Trasig hörlursutgång

Permalänk

Trasig hörlursutgång

Hej!
Jag har en Samsung galaxy S7 Edge sedan i sommras och den har tills nu fungerat felfritt. Imorse när jag skulle koppla in mina hörlurar kom det endast ljud ur den vänstra snäckan. Tänkte att det kanske var hörlurarna som hade börjat glappa men när jag väl kom hem och kunde testa dem så fungerade de utan problem när de kopplades in i datorn. Testade även två andra par hörlurar som inte heller de fungerade på vänster sida när de kopplades in i telefonen.

Har nu testat med att starta om telefonen, uppdatera programvaran, testat olika program med ljud på mobilen, tittat att det inte finns något damm i hörlursutgången. Har även kollat inställningarna på mobilen och dessa är inte inställda på att endast spela ljud i ena snäckan.

Någon av er som har någon idé om vad detta kan röra sig om? Kontaktade Samsung-supporten men han hade ingen aning om vad jag kunde göra.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärtisen:

Hej!
Jag har en Samsung galaxy S7 Edge sedan i sommras och den har tills nu fungerat felfritt. Imorse när jag skulle koppla in mina hörlurar kom det endast ljud ur den vänstra snäckan. Tänkte att det kanske var hörlurarna som hade börjat glappa men när jag väl kom hem och kunde testa dem så fungerade de utan problem när de kopplades in i datorn. Testade även två andra par hörlurar som inte heller de fungerade på vänster sida när de kopplades in i telefonen.

Har nu testat med att starta om telefonen, uppdatera programvaran, testat olika program med ljud på mobilen, tittat att det inte finns något damm i hörlursutgången. Har även kollat inställningarna på mobilen och dessa är inte inställda på att endast spela ljud i ena snäckan.

Någon av er som har någon idé om vad detta kan röra sig om? Kontaktade Samsung-supporten men han hade ingen aning om vad jag kunde göra.

Tack på förhand!

Hade samma fel på min Samsung galaxy s6 edge visade sig att det var massa skit i hörlursuttaget. Jag tog och rensade hörlursuttaget sen dess har jag aldrig haft problem. Såg inte heller något damm när jag tittade in men var en hel del.

Permalänk

@Skippy: Jo, har förstått att det är ett stort problem och har även testat med en tandpetare och inget damm kommer ut. Men hade du samma problem med att det bara kom ljud ur ena snäckan eller var ljudet helt dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjärtisen:

@fullebulle: Jo, har förstått att det är ett stort problem och har även testat med en tandpetare och inget damm kommer ut. Men hade du samma problem med att det bara kom ljud ur ena snäckan eller var ljudet helt dött?

Yes exakt samma problem, hörlurarna fungerade perfekt i laptopen. Men var dött i vänstra hörluren och ljud ur högra hörluren med telefonen.

Permalänk
Medlem

Skicka in mobiltelefonen på reperation på garanti om det finns kvar. Annars, skaffa bluetoothlurar! Anker Soundbuds är riktigt bra, har själv ett par. Kostar just nu bara 17 euro på Amazon.de, frakt exkluderat men brukar inte vara så farligt (typ 5 euro) https://www.amazon.de/Anker-SoundBuds-8-Stunden-Spielzeit-spr...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Jo jag ska ta mig iväg till Samsungs serviceställe imorgon och se om de kan hjälpa mig. Om jag inte får något napp där så är väl sista utvägen att byta till BT-hörlurar men det skulle ju kännas lite surt. Någonting är det ju som måste ha gått sönder i själva hörlursjacket.

Permalänk
Medlem

Har du ingen garanti kvar så kan du lika gärna byta själv
https://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/samsung/galaxy-s7...

Permalänk
Medlem

Prova elektronik rengöring. Annars kan det va så illa att uttaget är paj.