Nya stora hårddiskar på ingång 12 TB?

Permalänk

Nya stora hårddiskar på ingång 12 TB?

Såg att G-technology släpper nya diskar med Thunderbolt 3. Det intressanta är att man talar om en 12TB version (singeldisk) och en 24TB version (dual) som väntas släppas "någon gång under nästa kvartal". Lägger märke till att prisskillnaden mellan 10TB och 12TB är ganska liten. Drar slutsatsen att den kommer innehålla en billig(are) intern 12TB som ska lanseras (alltså inte HGST:n). Den interna disken borde ligga på c:a 4000-5000 SEK om man köper den som intern. En ny Seagate? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagobert1:

Såg att G-technology släpper nya diskar med Thunderbolt 3. Det intressanta är att man talar om en 12TB version (singeldisk) och en 24TB version (dual) som väntas släppas "någon gång under nästa kvartal". Lägger märke till att prisskillnaden mellan 10TB och 12TB är ganska liten. Drar slutsatsen att den kommer innehålla en billig(are) intern 12TB som ska lanseras (alltså inte HGST:n). Den interna disken borde ligga på c:a 4000-5000 SEK om man köper den som intern. En ny Seagate? Vad tror ni?

"Alla" kommer med 12 TB diskar snart, HGST, WD, Seagate. Dessa annonserade 2016 att det var på gång.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd

Kollar man in "reviews" på NEWEGG.COM så ju större diskarna blir så ju sämre omdöme får dom av ägarna. Dvs det är betydligt fler diskar som kraschar inom garantitiden.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.

Permalänk
Medlem

Känns galet, vågar man har 12tb med information på en och samma disk, blir ju ett jävla jobb med att backupa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Känns galet, vågar man har 12tb med information på en och samma disk, blir ju ett jävla jobb med att backupa

Bättre att ha 12 stycken 1TB då det är större sannolikhet att EN 12TB disk kraschar och allt försvinner än att samtliga 1TB diskarna kraschar.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.