Permalänk
Medlem

Koppla bildskärm till dator

Jag ska koppla ihop min dator (Acer Aspire X3900) med min nya datorbildskärm (HP Z22n). Skärmen har en kontakt vardera för VGA, HDMI och DisplayPort. Datorn har endast en kontakt för HDMI och en för DVI. HDMI-kontakten på datorn har jag dock redan inkopplad till min tv. Jag vill gärna kunna ha datorn inkopplad till både tv:n och datorbildskärmen samtidigt.

Hör ska jag gå tillväga? Skaffa någon typ av adapter? Kommer bildkvaliteten att påverkas på något sätt beroende på vilken typ av adapter som används?

Permalänk
Medlem

DP kan skicka ut en DVI-signal, så du behöver bara skaffa en DP-DVI-adapter eller ännu enklare en DP-DVI-kabel (t.ex. en sån här för att bara ta ett exempel).

Glöm det, läste fel. DVI och HDMI använder samma bildsignal, så vad du behöver är i så fall en DVI-HDMI-kabel (t.ex. en sådan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

DP kan skicka ut en DVI-signal, så du behöver bara skaffa en DP-DVI-adapter eller ännu enklare en DP-DVI-kabel (t.ex. en sån här för att bara ta ett exempel).

Glöm det, läste fel. DVI och HDMI använder samma bildsignal, så vad du behöver är i så fall en DVI-HDMI-kabel (t.ex. en sådan).

Tack för svaret!