Hur får man ljusstyrkenivån att låsas

Permalänk
Medlem

Hur får man ljusstyrkenivån att låsas

Jag har en Yoga 260 med windows 10, stör mig enormt på att skärmens ljusstyrka tycks ändras helt slumpmässigt.

I Windows är den är satt på 100% och jag ändrar det sällan. Ändå kan bilden vara jättemörk ena stunden och normal 20 sekunder senare. Har provat alla "fixar" som google erbjuder men det gör ingen skillnad.

Vad är det jag missar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du någon strömsparinställning aktiverad? Finns det kanske någon funktion som anpassar ljusstyrkan efter omgivningen som på mobiltelefoner?

Ge gärna exempel på vad det är för typ av lösningar du har provat så underlättar du i felsökningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Jag har en Yoga 260 med windows 10, stör mig enormt på att skärmens ljusstyrka tycks ändras helt slumpmässigt.

I Windows är den är satt på 100% och jag ändrar det sällan. Ändå kan bilden vara jättemörk ena stunden och normal 20 sekunder senare. Har provat alla "fixar" som google erbjuder men det gör ingen skillnad.

Vad är det jag missar?

Den datorn har autoljusstyrka på skärmen påslaget default, Jag tror du hittar den inställningen under alla inställningar >System > Energialternativ

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Dessa två är avstängda

Sen läste jag att det ska finnas något alternativ i intels kontrollpanel, men det hittar jag inte, så kan inte ändra det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa standardschemat för energialternativ, dvs ej Lenovos

Visa signatur

Acer Predator Helios 300