppbyggda av pixlar? Sedan var den tyska krigsorsaken nästan uteslutande socialdarwinistisk med en gnutta imperialism iblandad. Även om din släkt specifikt kanske inte hade det som orsak att strida så var det ändå till den mål man stred. Även om det eventuellt var omedvetet.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag minns inte vilken Call of Duty det var där man fick ett magasin patroner och springa ut i korselden och sedan ta över ett gevär från en skjuten kamrat. Och om man vände sig om så blev man skjuten av sina kamrater för man var desertör.

Det var nog i sovjet delen i första cod har jag för mig. Det gjorde ett starkt intryck på mig, inte lika starkt som terroristdelen i MW2. Det är en form av speldesign som ändå tillför något, att spelaren inte langas en minigun XXL format och får instruktion att mangla fienden tills slutbossen skuttar fram utan får känna hur det är att vara utsatt och i princip försvarslös.
Motsatsen är väl de nyare wolfenstein spelen där du spelar den ultimata mänskliga krigsmaskinen, svingar dubbla maskingevär samtidigt. I dem framställs ju spelaren visserligen som försvarslös i vissa situationer men det följs ofta av en möjlighet att hämnas rejält vid ett senare tillfälle till skillnad från situationen tidigare beskriven i cod där målet inte är att hämnas utan överleva.

Skrivet av MrAdde:

Nog för att Nazityskland förtjänar lite skit, men den individuella soldaten i Wehrmacht var precis lika mänsklig som en allierad soldat. Dessutom var de flesta soldater där för att de var tvungna, inte för att de var blodtörstiga bestar till nazister som amerikanska filmer och spel alltför ofta vill få det att framstå som. Håller med dig, hade varit intressant att se exempelvis försvaret av Tyskland utifrån Wehrmachts perspektiv.

Det finns ju en del populärkultur som beskriver hur "den lilla människan" under och efter nazismen i Tyskland, men jag vet inte om jag sett så mycket om soldaternas liv. Det finns ju en del starka skildringar av sovjetiska soldaters liv, så om det gjordes liknande dramatisering av tyska eller japanska soldaters erfarenheter vore det ju också en intressant sida av kriget att se.
Jag tänkte kolla på Band of Brothers för första gången efter jag jag tagit mig igenom The Pacific, så det var väldigt vältajmat av Sledgehammer och Activision just nu... Även om jag inte direkt törstar efter mer CoD.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ett till ww2-spel, yes!