Permalänk
Medlem

Skrivbord för kontor

Jag ska ha mig ett litet kontor hemma och letar efter ett ordentligt skrivbord för ändamålet. Är ute efter ett större skrivbord i hörnmodell som är höj och sänkbart. Har googlat lite och sett lite olika alternativ men känner mig lite lost.

Finns det några tillverkare/leverantörer som har bra pris/kvalité, typ kinnarp för stolar och är det någon man ska akta sig för?

Har ingen bestämd budget utan letar efter ett bord som har bra kvalite/finish utan att kosta fantasisummor. Det får ju gärna se bra ut också

Tack o bock

Permalänk
Rekordmedlem

Kinnarp gör nra skrivbord också men Ikea har relativt sett betydligt bättre kvalitet på skrivborden än stolarna och det finns ju numera bra sitt/stå ben även från dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: har så klart kikat på Ikea, det gör man ju jämt, men dom verkar finnas i begränsat antal utformningar/storlek. Man är ju också lite orolig att det ska vara samma kvalité som deras byråer/bokhyllor etc där "träet" går sönder om man lyfter lite konstigt men ska absolut titta där, tack för infon.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Robiban:

@mrqaffe: har så klart kikat på Ikea, det gör man ju jämt, men dom verkar finnas i begränsat antal utformningar/storlek. Man är ju också lite orolig att det ska vara samma kvalité som deras byråer/bokhyllor etc där "träet" går sönder om man lyfter lite konstigt men ska absolut titta där, tack för infon.

Du kan väl besöka en Kinnarps, Edsbyn eller annan butik som säljer kontorsmöbler och kolla, det finn ju även begagnade kontorsmöbler via butikerna och andra.
http://www.edsbyn.com/products/overview/id/11

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan väl besöka en Kinnarps, Edsbyn eller annan butik som säljer kontorsmöbler och kolla, det finn ju även begagnade kontorsmöbler via butikerna och andra.
http://www.edsbyn.com/products/overview/id/11

Givetvis måste man besöka återförsäljare men eftersom jag inte vet ett dyft om någon av dom tänkte jag via tråden få hjälp med att ta reda på om det finns någon erkänt bra tillverkare som har prisvärda prylar innan jag besöker allihop i blindo