Permalänk
Medlem

Angående vattenkylning.

Min dator är överclockad 39% med en Noctua fläkt och CPU har en temperatur på runt 65 grader när den jobbar fullt ut.
Kan någon svara på hur mycket man skulle vinna på att montera in vattenylning och i så fall vad rekommenderas till en i7 6950x.

Permalänk
Medlem

Då du inte säger mycket om din nuvarande cpukylare är det lite svårt att dvara, men vatten vs luft är i princip samma kylförmåga. Fördelen i min mening med vatten är att du slipper en jätteklump med flänsar som blockerar luftflödet samt väger en massa. Men smaken är som baken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

65c är ingenting, Intel själva anser att temperaturer under 90c är optimalt så du har 25c marginal.

Du behöver alltså inte byta något, detta med att man måste ha så "extremt" låga temps är mest för folk som går på reklamen om nya kylare.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Tack

Tack skall ni ha för den informationen.
Det hjälpte mig.

->Mot bättre vetande<-

Permalänk
Medlem

kör själv med vatten loop på två stycken grafikkort plus överklockad i7 5930 cpu den går 4,4Ghz har vid hård körning 55 till 58 grader så sakerna men då har jag två stycken 480 mm radiatorer.

Håller med @hakd 65 grader är inga problem

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz