Konstig crash är det grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Konstig crash är det grafikkortet?

Hej!

Fick igår ett problem sitter på ett sapphire radeon 390 nitro 8gb, haft det drygt ett år lite drygt. Igår när jag satt och slösurfade på youtube började rösterna på teamspeak låta robotaktigt, sedan fick jag no signal och allt ljud försvann, resetade utan förbättring, fick stänga av datorn och sätta på den så funkade allt.

Suttit och lirat lite nu, inga problem, väntar på sista som skulle iväg ett ärende, sitter återigen på youtube, den som pratar på ts hackar till med robotljud och jag fick no signal, denna gången kom jag inte in igen även om jag stängde av datorn eller resetade no signal. Helt plötsligt efter en omstart kom jag in i windows igen och fick bild, misstänker det är grafikkortet? Är det trasigt eller det finns något sätt att lösa det på?

Mvh

Permalänk

@G1zm00: Kolla även drivrutinerna till ljudet. Har haft många svårsökta fel genom åren som har varit något strul med just dom.

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Medlem

Installera om grafikdrivrutiner och ljuddrivrutiner... Blir det samma sak så är nånting förmodligen döende i burken. Nätagget, grafikkortet eller moderkortet.