Spelbutiken.se inte så bra bemötande
Registrerade mig bara för att klaga om detta här.
Jag hade köpte Morrowind GOTY edition och en amiibo för båda var på rea.
Jag får båda paket och amiibon är i gott skick men sen så ser jag en liten lös plastbit i morrowind fodralet, nu vet jag att det är en helt obetydlig grej men jag har autism och min hjärna hamnar helt i "alarm mode" om något går fel som jag hade förväntat mig skulle vara bra, kan tycka det är irriterande själv :/ sen så hade jag ju betalt för ett helt fodral
Men i alla fall, jag viste jag kanske inte skulle få byta in det till ett nytt men det stod dom har fortfarande i lager och jag tänkte att jag skulle ta chansen ändå
Jag sa klart och tydligt hur fodralets skick var och frågade om jag kunde få ett nytt eller ej. Dom svarar att dom har slut i lager (även om det fortfarande stod att man kunde fråga för att få från lager).
Dom var vänliga och sa jag kunde få points istället men jag sa att dom var säkra på att dom inte skulle köpa in flera spel till lager så var det ok och jag tackade nej till deras erbjudande. (för jag tyckte det var onödigt)
Jag frågade vad "få exemplar i lager" betydde för jag trodde det menades helt enkelt var det står... men de sa dom var slut så jag trodde jag hade misstolkat något.
"När det står få exemplar i lager så är det mellan 1 och 4 kvar. "
Ok....
"Nu är jag lite förvirrad, finns det i lager eller ej? Det är ok att klart och tydligt säga att jag inte får det om andra kan behöva det mer än mig."
"Om det står att den är i lager, så är den i lager."
Nu börjar dom ju låta irriterade även om jag har sagt att han vara klar och bara säga jag ej får ett nytt och även om jag har försökt vara så vänlig som möjligt i denna konversation.
Jag säger en sista gång: "Min första fråga var om jag kunde lämna in ett defekt fodral och få ett nytt och ni sa det är slut? Därför är jag lite förvirrad av det här."
Ända sen dess har dom inte svarat mig, dom skickade mig points även om jag sagt jag inte vill ha så jag är rätt så säker dom såg mitt sista mail. Jag orkar inte prata med dom mera för jag är säker på att dom ignorerar mig nu och att prata med dom är som att prata med en vägg.
Jag vet att mitt "problem" inte alls var så stort men de kunde bara sagt att jag inte får ett när jag sa att dom klart och tydligt kan göra det istället för att ljuga och ignorera min FRÅGA, de kunde ha klar och tydlig kommunikation men istället så valde dom att orma sig runt allting vilket som var väldigt irriterande.
Har läst att många andra också har haft problem med deras kundservice och butik, men med mycket större problem som att någon nästan inte fick tillbaka pengar förräns dom började hota med att dra in konsymentverket när dom egentligen var skyldiga till pengarna, och någon som aldrig fick sitt spel och var nära att heller inte få tillbaka deras pengar.
Ärligt talat tycker jag spelbutiken är bra för deras priser men om något går fel och man behöver hjälp så lycka till med det :/
Ursäkta för att deta blev så långt, tänkte inte jag skulle skriva så mycket