Permalänk
Medlem

vattenkylning CPU+GPU?

Hejsan har en fundering på att byta ut mitt be quiet! Pure Rock Slim mot något liknande https://www.inet.se/produkt/5322365/corsair-hydro-h75#specs eller vad som rekommenderas.... Sen funderar jag på om det finns något liknande till grafikkortet? Eller kan det räcka att byta kylpasta och fläktar till den?
Köpte begagnad dator från blocket och har ett gtx770 kort med orginal delar antar jag.
Har öppnat och blåst rent fläktarna så gott det går men vill sänka temp eller köra vattenkyling liknande de ovan

Vad skulle ni rekommendera?
Har ett skit chassi från bitfenix som kostade runt 400kr

Tacksam för hjälp o tips

/Gh0sTy^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Hejsan har en fundering på att byta ut mitt be quiet! Pure Rock Slim mot något liknande https://www.inet.se/produkt/5322365/corsair-hydro-h75#specs eller vad som rekommenderas.... Sen funderar jag på om det finns något liknande till grafikkortet? Eller kan det räcka att byta kylpasta och fläktar till den?
Köpte begagnad dator från blocket och har ett gtx770 kort med orginal delar antar jag.
Har öppnat och blåst rent fläktarna så gott det går men vill sänka temp eller köra vattenkyling liknande de ovan

Vad skulle ni rekommendera?
Har ett skit chassi från bitfenix som kostade runt 400kr

Tacksam för hjälp o tips

/Gh0sTy^

Ta den nyaste dom har släpps från Corsair!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Ta den nyaste dom har släpps från Corsair!

Varför just den?
Finns de till grafikkortet med?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera en "riktig" loop istället. Det ser snyggare ut och kvaliten är bättre på t.ex. anslutningarna och slangen.

Permalänk
Medlem

1 NZXT Kraken G12 och 2 st NZXT Kraken X42, vattenkylning för både processor och grafikkort för en ganska rimlig summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

1 NZXT Kraken G12 och 2 st NZXT Kraken X42, vattenkylning för både processor och grafikkort för en ganska rimlig summa.

Verkar som fina grejer.. men när kommer NZXT Kraken G12? har du nå koll?

Permalänk

Vattenkylningen kommer att kosta mer än vad grafikkortet är värt så jag rekommmenderar att byta grafikkort eller använda det tillsammans med kylaren som redan sitter där

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Verkar som fina grejer.. men när kommer NZXT Kraken G12? har du nå koll?

Den verkar finnas hos Inet dock inte i lager/okänt lanseringsdatum. Kanske @Inet vet när kommer in ?

Permalänk
Inet

@izzeww:

Hej,

Tyvärr har vi inget leveransdatum på G12 än, men vi hoppas på att det inte dröjer länge till.
Vi kommer uppdatera produktsidan så snart vi får bekräftat.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram