Datorn visar blåskärm vid stora uppgraderingar av Windows 10

Permalänk
Medlem

Datorn visar blåskärm vid stora uppgraderingar av Windows 10

Hej,
Jag har en äldre bärbar dator från MSI (Dual Core T4300) med Win 10 Pro x64. Den har en Intel SSD 320 på 160gb och 4gb RAM.
Datorn fungerar problemfritt vid både körning av små och stora program. Några exempel på program jag har är Photoshop Elements 12 och Microsoft Office. Jag använder även datorn till att läsa nyheter och söka fakta på Internet. OS och alla program är genuina, äkta eller freeware från kända tillverkare typ notepad++ eller 7-zip.

Nu till problemet.
Efter Windows 10 version 1511 så vägrar datorn genomföra stora uppgraderingar typ till version 1607 alt 1703.
Den visar blåskärm. Från 1511 till 1607 så visas felmeddelandet APPLY_IMAGES. 0x8007025D-0x2000C

Märkligt nog så går det utan problem att genomföra en "ren installation" av Windows 10, version 1607 med CD-skiva (14 maj).
Då jag vill uppgradera från 1607 till senaste version 1703 så visas felmeddelandet BAD_POOL_CALLER efter 20% av uppgraderingen.
Senaste försöket till uppgradering var 15 maj.

Är det någon som förstår vad min dator håller på med och varför?

Permalänk
Skrivet av cresoll:

Hej,
Jag har en äldre bärbar dator från MSI (Dual Core T4300) med Win 10 Pro x64. Den har en Intel SSD 320 på 160gb och 4gb RAM.
Datorn fungerar problemfritt vid både körning av små och stora program. Några exempel på program jag har är Photoshop Elements 12 och Microsoft Office. Jag använder även datorn till att läsa nyheter och söka fakta på Internet. OS och alla program är genuina, äkta eller freeware från kända tillverkare typ notepad++ eller 7-zip.

Nu till problemet.
Efter Windows 10 version 1511 så vägrar datorn genomföra stora uppgraderingar typ till version 1607 alt 1703.
Den visar blåskärm. Från 1511 till 1607 så visas felmeddelandet APPLY_IMAGES. 0x8007025D-0x2000C

Märkligt nog så går det utan problem att genomföra en "ren installation" av Windows 10, version 1607 med CD-skiva (14 maj).
Då jag vill uppgradera från 1607 till senaste version 1703 så visas felmeddelandet BAD_POOL_CALLER efter 20% av uppgraderingen.
Senaste försöket till uppgradering var 15 maj.

Är det någon som förstår vad min dator håller på med och varför?

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wint...

Citat:

Make sure you have enough free disk space. Start by running Disk Clean up:

Press Windows key + R
Type: cleanmgr.exe
Hit Enter

Follow the on screen instructions.

Also try uninstalling any non-essential language packs.
Press Windows key + X
Click Command Prompt (Admin)

At the command prompt, enter the following command then hit Enter
Lpksetup /u
Exit and restart.

If the problem persist, download the .ISO file use that to update.

§1.1
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644