Fulkultur om Marvel i film och TV-serier

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Marvel i film och TV-serier

Fulkultur återvänder till att prata om Marvel och deras superhjältar, men denna gång flyttas fokus från serietidningar till vita duken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ska nog se Guardians 2 i helgen. Jag är smått taggad, jag gillade ettan.
Jag har dock svårt att se hur man kan kombinera hjältarna från Avengers-filmerna eller Doctor Strange med Guardians.
Nästa film med Thor ser jag fram emot!

Permalänk
Medlem

Tvåan var helt underbart bra... är lite av en Marvel fantast själv, har dock svårt och ranka den lika bra som ettan.

Netflix serier är nog bland bästa jag har sett... väl värt och ha en närmare koll om genren faller en i smaken. Bästa med netflix produktioner är att själva berättelsen är extremt detaljerad och välgjord... bort från all soap opera känslan och onödig bling bling...

Kul att Swec tar "nördsvängen" mot Marvel Universe för en gångs skull...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag ska nog se Guardians 2 i helgen. Jag är smått taggad, jag gillade ettan.
Jag har dock svårt att se hur man kan kombinera hjältarna från Avengers-filmerna eller Doctor Strange med Guardians.
Nästa film med Thor ser jag fram emot!

Alla filmer hittills med samband till en av "infinity" stenarna leder till kampen mot titanen Thanos, i näst kommande Avengers film.
Guardians har enligt tidigare berättelse alltid haft en stor roll i att besegra Thanos... därmed karaktären Nebula som fått mer roll i det hela... men jag ska inte säga för mycket och spoila nåt om du ska se filmen snart.

Permalänk
Medlem

Inte lyssnat på podden men såg precis senaste avsnittet av Marvels Agents of SHILED och jesus christ va bra den serien är!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Inte lyssnat på podden men såg precis senaste avsnittet av Marvels Agents of SHILED och jesus christ va bra den serien är!

Visst är den det!!
Efter dom första 3 episoder tänkte jag att det här blir jobbigt att kolla igenom. Men serien växte med varje avsnitt och blev väldigt bra.
Ser fram emot en fjärde säsong.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Inte lyssnat på podden men såg precis senaste avsnittet av Marvels Agents of SHILED och jesus christ va bra den serien är!

Tycker den är hyffsat bra men hoppas Agents of Hydra delen slutar snart.. inte så förtjust i just den delen.

Hoppas Inhumans serien blir bra!

Sedan finns ju Legion som är baserad på någon ganska obskyr mutant från X-Men universumet..
ville gilla den men den kändes mest förvirrande, inte ens tittat klart på den.
Kändes som en besvikelse för första X-Men relaterade serien..
om man nu inte räknar den gamla Mutant X som kändes verkligt misslyckad.

Överlag ganska besviken på DC filmerna dom senaste åren, hoppas på att Wonder Woman blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tycker den är hyffsat bra men hoppas Agents of Hydra delen slutar snart.. inte så förtjust i just den delen.

Hoppas Inhumans serien blir bra!

Sedan finns ju Legion som är baserad på någon ganska obskyr mutant från X-Men universumet..
ville gilla den men den kändes mest förvirrande, inte ens tittat klart på den.
Kändes som en besvikelse för första X-Men relaterade serien..
om man nu inte räknar den gamla Mutant X som kändes verkligt misslyckad.

Överlag ganska besviken på DC filmerna dom senaste åren, hoppas på att Wonder Woman blir bättre.

Håller med om DC senaste filmer inte dom bästa. Mina favorit hjälte är batman. Jag gillar inte superkrafter filmer så är inget fan av. Och dom stora filmerna från marvel har ju oftast varit med massa superkrafter. förutom ironman

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora