Tankar om personers uppförande när man spelar

Permalänk
Medlem

Tankar om personers uppförande när man spelar

Kanske man är för känslig men tycker en del gånger att tonarterna i spelet är så negativt att man mår dåligt och man blir stressad.

Som tur är att det finns andra personer som är mycket trevligare så man får tillbaka suget att spela.

Det hjälper inte att skrika på en person vad man ska göra eller om man är dålig tvärtom det kan stressa en att göra flera misstag.
skriva eller använda fula ord hjälper inte

Sedan att rösta att sparka ut någon för att personen har en dålig spelgång, otur eller kanske helt enkelt har sämre rankning är fel.
Alla har en dålig dag, alla börjar som nybörjare.

Jag spelar för att vinna men spelar även för det är kul och lite tidfördriv.

Permalänk
Medlem

Jag har fullständigt lagt av med spel över nätet. Orkar inte ens tänka på skiten man får kastad på sig. Kör sedan många år tillbaka endast singleplayer spel. Tråkigt då jag hade vansinnigt kul med Half Life multiplayer och Unreal för tusen år sedan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Brukar vara olika i olika spel. LoL är ett bra exempel.

Minns även när jag spelade gta v online och vi var 10 pers som åkte runt i en buss i ca 2-3h, asroligt

Permalänk
Medlem

Har spelat CS sedan 1.6 men stort sätt alltid på privata servrar eller min egen med vänner och bottar för det är kul.
Så när man spelade på nätet så märker man att man har en hel del klar att lära sig men men blir förvånad och småskrattar lite när någon skriver eller säger att man är en "noob"

Det som jag också har märkt att många som jag spelat med är inte 18 utan under så att de spelar CSGO är väll inte rätt spel kanske, sedan verkar det var ett väldigt populärt spel i ryssland.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat spel på nåt år men under mina 10 år(?) jag har spelat onlinespel så har jag ärligt talat aldrig märkt av denna tongången som alla pratar om. Visst kunde det vara lite tjafs på svenska CS Source servrar men utöver det tycker jag aldrig upplevt att någon skulle ha skrivit/skrikit kränkande ord och betett sig illa etc. Speciellt inte på CS GO, det var aldrig något tjafs när man spelade. Vare sig från sitt egna team eller motståndarna.

Kan säkerligen ha hänt någon gång men vad jag kan minnas har det överlag varit en jävligt bra stämning oavsett spel.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Tillgänglighet.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Båt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@alatan:

nu är det i princip varannan gång man lirar ett lir som man hamnar med odrägliga människor, tyvärr!
Precis därför jag surfade in på forumet nu, för att hitta lite vettigt folk att spela med.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Ingen idé längre att spela utan fullt lag/ett gäng grabbar. Vi har en teamspeak där dom flesta av oss är inne någon/några gånger i veckan och tjötar. Så tråkig upplevelse att få med små barn med mängder av skällsord..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Som förälder till en 17 åring som lirar cs:go fick jag ibörjan vara tydlig mot honom att inte snacka shit efter att ha dragit hans nät flertalet gånger = han fått ban, har han i stort skaffat ett bättre språk på chaten. Är enbart föräldrars fel att kidzen sitter ensama i sina rum å inte får någon uppfostran.

Lirar själv med cs och då jag inte fattar va ryssarna säger bryr jag mig inte och man kan alltid stänga av de som e jobbiga inte så bra i en match visseligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Även om jag tycker tongångarna är lite väl otrevliga med skällsord som skriks till höger och vänster så kan man ju faktiskt bara muta dem. Känner det själv frustrerande när man spelar med "randoms" då folk är ju helt bedrövliga på spelet, dock behöver man ju inte skrika skällsord på dem.

Sen ser jag inte problemet med att rösta ut folk som uppenbarligen inte drar sitt strå till stacken. Om en bot som en lagspelare kan ta över kommer göra mer än spelaren som blir utröstad bör laget rösta ut denna om det krävs för att vinna matchen. Varför skall fyra personer få en förlust för att en person inte gör sitt?

Permalänk
Medlem

Har inte upplevt något negativt på CS:GO ännu, men det är lite störande när ungar skriker i micken konstant.

Permalänk
Medlem

folk beter sig väldigt illa i cs

Permalänk

En kedjereaktion av negativt tänkande!

När jag spelar försöker jag alltid ha en positiv ton och säga till om de gör något bra och om det går dåligt är det bara att säga att vi tar dem nästa omgång eller vad som skulle kunna förbättras på ett lugnt sätt och inte genom att skrika på laget eller personen.

Om man skulle bli arg eller upprörd skulle jag ge som förslag att gå ut på en promenad, kolla på Youtube/serie eller egentligen vad som helst som får dig att lugna ned dig så att du kan komma tillbaka med ett mer positivt tänkande.

Om jag har några i laget (R6S) som beter sig som svin muntligt via mic så mutar jag alltid dem och kör mitt egna race.

Det enda man kan göra emot negativt tänkande är att själv försöka hålla humöret uppe och se till att prata mycket med laget så att dem får en gemenskap.

Permalänk
Medlem

cl_mute_enemy_team 1

Så sparar man en hel del frustration

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem

Jag spelade rankad dust2 igår i CS:GO. Killen med 5-3-23, (Kills, assists, deaths), i laget går och dör när det står 14-13 till oss och säger något argt tillsammans med mitt namn i mikrofonen. Jag spelar mörka B tunnlar och väntar på att någon ska trycka lillmörka, (jag spelar T), och han dog top-mid. Bara folk från icke engelsktalande land i laget så förstår inte ett ord av vad dem säger men håller koll på minimap vart laget är så att jag inte missar en push mot site.

Hör att de pushar tunnel B så jag lägger en popflash och lyckas knäppa båda som kommer springandes in i mörka från site men dör sedan för att någon trycker från lillmörk.

Hör då hur personerna i laget, (som jag antar är premade), skriker något i mikrofonen och sedan votekickar mig. Vet inte om de vann matchen eller inte men det är en typisk A-la-CS:GO upplevelse om man köar själv. Hade förövrigt positiv KD och presterade i mitt tycke under omständigheterna, (ingen kommunikation alls), bra.

Det borde finnas en ruta eller något som man kan ticka i om man bara vill få lagkamrater som kan prata engelska. Man måste inte vara engelskman men i alla fall kunna kommunicera. Jag har förlorat så mycket matcher för att man hamnar i ett lag där hälften snackar engelska, hälften snackar ett annat språk som i sin tur bygger upp till irritationer och sedan en förlust. Trist.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Misstänkte att det skulle finnas en tråd om detta. Bestämde mig för att dra igång cs go igen för några veckor sedan och har spelat lite. Spelar ganska bra och brukar att hamna på andra eller tredje plats oftast. Ikväll för första gången på riktigt länge så har jag en ledig samt helt obokad helg, plus att sambon skulle iväg över helgen. Jackpot tänkte jag och började spela lite. Har träffat på en del idioter innan men detta var det värsta jag sett. (Rankad Match) Det började med att jag och två andra stod på A och skulle planta, han som har bomb säger att han plantar om jag knivar den andra killen. Nej säger jag givetvis. Då vägrar han planta och vi förlorar rundan? Han och två av dom andra i vårt lag spelar ihop och trollar konstant igenom hela matchen. Dom får efter en stund med sig tre ifrån motståndarlaget så dom håller också på och trollar. Teamflashar och Teamkillar igenom hela matchen och ghostar så motståndarlaget kan döda oss om inte dom lyckas. Då jag ville vinna matchen så stod jag ut med det. Men i slutet så kicka dom mig.

Jag filmade lite av det om någon vill se..

Är det någon som är sugen på att teama upp och spela lite?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Händer tyvärr att en del gnäller och vote för att kicka mig för att man inte "hjälpte dom/räddade dom" för de bara springer rakt ut utan att väntar in någon annan medlem så man är flera som kan rusha.
Ofta så kör personerna efter mest kills medan jag är mer intresserad av att vinna matchen.

Permalänk
Medlem

@L.T.G: Har en son på 11 som lirar CS och jag och frugan får säga till han och kompisarna dagligen.
Tänker aldrig någonsin acceptera dåligt språk och gnäll på andra då som sagt folk kan ha en dålig dag.
Det sjuka är att av alla han spelar med är det bara vi som säger till dom, inte äns en gång har jag hört en annan förälder säga till sin unge. Tyvärr är det en i gänget som triggar igång alla andra och gör allt svårare. Är det så jävla många som skiter i vad ens barn gör på nätet? Kan bara inte förstå dessa så kallade "föräldrar" , hur man kan strunta i sitt eget barn. Äntligen fått han att förstå att man inte ska rösta ut folk hela tiden i.a.f. :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siltan:

@L.T.G: Har en son på 11 som lirar CS och jag och frugan får säga till han och kompisarna dagligen.
Tänker aldrig någonsin acceptera dåligt språk och gnäll på andra då som sagt folk kan ha en dålig dag.
Det sjuka är att av alla han spelar med är det bara vi som säger till dom, inte äns en gång har jag hört en annan förälder säga till sin unge. Tyvärr är det en i gänget som triggar igång alla andra och gör allt svårare. Är det så jävla många som skiter i vad ens barn gör på nätet? Kan bara inte förstå dessa så kallade "föräldrar" , hur man kan strunta i sitt eget barn. Äntligen fått han att förstå att man inte ska rösta ut folk hela tiden i.a.f. :).

Ett stort problem är nog att många föräldrar inte vet något alls om gaming och hur man bör bete sig där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Verkar som de flesta föräldrar struntar i det då igentligen CSGO är en 17+ åldersgräns.

Permalänk
Medlem

man lär sig att leva med alla arga människor i spelet, kör mycket ranked och det går vissa perioder där man får folk som bara sitter o gapar och skriker och skyller på att dom har sånt "noob team" medans dom själva inte gör någonting.

lättaste är ju bara att muta dom som är otrevliga men jag tycker det är roligare att prata tillbaka till dom och göra dom ännu argare men i vissa fall (de flesta) så pratar dom ryska och jag har inte en aning vad sjutton han gapar om då är det bara att skratta åt galenskapen och köra vidare.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

De e bara inse att spelet är trasigt, iaf på denna front.
Att de ens tillåter votekick och så pass illa beteende bjuder bara in trolls. Hände mig också något liknande som Segmonsson där jag som sist och ensam höll emot 2 fiender i en fight, inte att jag gömde mig, en "heads on fight"... bara att mina medspelare var otåliga och ville kickvota mig ganska så omgående efter att jag var ensam... bara för att spela tidigare.
Detta hände även med andra medspelare, fick upp "vill du också kicka spelare X?" typ vid varje runda under vissa matcher.

Tja detta hände ganska ofta utöver allt toxic babbel. Testade CS:Go enbart i 3 dagar och fattar inte varför man vill ens röra spelet, aldrig mer för min del

Overwatch däremot är mycket bättre på denna front, visst finns det elaka nötter där också men överhängande bra och klart MYCKET bättre än CS:go på denna front.

Vill du få en person att må dåligt så är det bara att ge den en cs-nyckel... haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

De e bara inse att spelet är trasigt, iaf på denna front.
Att de ens tillåter votekick och så pass illa beteende bjuder bara in trolls. Hände mig också något liknande som Segmonsson där jag som sist och ensam höll emot 2 fiender i en fight, inte att jag gömde mig, en "heads on fight"... bara att mina medspelare var otåliga och ville kickvota mig ganska så omgående efter att jag var ensam... bara för att spela tidigare.
Detta hände även med andra medspelare, fick upp "vill du också kicka spelare X?" typ vid varje runda under vissa matcher.

Tja detta hände ganska ofta utöver allt toxic babbel. Testade CS:Go enbart i 3 dagar och fattar inte varför man vill ens röra spelet, aldrig mer för min del

Overwatch däremot är mycket bättre på denna front, visst finns det elaka nötter där också men överhängande bra och klart MYCKET bättre än CS:go på denna front.

Vill du få en person att må dåligt så är det bara att ge den en cs-nyckel... haha

votekick funkar i vissa situationer t.ex när någon går afk och inte kommer tillbaka eller bara springer i cirklar i spawn då kickar man den så man får en bot att spela med istället men absolut systemet missbrukas hårt i casual och låga ranks.

när jag började spela blev jag kickad hela tiden för att jag inte gjorde exakt vad dom tyckte att jag skulle göra eller för att jag dog när jag sprang runt 1 v 5 och försökte rädda rundan..

men när man väl kommer upp några ranks och man kan spelet bättre så slutar folk vote kicka en i ranked i alla fall.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14