Företags dator! Akut! Hjälp tack!

Permalänk
Inaktiv

Företags dator! Akut! Hjälp tack!

"Vad gäller datorn så köp en ny. Företaget gav oss budget upp till 5500kr.
Så du får välja själv."

Hej jag har fått lite pengar från mitt företag att köpa en ny bärbar. Jag kommer jobba som administratör åt företaget. Logistik, skapa mallar, scanna in avtal, sköta kvitton, Admin över vissa program där planering, uppdatering av sekretess uppgifter mm ingår.

Jag kan lägga till själv 2k extra om jag får de specsen jag skulle vilja ha. SSD 256 gb, i5-i7 processor, 1920 x 1080 upplösning, helst någon grafikkort. 960M. 15' tum? Om någon har en lite begagnad så funkar det också. Men kan vi hålla oss till 5500 funkar också bra.

Med vänlig hälsning
Darius

Permalänk
Medlem

Denna kanske: https://www.dustin.se/product/5011006260/thinkpad-e570

Kan ju personligen tycka att det är lite "fjösigt" att företaget inte klär på dig ett bättre verktyg än en laptop för 5500. Får du en arbetsplats med dubbla skärmar, docka och liknande utanför detta så... visst då kanske det är "ok". (Min åsikt bara, länk ovan till en hyfsad dator inom dina specs)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

"Vad gäller datorn så köp en ny. Företaget gav oss budget upp till 5500kr.
Så du får välja själv."

Hej jag har fått lite pengar från mitt företag att köpa en ny bärbar. Jag kommer jobba som administratör åt företaget. Logistik, skapa mallar, scanna in avtal, sköta kvitton, Admin över vissa program där planering, uppdatering av sekretess uppgifter mm ingår.

Jag kan lägga till själv 2k extra om jag får de specsen jag skulle vilja ha. SSD 256 gb, i5-i7 processor, 1920 x 1080 upplösning, helst någon grafikkort. 960M. 15' tum? Om någon har en lite begagnad så funkar det också. Men kan vi hålla oss till 5500 funkar också bra.

Med vänlig hälsning
Darius

Som it-tekniker på ett medelstort företag tycker jag detta låter konstigt - att man får välja sin egen dator, modell. fast det blir väl mer vanligt att man kör på BYOD-varianten?
Vi köper in laptops av en och samma modell för att lätt kunna skjuta på en image exempelvis. Misstänker att detta bolag är ett väldigt litet sådant och då går det kanske bra att hantera var dator för sig.

Jag röstar på den dator som länkats ovan, från Dustin.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Som it-tekniker på ett medelstort företag tycker jag detta låter konstigt - att man får välja sin egen dator, modell. fast det blir väl mer vanligt att man kör på BYOD-varianten?
Vi köper in laptops av en och samma modell för att lätt kunna skjuta på en image exempelvis. Misstänker att detta bolag är ett väldigt litet sådant och då går det kanske bra att hantera var dator för sig.

Jag röstar på den dator som länkats ovan, från Dustin.

Precis är det så min vän! Litet bolag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurk:

Denna kanske: https://www.dustin.se/product/5011006260/thinkpad-e570

Kan ju personligen tycka att det är lite "fjösigt" att företaget inte klär på dig ett bättre verktyg än en laptop för 5500. Får du en arbetsplats med dubbla skärmar, docka och liknande utanför detta så... visst då kanske det är "ok". (Min åsikt bara, länk ovan till en hyfsad dator inom dina specs)

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/259033-...

tänkte precis liknande. Fast detta. Äsch, lite snålt företag. Men det får man ta. Ville ha typ GTX 1050. Men vet inte om Lenovo Legion är värt det av att jag lägger ut privat 2k. Både kraftfull och lite gaming åt sidan de tråkiga timmarna på kontoret där inget händer

Permalänk
Inaktiv

Köpte faktiskt en sådan här! Chefen godkände det. Gillar all around datorer där man kan verkligen göra allt med. Känner man inte sig begränsad plus den väger ynka 2 kg!

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/264509-...