Vilka spel lockar fler tittare på Twitch?

Permalänk

Vilka spel lockar fler tittare på Twitch?

Hej på er. Det är så att jag har tröttnat lite på min Fifa spel på Twitch och jag skulle vilja byta spel men jag vet inte än vilka spel som lockar fler tittare. Efter ca 2 år så har jag lyckats få 248 st följare på Twitch då jag har endast spelat Fifa 16 och Fifa 17.
Jag känner mig också att jag förlorar pengar på Fifa poäng då ingen av mina tittare vill donera pengar än dem tigger istället att jag ska öppna packs ofta. Just nu har jag ingen inkomst då jag förlorade jobbet och har inte heller fått min A-kassa då det kommer ta ett par veckors. Så därför tänkte jag det skulle bra om jag byte spel som gör jag inte förlorar riktiga pengar som t.ex Fifa poäng.

Så min fråga till er är; Vet ni vilka spel som lockar fler tittare samt följare på Twitch?
Jag är inte så kunnig inom Call of Duty eller GTA. Viss kan jag prova spela en action spel då jag gillar actionfilmer även om spel och filmer är olika men jag nämnde bara ett t.ex. Annars gillar jag också bilspel, favorit bilspel är Need For Speed men tyvärr så är inte många just nu som streamar nya Speed For Speed spelet på Twitch.

Permalänk
Medlem

Players unknowns battleground är popis som fan just nu

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

playerunknowns battlegrounds, gta 5 RP (role playing mod) om du gillar att verkligen leva dig in i spelet.. aningen överdrivet för mig men folk verkar gilla det, csgo eller så får du hålla koll på nya spel och spela dom när dom kommer ut och ha lite tur.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

All "information" jag ger är helt subjektiv från vad jag hört och sett på Twitch och andra streamers genom åren så ta det med lite nypa salt.

Hursomhelst tror inte det finns något "lätt" spel att få tittare på, såklart finns mer nischade spel som typ Binding of Isaac som har ganska dedikerade tittare som man kan spela. Jag tror det framförallt handlar om dedikation och underhållningskunskaper. Att byta till ett populärt spel kan kännas smart men ofta är de spelen oversaturated med andra streamers som gör exakt samma sak och då du ju fråga dig själv om du börjar spela ett stort spel, säg PUBG, CS GO eller whatever varför skulle tittare titta på dig istället för någon av de mer kända streamarna?

Min åsikt är att om du känner att din stream har ett underhållningsvärde som du tror folk skulle vilja titta på så spela hellre spel som du älskar och tycker om att streama, känns inte alls hållbart att börja spela något spel som du (kanske) inte tycker om bara föra att få mer views eller followers.

EDIT: Sen precis som alla andra såna här branscher så kan det vara svårt att bara komma in och bara streama, för att bli mer populär så måste du förmodligen också jobba på att bli kung på att nätverka och använda sociala medier och då kräver det att du lägger en massa tid på att connecta med andra streamers osv osv... Finns en massa Discord-grupper där nya streamers hänger och hjälper varandra att växa men då gäller det också att man är aktiv och hjälper varandra.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

All "information" jag ger är helt subjektiv från vad jag hört och sett på Twitch och andra streamers genom åren så ta det med lite nypa salt.

Hursomhelst tror inte det finns något "lätt" spel att få tittare på, såklart finns mer nischade spel som typ Binding of Isaac som har ganska dedikerade tittare som man kan spela. Jag tror det framförallt handlar om dedikation och underhållningskunskaper. Att byta till ett populärt spel kan kännas smart men ofta är de spelen oversaturated med andra streamers som gör exakt samma sak och då du ju fråga dig själv om du börjar spela ett stort spel, säg PUBG, CS GO eller whatever varför skulle tittare titta på dig istället för någon av de mer kända streamarna?

Min åsikt är att om du känner att din stream har ett underhållningsvärde som du tror folk skulle vilja titta på så spela hellre spel som du älskar och tycker om att streama, känns inte alls hållbart att börja spela något spel som du (kanske) inte tycker om bara föra att få mer views eller followers.

EDIT: Sen precis som alla andra såna här branscher så kan det vara svårt att bara komma in och bara streama, för att bli mer populär så måste du förmodligen också jobba på att bli kung på att nätverka och använda sociala medier och då kräver det att du lägger en massa tid på att connecta med andra streamers osv osv... Finns en massa Discord-grupper där nya streamers hänger och hjälper varandra att växa men då gäller det också att man är aktiv och hjälper varandra.

Hur hittar man dessa "Discord-grupper" på Twitch? Jag är ny på Twitch så jag kan inte mycket om Twitch, men jag streamar tre gånger i veckan. Vilka mer sociala medier bör jag ha? Jag har nu Twitter och skriver alltid meddelande när jag ska streama Fifa och skriver #Fifa17 t ex så hela världen ser. Hur ska jag hitta/bilda ett nätverk som du skriver? Samma sak med "connecta med andra streamers", hur ska jag hitta dom?

Permalänk
Medlem

Om man vill bli upptäckt som streamer på ett populärt spel som battlegrounds så tror jag att man redan behöver ett visst antal följare för att överhuvudtaget synas (man hamnar väldigt långt ner i listan). Om du kanske har 50 så kör på, men om vi säger att du har 5 tittare, då tror jag det bästa ur ett "skaffa så många tittare som möjligt perspektiv" vore att streama ett spel med några hundra tittare eller någon/några få tusen tittare. Där är det lättare att synas samtidigt som det finns en tillräkligt mängd med folk som tittar.