Ps4 slim problem med Wifi!

Permalänk
Medlem

Ps4 slim problem med Wifi!

Tjena allihopa!
Det är så att idag köpte farsan en ny router till hushållet (TP-Link AC2600) eftersom den gamla var fattig och orkade inte med att leverera rätt hastigheter, har 100-10 fiber.
Med den gamla routern så funkade mitt Ps4 okej med den trådlösa anslutningen och jag kunde spela spel online för det mesta utan några problem.
Nu kommer vi till problemet då: Det är nämligen så att med den nya routern så kommer ps4 bara upp i ca 200kbps som mest i nedladdning medans uppladdningen är helt okej då den snittar på 3-4mbps.
Det konstiga är att på alla andra trådlösa enheter som t.ex min dator och mobiltelefon så mäter jag 99-100 mbps nedladdning och 9 upp vilket enligt mig föreslår att problemet inte är att själva routern är seg.
Jag har sökt runt mycket på internet men hittar inte någon lösning till just mitt problem så tänkte att som sista utväg höra med er här på sweclockers om ni har några lösningar! Kan det vara så att routern på något sätt blockerar ps4 wifi?

Oerhört tacksam för hjälp!

Visa signatur

----------------------------------------------------------------------------------------
i7 8086k @ 5.1
16Gb G.Skill 4000Mhz Cl 17
Asus Rog Strix RTX 2080 ti (OC)

Permalänk
Medlem

Vad mäter du mot? för är det sonys egna servrar så kan du alldrig få så mycket som på datorn. Testa http://www.speedtest.net/sv har för mig det ska fungera så länge det är utan Flach.
Men mer än så borde du få ändå, Är du uppkopplad mot 5GHz eller 2,4GHz? Oavsett så kan du testa den andra och se om det blir en skillnad.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

har inga problem med min slim och trådlöst, kör visserligen en sketen dlink router med 54mbit som högst men inga probem direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har inga problem med min slim och trådlöst, kör visserligen en sketen dlink router med 54mbit som högst men inga probem direkt.

Haha, varför har du en så gammal router? PS4 slim klarar du till och med 5Ghz-nätet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.