Nya youtube fylld med reklam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Nya youtube fylld med reklam

Om du har testat det nya youtube så kanske du har märkt att det har blivit mer reklam och att det placeras på väldigt irriterande ställen som över videotiteln i fullskärm som syns där nere.

Tycker ni detta är ett bra drag av youtube?

Main PC Byggd April 2014. Asrock Z87 Extreme4, Intel Core I5-4670K @4.4GHz, Palit GeForce GTX 970, 16GB(4X4GB) DDR3 1600MHz, Corsair RM1000, Noctua NH-D14 Luftkylare, USB 3.1 Card.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av patrikf1:

Om du har testat det nya youtube så kanske du har märkt att det har blivit mer reklam och att det placeras på väldigt irriterande ställen som över videotiteln i fullskärm som syns där nere.
https://i.gyazo.com/09694e51f506a1a09b774a01cf3e7eb3.png

De kanske vill få folk att betala för youtube red.

HTPC i7 6700. 20GB DDR4 2166mhz. GTX 1060 6GB. Fractal node 202. Intel 535 480GB. HTC Vive
Skrivbords pc R7 1700@3,9Ghz. 16GB DDR4 3200mhz. R9 290@standard. ASUS Crosshair VI hero. Fractal define c. MX300 275GB. 3TB toshiba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kanske vill få folk att betala för youtube red.

*Redtube

GTX1080 - i7 7700k - 16GB G.Skill 3733mhz - Noctua NH-D15
2x Samsung 960 Evo - 750 Evo - Seagate Firecuda 2TB SSHD
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - Acer XB271HU
Razer Deathadder 2013 - Logitech G410 - Sennheiser GSP 350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av SpeedRebirth:

Oj den var ny.

HTPC i7 6700. 20GB DDR4 2166mhz. GTX 1060 6GB. Fractal node 202. Intel 535 480GB. HTC Vive
Skrivbords pc R7 1700@3,9Ghz. 16GB DDR4 3200mhz. R9 290@standard. ASUS Crosshair VI hero. Fractal define c. MX300 275GB. 3TB toshiba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av jOnÄTÄn:

Oj den var ny.

Haha din kommentar fick mig faktiskt att fnissa... fredagstrött antar jag

OnT: hur kan man testa nya layouten?

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Pelle:

Haha din kommentar fick mig faktiskt att fnissa... fredagstrött antar jag

OnT: hur kan man testa nya layouten?

man besöker https://www.youtube.com/new och väljer testa nu.

Main PC Byggd April 2014. Asrock Z87 Extreme4, Intel Core I5-4670K @4.4GHz, Palit GeForce GTX 970, 16GB(4X4GB) DDR3 1600MHz, Corsair RM1000, Noctua NH-D14 Luftkylare, USB 3.1 Card.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003

@patrikf1: Jag har inte nån reklam med nya Youtube. Kör med ublock i chrome

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

Så dom drar in med inkomster för de som skapar videos nyligen så folk behöver skaffa normala jobb. Samtidigt utökar dom reklamen på sidan?

The profit man

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Christley:

Så dom drar in med inkomster för de som skapar videos nyligen så folk behöver skaffa normala jobb. Samtidigt utökar dom reklamen på sidan?

The profit man

Det där är en sanning med grov modifikation. De blir mindre annonsvisningar för kanaler som ägnar sig åt videos där företag kanske inte är jättesugna att annonsera/förknippas med. Rätt logiskt. Sen är väl YouTube ett företag som vilket annat som helst, att de försöker optimera sin plattform är väl knappast något konstigt. YouTube existerar knappast som en samhällstjänst.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av patrikf1:

https://i.gyazo.com/09694e51f506a1a09b774a01cf3e7eb3.png

Ser ingen reklam alls med UblockOrigin installerat

Mobo: ASUS ROG STRIX Z270I GAMING | CPU: i7-7700k @4.6 | GPU: EVGA Gtx1080 Hybrid | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz | PSU: Corsair RM650x gold | Chassi: Fractal Design Define Nano S | CPUkylare: Corsair Hydro H115i |SSD1: Samsung M.2 960 Evo 500 Gb| SSD2:Samsung 850 Evo 1Tb | HDD: WD Black 1Tb | Monitor: Acer Predator X34 @100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

@patrikf1:

Att besöka youtube aftonbladet utan adblock är lite som att försöka plugga på en buss fylld med folk som har damp (skriker och kastar saker).

APB fungerar precis lika bra som innan och den dagen det inte gör det så är det RIP youtube för min del (vilket aldrig kommer hända).

CPU: R5 1600 @ 3.9Ghz 1.38v
RAM: 16GB @ 3066Mhz
GPU: 480 nitro+ @ 1366Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av trickeh2k:

Det där är en sanning med grov modifikation. De blir mindre annonsvisningar för kanaler som ägnar sig åt videos där företag kanske inte är jättesugna att annonsera/förknippas med. Rätt logiskt. Sen är väl YouTube ett företag som vilket annat som helst, att de försöker optimera sin plattform är väl knappast något konstigt. YouTube existerar knappast som en samhällstjänst.

Hört från min flickvän att flera av vloggarna hon följer har fått mer än halverade inkomster från youtube.
Och klart dom försöker maximera profit, tycker bara det är konstigt att dom gör det svårare för folk att göra kvalitetsmaterial. Om dom vill göra siten större kanske dom inte ska dra in pengarna till dom som har tid att lägga på kvalitetsvideos istället för att p12or släpper en halvediterad minecraft letsplay

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere ower the rainbow...
Registrerad
Sep 2006

Adblock verkar fungera för mig också fortfarande.
(Verkar fungera på redtube också... Fast det vet jag ju förstås ingenting om... )

Vänligen Besvara de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första!
Det första inlägget i en tråd är som regel inte längre relevant eller intressant när det redan besvarats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Christley:

Hört från min flickvän att flera av vloggarna hon följer har fått mer än halverade inkomster från youtube.
Och klart dom försöker maximera profit, tycker bara det är konstigt att dom gör det svårare för folk att göra kvalitetsmaterial. Om dom vill göra siten större kanske dom inte ska dra in pengarna till dom som har tid att lägga på kvalitetsvideos istället för att p12or släpper en halvediterad minecraft letsplay

Är inte det "sjuka" här att man överhuvudtaget kan få betalt för att producera vloggar och annat bös som folk inte är beredda att betala för med reda pengar?

Kvalité och reklamfinansiering skapar intressekonflikter. Alltjämt vi kollektivt väljer att konsumera media utan att betala så urholkar vi på sikt just kvalitén.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Christley:

Vad för typ av innehåll producerar dessa vloggare då? Generellt sett verkar det vara folk som hamnar inom dramasfären som är påverkade mest. Inte så konstigt om man ägnar sig åt kontroversiella saker där man kanske bashar företag eller människor att företag inte är så sugna på att associeras till dessa kanaler.

Hur kan YouTube på något sätt begränsa kreatörer att skapa bra material? Det är väl ändå kreatörerna själva som ansvarar för kvalitén i sitt innehåll? Det är ju inte så att annonsörerna är skyldiga att visa reklam på videos och bara för att video eller kreatör har många följare och visningar så vill man kanske inte annonsera där. Sen kan de vloggar din tjej följer kanske ha en begränsad målgrupp, osv osv.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Olegh:

Är inte det "sjuka" här att man överhuvudtaget kan få betalt för att producera vloggar och annat bös som folk inte är beredda att betala för med reda pengar?

Kvalité och reklamfinansiering skapar intressekonflikter. Alltjämt vi kollektivt väljer att konsumera media utan att betala så urholkar vi på sikt just kvalitén.

Det sjuka är inte att man kan tjäna pengar på vloggar, utan att folk tittar på dom såpass mycket. Vissa vloggar kan vara intressanta men dessa "daily vlogs", suck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av HolyPriest:

Nu klickade jag ju på länken testa nya youtube. Men jag gillade det inte, hur tusan går man tillbaks till den gamla layouten??

Undrar detsamma :^)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av MarcusHuddinge:

Tror det är lika bra att vänja sig. Det kommer rullas ut till alla snart oavsett.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

hittade under profilen, till höger i den menyn längre ner finns den "restore classic youtube"

Fast hittade även Dark mode i den menyn, och måste erkänna att den gjorde en super skön öskillnad..

Mobo: ASUS ROG STRIX Z270I GAMING | CPU: i7-7700k @4.6 | GPU: EVGA Gtx1080 Hybrid | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz | PSU: Corsair RM650x gold | Chassi: Fractal Design Define Nano S | CPUkylare: Corsair Hydro H115i |SSD1: Samsung M.2 960 Evo 500 Gb| SSD2:Samsung 850 Evo 1Tb | HDD: WD Black 1Tb | Monitor: Acer Predator X34 @100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

du klickar på ditt konto och sedan återställ klassiska youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av HolyPriest:

hittade under profilen, till höger i den menyn längre ner finns den "restore classic youtube"

Fast hittade även Dark mode i den menyn, och måste erkänna att den gjorde en super skön öskillnad..

Tack.
And true!

Någon som vet hur man kan göra så Youtube automatiskt spelas upp i högsta tillgängliga upplösning? Har använt YoutubeCenter i flera år nu, men det fuckar upp allt bigtime på nya Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere ower the rainbow...
Registrerad
Sep 2006

Tack.
And true!

Någon som vet hur man kan göra så Youtube automatiskt spelas upp i högsta tillgängliga upplösning? Har använt YoutubeCenter i flera år nu, men det fuckar upp allt bigtime på nya Youtube

Jag har också en liknande fråga, jag tittar ofta på videos som handlar om grafikskapande, därför är det prio ett för mig att jag kan se dessa med alla detaljer och full skärpa för att kunna se det jag är intresserad av (ur teknisk synvinkel alltså) om jag skall ha någon riktig nytta av dessa videos.

Men, jag får ofta problem med att videos körs ofullständigt dekomprimerat, eller ser väldigt suddiga ut av annan orsak, det hjälper inte om jag stoppar videon för att det skall hinna laddas, det enda som händer är att laddningen av videon stannar upp(!!) när jag pausar... Fruktansvärt, extremt irriterande med att laddning stannar när jag pausar, hur kan jag motverka det så att jag slipper dessa riktigt äckliga stopp mitt i filmerna?

Vidare, hur får jag bilderna i den upplösning de skall vara så att de blir skarpa och klara, utan (mer) brus, oskärpa, mm (än de hade av packningsformat, mm) genom hela filmen?

Jag verkar ha problem i samband med dekomprimeringen hos Youtube, oavsett hur länge jag pausar, osv, vissa videos ser ut som stryk rakt igenom ändå, trots att jag vet att de har skarp upplösning.

Vänligen Besvara de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första!
Det första inlägget i en tråd är som regel inte längre relevant eller intressant när det redan besvarats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Testa Youtube-dl med valfri mediaspelare (t.ex. VLC eller MPV). Finns tillägg till Firefox för de som använder den webbläsaren.

Intel Core i7-4790K@4.4Ghz 1.16v + Noctua NH-U12P SE2 | ASUS Z97 Maximus VII Hero | 16Gb Corsair DDR3@2400Mhz CL11 | MSI Geforce GTX 1070 Gaming X | Cambridge Audio DacMagic Plus | Samsung SSD 850 Pro 512GB + Samsung SSD 840 Evo 120GB | EVGA Supernova G2 750w | Fractal Design Define XL R2 | Corsair K65 LUX RGB | Qpad 8k Optical | Acer XB270HUD TN G-Sync | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av HolyPriest:

Vet inte om du fortsatte använda nya youtube med dark mode. Jag gjorde det, men det försvann precis för 5 minuter sen, gjorde de det för dig med? Och nu anpassar den inte storleken på videon till storleken på webbläsaren längre heller, så nu får jag pillarboxing:
http://i.imgur.com/fLWX0bX.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017

Verkar nu som att andra också börjat undra över vart "nya" youtube tagit vägen:
https://www.reddit.com/r/youtube/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@MarcusHuddinge:

Måste erkänna att jag tyvär slutade använda darkmode efter ett par veckor, den vanliga var faktiskt i längden bättre..även om darkmode var skön på ögonen, så var det massa annat som inte var lika bra för min användning, efter en tids provande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Winterfell:

Testa Youtube-dl med valfri mediaspelare (t.ex. VLC eller MPV). Finns tillägg till Firefox för de som använder den webbläsaren.

Nice! Perfekt om man ska dra ner direkt till servern (Debian). Tackar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av HolyPriest:

@MarcusHuddinge:

Måste erkänna att jag tyvär slutade använda darkmode efter ett par veckor, den vanliga var faktiskt i längden bättre..även om darkmode var skön på ögonen, så var det massa annat som inte var lika bra för min användning, efter en tids provande

Verkar som att den slutade fungera för alla helt plötsligt, och sen började fungera igen efter ett par timmar, och sen för typ nån timme sen så slutade det funka igen o.o Får väl bara hoppas på att dom slutar hålla på med skiten och låter den va så snart som möjligt

Edit: nu en minut efter jag skrev detta inlägg så funkar det åter igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Det hela kommer, som de flesta fattat i åratal, sluta med att vi som gör videos helt enkelt lägger reklamen inbäddad i själva videon.
So much for blockers...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det hela kommer, som de flesta fattat i åratal, sluta med att vi som gör videos helt enkelt lägger reklamen inbäddad i själva videon.
So much for blockers...

Inte för att vara sådan, men kollar man på mobilen så är det bara att dubbelklicka så hoppar den fram 10 sek, väldigt bekvämt om det är segment man inte är intresserad av. Kan ju hoppa fram på datorn med, men inte lika smidigt. Men om det räknas som en visning för skaparna, desto bättre. Win win tills Youtube bestämmer att man inte kan spola i videos där det är reklam eller när annonsörerna inte tycker det är värt längre.

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.