Permalänk

Lurad av Telia

Telia vill nu ha betalt för 6 dagar som jag har varit helt utan internet för att det tog dem 6 dagar att förstå vad jag menade när jag kontaktade dem första dagen och sade att jag inte tänkte betala för den halva månaden som kvarstod av uppsägnings tiden utan fungerande anslutning. De vill alltså ha en bonus för sin egen dumhet när de under flera dagars tid inte läste varken mitt personnummer eller valt ämne som angavs före kontakt efter inloggning och hänvisade mig vidare fram och tillbaka mellan olika avdelningar där de frågar vilket telefon nummer fiber bredbandet har och inte vet vad ett data paket är. Jag hoppas att de inte lurar fler personer genom att dra ut på tiden med dum och dummare i supporten. Man får inget tillbaka tills en undersökning har startat och ingen som nyligen sade upp bredbandet vill lägga halva tiden på att få tillbaka anslutningen för att sedan slänga bort allt arbete när uppsägnings tiden är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlåBävern:

Telia vill nu ha betalt för 6 dagar som jag har varit helt utan internet för att det tog dem 6 dagar att förstå vad jag menade när jag kontaktade dem första dagen och sade att jag inte tänkte betala för den halva månaden som kvarstod av uppsägnings tiden utan fungerande anslutning. De vill alltså ha en bonus för sin egen dumhet när de under flera dagars tid inte läste varken mitt personnummer eller valt ämne som angavs före kontakt efter inloggning och hänvisade mig vidare fram och tillbaka mellan olika avdelningar där de frågar vilket telefon nummer fiber bredbandet har och inte vet vad ett data paket är. Jag hoppas att de inte lurar fler personer genom att dra ut på tiden med dum och dummare i supporten. Man får inget tillbaka tills en undersökning har startat och ingen som nyligen sade upp bredbandet vill lägga halva tiden på att få tillbaka anslutningen för att sedan slänga bort allt arbete när uppsägnings tiden är över.

Va? Använd enterknappen, skriv vad felet var och bifoga konversationen med supporten. Skrev du identiskt som din text nu så förstår jag varför supporten inte förstod dig. Sen förklara gärna datapaket, har du 4G anslutning eller vad? Funderar just nu på vem som är dum och dummare.

Permalänk

Jag skrev att min router inte kunde ta emot ett enda paket av data.

Permalänk
Skrivet av BlåBävern:

Jag skrev att min router inte kunde ta emot ett enda paket av data.

?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Tror TS menar att han hade ett problem med sin uppkoppling, men klarade inte av att uttrycka sig i ord så att telia förstod, och nu försöker förklara hela berättelsen för oss.

Permalänk
Medlem

Och modermodemet går bra?

Edit:
Skämt åsido. Har telia gjort fel så kan du helt enkelt ringa in och säga att du vill göra en reklamation.
Men du måste vara tydligare.
Jag tolkar det som att de inte kopplat upp dig det datum som utlovades?
Och då får du säga det: att jag har betalat från datum xxxxxx men det började funka först xxxxxx.
Eller: Jag har betalt för internetanslutning perioden från xxxxxx till yyyyyy men uppkopplingen har endast fungerat mellan xxxxxx och yyyyyy.
En sak jag inte riktigt förstår är att du säger att du inte vill betala för halva månaden? Och i början säger du 6 dagar?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Problemet var att jag redan hade sagt upp mitt bredband men med bara några dagar kvar så ville de som standard skicka ut en tekniker som skulle få uppkopplingen att fungera igen bara för att direkt efter koppla ur allt igen. Jag ville bespara dem besväret då det skulle kosta dem ca 1000:- för några dagars internet och ville bara få pengarna tillbaka för de sista dagarna utan uppkoppling. När jag fick kontakt med någon på supporten som kunde tänka själv i stället för att följa mallen för hur man svarar i vanliga ärenden så skulle de ha betalt för de dagar som hade gått under tiden för att deras policy antar att man vill fortsätta att vara kund och inte har samarbetat om man inte har bett om att de ska skicka en tekniker. Jag blir alltså bestraffad för att jag inte ville att de skulle slänga resurser i sjön när det är billigare att kapa uppsägnings tiden som de för sent ändå gick med på.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BlåBävern:

Problemet var att jag redan hade sagt upp mitt bredband men med bara några dagar kvar så ville de som standard skicka ut en tekniker som skulle få uppkopplingen att fungera igen bara för att direkt efter koppla ur allt igen. Jag ville bespara dem besväret då det skulle kosta dem ca 1000:- för några dagars internet och ville bara få pengarna tillbaka för de sista dagarna utan uppkoppling. När jag fick kontakt med någon på supporten som kunde tänka själv i stället för att följa mallen för hur man svarar i vanliga ärenden så skulle de ha betalt för de dagar som hade gått under tiden för att deras policy antar att man vill fortsätta att vara kund och inte har samarbetat om man inte har bett om att de ska skicka en tekniker. Jag blir alltså bestraffad för att jag inte ville att de skulle slänga resurser i sjön när det är billigare att kapa uppsägnings tiden som de för sent ändå gick med på.

Fast då har du ju inte blivit lurad. Telia har erbjudit dig hjälp men du har tackat nej.
Jag ser inte hur Telia har gjort fel här. Visst hade man kanske kunnat gå med på ditt förslag men det är ju ren goodwill i så fall, deras prioritet är ju att din internetförbindelse ska fungera.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Ett förslag som endast innebär mer förlust av pengar på båda sidor medans abonnemanget ändå löper ut är inte en seriös lösning. Jag kunde ha låtit deras tekniker kommit dagen innan uppsägnings tiden går ut och därmed fått full återbäring men då hade både jag och Telia förlorat tiofaldigt på investeringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlåBävern:

Ett förslag som endast innebär mer förlust av pengar på båda sidor medans abonnemanget ändå löper ut är inte en seriös lösning. Är du en till som arbetar på Telia?

Alla på SweClockers forum jobbar på Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlåBävern:

Ett förslag som endast innebär mer förlust av pengar på båda sidor medans abonnemanget ändå löper ut är inte en seriös lösning. Är du en till som arbetar på Telia?

Det kan ju även vara så att dom vill skicka ut en tekniker för att lösa problemet och kanske undvika att det händer igen för andra kunder.
Att lösningen inte blev den som gynnade dig mest ekonomiskt är ju surt för sig men knappast något att klaga på Telia för.

Permalänk
Medlem

Dom har rätt att åtgärda fel på sin tjänst. Dom har inte lurat dig. Jo du ska betala för 6 dagar.
End of story.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Då ska jag låta teknikern arbeta sig svettig två timmar för att sedan låta honom veta att allt var bortkastat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlåBävern:

Då ska jag låta teknikern arbeta sig svettig två timmar för att sedan låta honom veta att allt var bortkastat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, och det värsta av allt är att han kommer upptäcka att han får en lön den 25:e också. Du kan ju bara tänka dig hur förvånad han kommer att bli och tycka att allt var förgäves....

Permalänk

Kanske borde öppna ett företag som tapetserar om i hus som ska rivas nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlåBävern:

Kanske borde öppna ett företag som tapetserar om i hus som ska rivas nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Om kunderna vill ha det så varför inte? Vem bryr sig så länge man får betalt? Vill dock fortfarande veta hur du fick för dig att du hade blivit lurad? Först blev du lurad sen blev teknikern lurad? Vem mer blev lurad?
Om supporten är dum och dummare vilken nivå tillhör du egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlåBävern:

Kanske borde öppna ett företag som tapetserar om i hus som ska rivas nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Se bara till att få ut målarna ur huset innan det rivs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlåBävern:

Problemet var att jag redan hade sagt upp mitt bredband men med bara några dagar kvar så ville de som standard skicka ut en tekniker som skulle få uppkopplingen att fungera igen bara för att direkt efter koppla ur allt igen. Jag ville bespara dem besväret då det skulle kosta dem ca 1000:- för några dagars internet och ville bara få pengarna tillbaka för de sista dagarna utan uppkoppling. När jag fick kontakt med någon på supporten som kunde tänka själv i stället för att följa mallen för hur man svarar i vanliga ärenden så skulle de ha betalt för de dagar som hade gått under tiden för att deras policy antar att man vill fortsätta att vara kund och inte har samarbetat om man inte har bett om att de ska skicka en tekniker. Jag blir alltså bestraffad för att jag inte ville att de skulle slänga resurser i sjön när det är billigare att kapa uppsägnings tiden som de för sent ändå gick med på.

men herregud du har bindningstid och telia erbjuder att fixa problemet som du tackar nej till då får du väl va utan internet resterande tiden. Om du väljer att va utan internet är en sak men telia bestämmer om de vill flytta bindningstiden. Du kan inte bara göra ditt eget avtal och bestämma vad du tycker är rätt och när du ska betala. Vad jag har läst låter det som om du vill lura telia.

Permalänk

@BlåBävern: skulle vara intressant om du kunde kopiera alla mail som du haft med telia och den respons som du fått.
och som redan påpekats skriver du utan att använda radbyte nån gång så blir texten jättesvår att läsa.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Telia har ju uppenbart erbjudigt hjälp som nu TS har nekat. Finns väl ingenting mer att säga i tråden nu?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.4 + urspårning/låg nivå*

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...