Spelbutiken.se inte så bra bemötande

Permalänk

Spelbutiken.se inte så bra bemötande

Registrerade mig bara för att klaga om detta här.
Jag hade köpte Morrowind GOTY edition och en amiibo för båda var på rea.

Jag får båda paket och amiibon är i gott skick men sen så ser jag en liten lös plastbit i morrowind fodralet, nu vet jag att det är en helt obetydlig grej men jag har autism och min hjärna hamnar helt i "alarm mode" om något går fel som jag hade förväntat mig skulle vara bra, kan tycka det är irriterande själv :/ sen så hade jag ju betalt för ett helt fodral

Men i alla fall, jag viste jag kanske inte skulle få byta in det till ett nytt men det stod dom har fortfarande i lager och jag tänkte att jag skulle ta chansen ändå

Jag sa klart och tydligt hur fodralets skick var och frågade om jag kunde få ett nytt eller ej. Dom svarar att dom har slut i lager (även om det fortfarande stod att man kunde fråga för att få från lager).
Dom var vänliga och sa jag kunde få points istället men jag sa att dom var säkra på att dom inte skulle köpa in flera spel till lager så var det ok och jag tackade nej till deras erbjudande. (för jag tyckte det var onödigt)

Jag frågade vad "få exemplar i lager" betydde för jag trodde det menades helt enkelt var det står... men de sa dom var slut så jag trodde jag hade misstolkat något.
"När det står få exemplar i lager så är det mellan 1 och 4 kvar. "
Ok....
"Nu är jag lite förvirrad, finns det i lager eller ej? Det är ok att klart och tydligt säga att jag inte får det om andra kan behöva det mer än mig."
"Om det står att den är i lager, så är den i lager."
Nu börjar dom ju låta irriterade även om jag har sagt att han vara klar och bara säga jag ej får ett nytt och även om jag har försökt vara så vänlig som möjligt i denna konversation.

Jag säger en sista gång: "Min första fråga var om jag kunde lämna in ett defekt fodral och få ett nytt och ni sa det är slut? Därför är jag lite förvirrad av det här."
Ända sen dess har dom inte svarat mig, dom skickade mig points även om jag sagt jag inte vill ha så jag är rätt så säker dom såg mitt sista mail. Jag orkar inte prata med dom mera för jag är säker på att dom ignorerar mig nu och att prata med dom är som att prata med en vägg.

Jag vet att mitt "problem" inte alls var så stort men de kunde bara sagt att jag inte får ett när jag sa att dom klart och tydligt kan göra det istället för att ljuga och ignorera min FRÅGA, de kunde ha klar och tydlig kommunikation men istället så valde dom att orma sig runt allting vilket som var väldigt irriterande.

Har läst att många andra också har haft problem med deras kundservice och butik, men med mycket större problem som att någon nästan inte fick tillbaka pengar förräns dom började hota med att dra in konsymentverket när dom egentligen var skyldiga till pengarna, och någon som aldrig fick sitt spel och var nära att heller inte få tillbaka deras pengar.
Ärligt talat tycker jag spelbutiken är bra för deras priser men om något går fel och man behöver hjälp så lycka till med det :/
Ursäkta för att deta blev så långt, tänkte inte jag skulle skriva så mycket

Lade till en mening i slutet
Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

... så du skapar ett konto på Swec för att gnälla på spelbutiken.se ?
Helt ny medlem, 1 inlägg.

Kan köpa att man är missnöjd med bemötande ibland etc men förstår verkligen inte vad du vill med denna tråd / inlägg ?

Tänkte det skulle vara en slags varning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krokodilpastej:

Tänkte det skulle vara en slags varning

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte varför detta skulle vara ett dåligt inlägg, hur många inlägg man har spelar absolut ingen roll. Det är bra att du delar med dig av din upplevelse!

Permalänk
Medlem

Är det något fel på spelet? Vet inte riktigt, känns som onödigt att hetsa upp sig över ett trasigt DVD-fodral.

Ärligt talat så bryr jag mig inte, har aldrig handlat därifrån och kommer med största sannolikhet aldrig att göra det.

Permalänk
Medlem

@krokodilpastej: Klart det är en stor grej, köper du något så ska det vara helt. Annars ska du kunna byta om du vill!
Värdelös service från Spelbutiken och du ska absolut inte be om ursäkt!

Extremt dålig stil att dom ljuger dig rätt upp i ansiktet och sen ger dig lite poäng som plåster på såren och hoppas du ska glömma allting. De är som du säger att dom ger dig poäng och inte svarar på ditt senaste mail, jag vet inte vad jag ska säga, man förväntar sig något mer av ett företag som funnits så pass länge.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Tur att vi bor i Sverige där vi har ÅNGERRÄTT I 14 DAGAR PÅ DISTANSKÖP.

Fast du ville inte det och nu är du sur.

Permalänk
Medlem

@krokodilpastej:

Känner igen mig i situationen. köpte ett par philips fidelio x2 i vintras, på bussresan hem så lossnade ett märke på kabelhållaren som det stod fidelio på. Jag trodde kabelhållaren var fastlimmad pga. den satt stenhårt, skrev en liknande varning i en tråd om lurarna och fick sjukt många som sa "ingen big deal",
"är ju bara en liten plastbit" osv.
nu sker jag i att byta pga att det hade tagit 2h extra resa hem från plugget, eller 200kr i bensin. men finns intolerant folk som inte vet hur personer med autism/aspergers och liknande fungerar.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Kolla annars med spelbutiken ifall de har ett tomt fodral att skicka så kan du bara flytta över allt till det nya.
Säg att du inte är nöjd med att betala fullpris för något trasigt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tänker inte gå in på detaljer, men har själv mest dålig erfarenhet från Spelbutiken med. Handlar inte där längre.

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Kolla annars med spelbutiken ifall de har ett tomt fodral att skicka så kan du bara flytta över allt till det nya.
Säg att du inte är nöjd med att betala fullpris för något trasigt.

Jag ska nog försöka göra det, jag bad ju om ett helt nytt spel istället för bara ett fodral så om jag ber om ett fodral så kanske dom tycker det är bättre, ska ta upp det i en chatt på datorn när jag kommer hem från jobbet på deras sida istället för mail också och se hur det går

Tack till alla andra som svarat och varit tålmodiga och förstår mig och min situation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kunden har alltid rätt osv...Vissa vill ha hela fina fodral prydligt uppställda på hyllan etc. Vissa vill ha sina spel digitalt...Det är väl syftet med fysiska exemplar av spel idag - just fodralet.

Har TS betalat för ett helt fodral ska ett helt levereras. Enkelt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Kunden har alltid rätt osv...Vissa vill ha hela fina fodral prydligt uppställda på hyllan etc. Vissa vill ha sina spel digitalt...Det är väl syftet med fysiska exemplar av spel idag - just fodralet.

Har TS betalat för ett helt fodral ska ett helt levereras. Enkelt...

Kunden har alltid fel..butikerna vinner alltid oavsett vad..de går alltid med vinst oavsett hur vi kunder gör..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Kunden har alltid rätt osv...Vissa vill ha hela fina fodral prydligt uppställda på hyllan etc. Vissa vill ha sina spel digitalt...Det är väl syftet med fysiska exemplar av spel idag - just fodralet.

Har TS betalat för ett helt fodral ska ett helt levereras. Enkelt...

Det är precis därför jag valde köpa fysiskt exemplar, älskar elder scrolls spelen och ville ha fysidkt exemplar av morrowind, om jag ville bara spelet så skulle jag ju köpa en download

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Tänker inte gå in på detaljer, men har själv mest dålig erfarenhet från Spelbutiken med. Handlar inte där längre.

Det enda jag har att säga om dem, är att de har sjukt långa leveranstider.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Kunden har alltid fel..butikerna vinner alltid oavsett vad..de går alltid med vinst oavsett hur vi kunder gör..

Ja det får vi verkligen hoppas, annars skulle det inte finnas några butiker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Min uppfattning om spelbutiken är att det är bra priser men med känslig service.
Nu var det väl MGS4 som jag beställde nytt till ett väldigt bra pris, så det var ett tag sen.
Dock verkar inte mycket ha ändrats.
Jag har också fått ett skadat fodral(söndertryckt plast, kan såklart vara pga Posten) från dom.
Priset var dock så bra så jag tyckte inte att det var värt att krångla men hade jag köpt av någon annan butik så hade jag såklart inte godtagit någon defekt.
Avvägning mellan priset och servicen grundade jag det valet på.
Vill man ha bra service så få man nog gå till Webhallen, Inet eller kanske komplett.

Butiker som jag tolkar på liknande sätt är Mediamarkt, CDON och Netonnet, produkten i sig måste såklart fungera men servicen kan man inte räkna med utan mer hoppas på.

Det är dåligt men det är det priset man får betala ibland, om man ska vara realistisk.
I teorin så borde priset inte avspegla om produkten är hel eller inte.

Jag gillar fortfarande spelbutiken men det gäller att veta vad man ger sig in på.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av krokodilpastej:

Jag ska nog försöka göra det, jag bad ju om ett helt nytt spel istället för bara ett fodral så om jag ber om ett fodral så kanske dom tycker det är bättre, ska ta upp det i en chatt på datorn när jag kommer hem från jobbet på deras sida istället för mail också och se hur det går

Tack till alla andra som svarat och varit tålmodiga och förstår mig och min situation

Självklart får man regga ett konto för att prata av sig. Sen att andra klagar över att någon skapar en sådan tråd är inte relevant. Det som är relevant är just ditt problem och att du får råd som hjälper dig.

Råd 1
: Givetvis ska saker vara hela om du har köpt dem som nya vare sig de är på rea eller inte så vidare det inte är återlämnat exemplar men då ska det stå tydligt att det är ett demo ex etc. Du har som sickhouse sagt ångerrätt i 14 dagar via distansköplagen så du kan skicka tillbaka varan och be att få pengarna tillbaka. Sen behöver du inte handla där mer t e x.

Har jobbat i affär, samt som discjockey (ja det är ett service yrke att prata med fulla människor varför man inte kan spela hårdrock på en club kväll) så jag vet en aning hur man beter sig och som de har betett sig enligt dig hade jag med undrat.

Råd 2: Det jag hade provat är att ringa dem eftersom jag fattade det som att du har endast mejlat?

De kan vara lite dryga eller rent av överlägsna har pratat med samma kille (min lilla subjektiva åsikt denna kille hånskrattade åt mig och drog upp en massa irrelevanta saker i telefonen när jag påpekade att andra hade redan skickat ut sina Nintendo Switch innan release) de har sin lokal i Varberg Retro- och Spelbutiken är samma företag spelbutiken har sitt huvudlager i Danmark så de har två lager. När jag hämtade varorna på deras lager såg de ganska tama och rädda ut även om jag inte hade gjort något så skenet kan bedra. Har arbetat med preventiva metoder för att hjälpa missbrukare och kriminella ej KRIS så jag antar att jag ser en aningen luttrad ut

Så länge man försöker vara lugn och inte hetsa upp dig så brukar inga ytterligare missförstånd uppstå. Har själv arbetat i support och där kan man få en del rejäla utskällningar. Det gäller att inte ta det personligt gör skillnad på person och sak t e x.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Ja det får vi verkligen hoppas, annars skulle det inte finnas några butiker.

Svenssons knyter näven i fickan, det är så ÅF kan göra som de gör i dagsläget.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Kontaktade dom under en rast på jobbet istället för visste inte om jag skulle hinna kontakta dom annars:

11:55:32 Karolina: Waiting for one of agents in group [Spelbutiken] to accept invitation to chat ...
11:55:42 Spelbutiken: Invitation to chat with Spelbutiken has been accepted by Linus Andreasson
11:55:40 Linus Andreasson: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
11:57:35 Karolina: Hej jag hade ett defekt fodral som jag fick i posten, jag kontaktade er genom mail men fick dåligt bemötande (ljög om att det inte fanns kvar i lager även om det står i eran sida det finns i lager, undvek helt min fråga om att jag kunde få byta in fodralet och få ett nytt) jag är inte nöjd med mitt köp för jag betalade ju faktiskt för ett helt och nytt fodral.
11:58:33 Karolina: Jag vill inte skapa en stor grej av det, och ville bara skicka in gamla fodralet till ett nytt är min fråga alltså
11:59:00 Linus Andreasson: Jag ska kolla bara, har du ordernumret som det gäller?
11:59:27 Karolina: Ja, ska leta fram det
12:00:49 Karolina: Ursäkta för att jag inte hade numret redo och tack för tålamodet, ___
12:02:29 Linus Andreasson: Ok. Problemet med Elder Scrolls 3 Morrowind GOTY Edition är att det inte finns i "vårt" lager just nu. Ett annat företag som säljer via vår Marketplace har det, men vi har det inte, tekniskt sett
12:02:42 Linus Andreasson: Däremot så har vi vanliga blanka fodral till PC
12:02:56 Linus Andreasson: Som jag hade kunnat skicka ut till dig
12:13:05 Karolina: Det är en lös plastbit i fodralet så det är inget så stort så fodralet går att stänga och sånt, valde bara att köpa fodral med spel så det kunde se snyggt ut på hyllan men om ni inte har några andra exemplar så är det ok, jag har ingen användning för ett blankt. Tack så mycket i alla fall att du var mycket tydligare vad ni menade med att ni inte har i lager just nu, uppskattar din hjälp och tack så mycket.
12:13:58 Linus Andreasson: Du kan flytta över själva inlägget med bilden till det nya fodralet
12:14:23 Linus Andreasson: Om det är ett sånt vanligt papper med bilden
12:16:00 Karolina: Jaha ok viste inte det, jag hade inte ens tagit ut fodralet/spelet ur plasten än och är inte hemma just nu för att kolla men det är säkert ett sådan bild man kan ta ut, jag skulle uppskatta om ni kunda skicka ett blankt till mig i så fall
12:16:43 Linus Andreasson: Då ska jag ordna det
12:17:03 Karolina: Ska jag lämna adress här eller har ni den redan?
12:18:20 Linus Andreasson: Jag har den redan
12:19:05 Karolina: Ok, tack igen för all hjälp, uppskattar det verkligen
12:19:55 Linus Andreasson: Fodralet ska vara framme om ett par dagar
12:19:59 Linus Andreasson: Tack för att du kontaktat oss, hör gärna av dig igen om du har fler frågor.
12:21:02 Karolina: Ok tacktack, ha det bra
12:21:13 Linus Andreasson: Ha en trevlig dag!
12:21:17 Linus Andreasson: Chat session has been closed by the agent.

(har ingan aning hur sånt funkar men tog bort mitt ordernummer här bara för att vara på säkra sidan)

Nu känner jag mig ju helt dum? Han första som hette något annat förklarade inte alls vad han menade med att dom hade slut med exemplar även när jag sa att jag var förvirrad av det hela? Jag förstår att det kan vara stressigt ibland om man har många som kontaktar kundtjänst och speciellt om det finns personer som skäller ut en men samtidigt så kunde han ju förklara... Aja... ursäkta och tack för alla som hjälpte mig, jag bara trappade up allting helt i onödan för ett missförstånd :/

Klar och tydlig kommunikation... mycket viktigt.
Har fortfarande läst saker från andra och deras kundservice som faktiskt var dålig och vissa verkar hålla med mig i alla fall att spelbutiken kan ha ett litet klurigt bemötande så man får tolka hela den här situationen hur man vill.

Glad att det löste sig så fort nu i alla fall efter flera dagar av att skicka mail fram och tillbaka, jag vill inte vara ivägen för mycket för personer som jobbar i kundservice för dom är individer med tankar och känslor precis som mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig på ett snabbt och smidigt sätt.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Löste sig väl snyggt?
"Alla" spel har väl löstagbara bilder I fodralen som går att flytta över till ett blankt så det ordnar sig nog ska du se.
Tycker ändå det är rätt att kräva ett helt fodral, är ju ändå det och omslag man vill ha vid ett fysiskt exemplar.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Snacka om en höna av en fjäder! Fint att du hörde av dig dig till supporten.

Permalänk
Medlem

Den där Linus verkar ju iaf vara en sån man vill ska arbeta på sin kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av krokodilpastej:

Det är precis därför jag valde köpa fysiskt exemplar, älskar elder scrolls spelen och ville ha fysidkt exemplar av morrowind, om jag ville bara spelet så skulle jag ju köpa en download

Skickades från m.sweclockers.com

Förstod nästan det. Minns själv när man radade upp spel och skivor, ibland i bokstavsordning. Bra att det verkar lösa sig. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det enda jag har att säga om dem, är att de har sjukt långa leveranstider.

De gånger jag handlat där så har det gått snabbt. Handlar inte så mycket spel längre på skiva eller över huvud taget. Jag vet inte men dom kanske har en annan personal idag som inte är lika trevliga

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av baron:

Snacka om en höna av en fjäder! Fint att du hörde av dig dig till supporten.

Så kan det bli när folk inte lyssnar på vad fan man säger.
Jag känner igen mig.

Permalänk
Medlem

Hej

Vill dela med mig av min upplevelse av Spelbutiken.se. Kanske hjälper det någon som funderar på att handla där ifrån.

Köpte 2 begagnade spel till min son varav 1 spel var i helt obrukbart skick. Det står att alla spel är funktionsprovade vilket är en total lögn, då dom bevisligen inte är det.
När jag kontaktade supporten om detta fick jag bara till svar en massa standardfloskler, inget riktigt svar överhuvud taget. Skickade tillbaka spelet omgående (utlägg för porto etc) men hörde aldrig något från dom. Istället fick jag själv sköta fakturaärendet med Klarna, som ännu inte är löst.

10 veckor senare hörde jag av mig till Spelbutiken för att kunna få ett avslut i ärendet någon gång.
Fick detta svar tillbaka;
"Tack för att du kontaktar oss. Klarna kommer att kontaktas först när korrekt företag har mottagit sin retur. Om du inte har pausat den hos dem rekommenderar jag att du gör det då det som sagt tar längre tid att hantera den eftersom du skickat den fel."

Totalt idiotiskt svar. Dom fick tillbaka spelet för 10 veckor sen. Men då tydligen spelet är skickat från nån samarbetspartner i Tyskland, blir det lite jobbigt för Spelbutiken. Dom sitter nu på ett trasigt spel som personen i Tyskland inte vill ha tillbaka. Då låtsas dom istället som om dom inte fått tillbaka spelet.

Ett råd till alla som överväger att handla från Spelbutiken. Allt funkar säker bra så länge produkten ni beställt kommer fram och är helt. Men i annat fall kommer ni aldrig få en ny produkt, pengarna tillbaka eller ens en ursäkt. Total skitfirma är det. Undvik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OweK:

Hej

Vill dela med mig av min upplevelse av Spelbutiken.se. Kanske hjälper det någon som funderar på att handla där ifrån.

Köpte 2 begagnade spel till min son varav 1 spel var i helt obrukbart skick. Det står att alla spel är funktionsprovade vilket är en total lögn, då dom bevisligen inte är det.
När jag kontaktade supporten om detta fick jag bara till svar en massa standardfloskler, inget riktigt svar överhuvud taget. Skickade tillbaka spelet omgående (utlägg för porto etc) men hörde aldrig något från dom. Istället fick jag själv sköta fakturaärendet med Klarna, som ännu inte är löst.

10 veckor senare hörde jag av mig till Spelbutiken för att kunna få ett avslut i ärendet någon gång.
Fick detta svar tillbaka;
"Tack för att du kontaktar oss. Klarna kommer att kontaktas först när korrekt företag har mottagit sin retur. Om du inte har pausat den hos dem rekommenderar jag att du gör det då det som sagt tar längre tid att hantera den eftersom du skickat den fel."

Totalt idiotiskt svar. Dom fick tillbaka spelet för 10 veckor sen. Men då tydligen spelet är skickat från nån samarbetspartner i Tyskland, blir det lite jobbigt för Spelbutiken. Dom sitter nu på ett trasigt spel som personen i Tyskland inte vill ha tillbaka. Då låtsas dom istället som om dom inte fått tillbaka spelet.

Ett råd till alla som överväger att handla från Spelbutiken. Allt funkar säker bra så länge produkten ni beställt kommer fram och är helt. Men i annat fall kommer ni aldrig få en ny produkt, pengarna tillbaka eller ens en ursäkt. Total skitfirma är det. Undvik!

Var själv på att beställa en begagnad handkontroll tidigare idag, såg som tur var att det var en handelsplats och varan såldes från Tyskland, blev beställt från en annan butik.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

nu har det ju löst sig smidigt, så det var ju bra

Men ja, det går ju alltid att ta ur etiketten ur ens nya spel/film om fodralet gått sönder.

Så när det händer så rotar man bara fram någon gammal film eller spel man inte använt på flera år, flyttar över inlägget och går vidare med sitt liv. Egentligen ingen idé att blanda in kundtjänst i det hela så länge själva DVD/Blu-ray skivan är hel eller det är en steelbook eller specialfärg på fodralet