Spel med tung story?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Hej! Har alltid varit ute efter och gillat spel med lite tyngre story, så man faktiskt känner sig träffad när någon viktig dör eller att man storlipar i slutet... Letar därav nytt sådant spel!

Har spelat:
Life is Strange
The Walking Dead (Både första och Season 2)
The Witcher 3 (Ja, jag storlipade i slutet. Även spelat ut båda DLCs)

Ahhh f*n kommer inte på mera jag har spelat... Vill spela The Last of Us men har bara tillgång till PC :/

Hursomhelst bara skicka en massa sådana spel så skickar jag tillbaka en massa kärlek och tårar

EDIT: The Wolf Among Us har jag hört mycket bra om, är det värt det? Bara priset som drar ner lite på det :/

Utöver dom du har sagt kan verkligen rek dom första två om du orkar med gamla spel, blir som en såpopera eller ngt sånt då allt hänger ihop.
Mass Effect Trilogy (röd tråd rakt igenom hänger ihop av ngn anledning fick jag rysningar och berördes trots rymdsåpa)
Dom första Assasin Creed Spelen typ 1, 2 och 2expansion (röd tråd rakt igenom hänger ihop, inte känslomässigt men riktigt riktigt bra story )
Planescape Torment (tung story vuxet) finns en enhanced edition nu, antagligen rätt tungspelat och mer för atmosfären mycket lore
Game of Thrones (frustrerande, vet inte vad jag ska säga det är ju story och jag tyckte att det var bra)
The Wolf Among Us (inte i närheten lika bra som walking dead men spelvärt köp på rea isf, kan inte minnas att jag berördes känslomässigt)

Bioshock Infinite har ett coolt slut, många ser ju trilogin som bra men tycker sj inte att det är värt att köra för story
Metro 1 och 2? Kommer en 3'a? Baserat på böcker vill verkligen gilla detta men jag vet inte
Sen har du alla walking simulators typ Dear Esther, Firewatch mfl som fokuserar på story men som jag personligen tycker suger då man går i krypfart och försöker hålla in shift för att springa, berättaröst som säger bla bla och lite fina scener. Min rek undvik

Permalänk

Jag förvånas lite över att inte fler har nämnt Fallout- och Uncharted-serierna. Framförallt Fallout är verkligen den typ av spel man kan uppslukas av under en längre tidsperiod och har därtill en så öppen storyline att man kan, eller kanske bör, spela igenom det ett stort antal gånger och ändå mötas av något nytt varje gång. Uncharted är betydligt mer linjärt men har samtidigt en story värdig även de bästa filmer.

Visa signatur

What nonsense he is talking! Why, you are in a sentimental mood today, are you?