Nintendo sålde 2,7 miljoner Switch-enheter under första månaden

Permalänk
Melding Plague

Nintendo sålde 2,7 miljoner Switch-enheter under första månaden

Spelkonsoltillverkaren Nintendo presenterar sin första kvartalsrapport för år 2017, av vilken det framgår att företaget sålt totalt 2,74 miljoner Switch-enheter under mars månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Antar det ska stå "Av de 2,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 80 000 flera."???

Permalänk
Medlem

Inte illa ändå. Lustigt det med Zelda, måste vara samlare i farten. Men jag undrar hur det står till med siffrorna. 20 miljoner för Wii U första året? Enligt vgchartz har den sålt totalt knappt 14 miljoner.

Förbannade namnförvirring.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Antar det ska stå "Av de 2,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 80 000 flera."???

Nope. Det står korrekt.

"Enligt denna har de sålt 2,74 miljoner enheter under mars månad, vilket är betydligt högre än Nintendos uppskattning på två miljoner."

"Av de 3,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 20 000 flera."

2,76 milj jmf 2,74 milj.

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Såldes till Wii U också.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaooo:

Nope. Det står korrekt.

"Enligt denna har de sålt 2,74 miljoner enheter under mars månad, vilket är betydligt högre än Nintendos uppskattning på två miljoner."

"Av de 3,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 20 000 flera."

2,76 milj jmf 2,74 milj.

Aha. Jag missuppfattade texten. My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Inte illa ändå. Lustigt det med Zelda, måste vara samlare i farten. Men jag undrar hur det står till med siffrorna. 20 miljoner för Wii U första året? Enligt vgchartz har den sålt totalt drygt 13 miljoner.

Wii inte Wii U

Permalänk
Medlem

Tror på det. Känner en av de tokstollar som köpte spelet utan att ha köpt switchen ännu

Har en själv. Gillar hårdvaran starkt men avskyr spelutbudet. Jag är nästan lite hypad att få spela Mario Kart imorgon, trots att det återigen handlar om en port av ett Wii U spel, som jag haft i min ägo hur länge som helst. Så på det hela är det lite sorgligt.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

@GilbertG: Såldes till Wii U också.

Skrivet av Svantesson666:

Wii inte Wii U

Förbannade namnförvirring. Redigerat.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Borde förtydligas lite
"Av de 3,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 20 000 fler än sålda Switch enheter".

Permalänk
Medlem

@Teddis: Eller så har de faktiskt lyckats skapa ett spel som är så bra att folk vill fortsätta spela det.
Ganska glatt skulle jag vilja påstå.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att folk köpt spelet digitalt och fysiskt. Eller köpt digitalt och sedan sålt men inte gett med kontot så nästa person blivit tvungen att köpa en kopia också.

Permalänk
Medlem

Det är ganska många i USA som köpt spelet och inte få tag på konsolen än, speciellt de som beställde tidigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mario Kart 8 Deluxe kommer absolut öka försäljningen rejält.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Ortovox:

Borde förtydligas lite
"Av de 3,84 miljoner exemplar som sålts är 2,76 miljoner till Nintendo Switch, det vill säga omkring 20 000 fler än sålda Switch enheter".

Folk gillar spelet, men avskyr hårdvaran, så här försvarar de att emulera spelet

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Försäljningen lär bara öka när Mario Kart 8 Deluxe släpps imorgon. Mitt spel är på väg men återstår att se om den hinner fram innan helgen bara.

Jag hör till de som köpt två Zelda-spel till Switchen. Ginza blåste mig på min förbokning vilket jag fick reda på antingen dagen före lanseringen eller om det var på lanseringsdagen. Och det var jag själv som upptäckte det då jag blev fundersam på att de inte skickat någon notis om att spelet skickats. De hade varken några planer på att meddela mig att jag inte fick spelet till lanseringen eller det faktum att jag blev helt utan då det fattades två exemplar och jag var näst sist att beställa. Grymt oseriöst och jag kommer aldrig handla från den butiken igen.

Så... eShop-utgåvan på lanseringsdagen och sedan en Limited Edition-utgåva när de sjönk i pris någon vecka efter lansering.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna hört något om NES Mini och framtida SNES Mini.

Men annars så tycker jag att det var fantastiskt bra siffror gällande Switchen!

Grym framgång för Nintendo - härlig revansch efter WiiU!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Tror på det. Känner en av de tokstollar som köpte spelet utan att ha köpt switchen ännu

Har en själv. Gillar hårdvaran starkt men avskyr spelutbudet. Jag är nästan lite hypad att få spela Mario Kart imorgon, trots att det återigen handlar om en port av ett Wii U spel, som jag haft i min ägo hur länge som helst. Så på det hela är det lite sorgligt.

Tycker att Nintendo är lite snåla mot de kunder som är lojala och köpt spelen innan, och även deras tidigare hårdvara.

De som har elektroniska licenser (fysiskt media skiljer sig, så det kan jag köpa är olika köp) borde få spela på både Wii U och Switch tycker jag (i de fallen det är exakt samma spel, och speciellt de som Nintendo själva givit ut).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det är alltid samma sak. Folk säger att det är för dyrt, och att tillbehör är också för dyra. Nästan alla säger att det är en skandal att inte få en riktigt handkontroll och något spel som följer med sen folk köper ändå. Så nu kommer Nintendo att göra samma sak med nästa konsol och detta kommer tyvärr också inspirera de andra på marknaden.
Precis som det var med DLC, när de började med Call Of Duty och allt annat på ps3 och Xbox 360. Alla var missnöjda men alla köpte ändå. Och nu får vi inte mer än 40% av ett spel om vi "bara" betalar 500 spänn för det.
Så för alla som köper allt Premium innehåll och Deluxe editions och sprang till affären för att köpa en Switch, en stor tack till er!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Nu är det bara spel utbudet som saknas sen är allt på sin plats

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Personligen så är jag mer intresserad av siffrorna när konsolen hinner med att tillverkas så att alla som vill, har köpt den och att det har gått ca 3 månader.

Den här nyheten säger väldigt lite om försäljnings potentialet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VinceAkStyle:

Det är alltid samma sak. Folk säger att det är för dyrt, och att tillbehör är också för dyra. Nästan alla säger att det är en skandal att inte få en riktigt handkontroll och något spel som följer med sen folk köper ändå. Så nu kommer Nintendo att göra samma sak med nästa konsol och detta kommer tyvärr också inspirera de andra på marknaden.
Precis som det var med DLC, när de började med Call Of Duty och allt annat på ps3 och Xbox 360. Alla var missnöjda men alla köpte ändå. Och nu får vi inte mer än 40% av ett spel om vi "bara" betalar 500 spänn för det.
Så för alla som köper allt Premium innehåll och Deluxe editions och sprang till affären för att köpa en Switch, en stor tack till er!

De som kacklar högst talar dock inte för hela marknaden. Värt att ha i åtanke.

Skrivet av Fearnox:

Personligen så är jag mer intresserad av siffrorna när konsolen hinner med att tillverkas så att alla som vill, har köpt den och att det har gått ca 3 månader.

Den här nyheten säger väldigt lite om försäljnings potentialet.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men det visar att försäljningen ändå går riktigt bra. Det var en del som kacklade om att Switchen inte skulle sälja av diverse olika anledningar och nu ser vi tydligt hur fel de hade och hur dålig koll de har på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Nu är det bara spel utbudet som saknas sen är allt på sin plats

Är inte säker på att det är så dåligt.

Switch har sålt extremt bra trots att det i stort sätt bara haft Zelda BOTW som enda "stor" ny titel. Verkar som om Nintendo klarar sig fint på nuvarande plan och utgivningstakt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/