Google lanserar betaversion av Android O

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar betaversion av Android O

Googles utvecklarkonferens I/O är i full gång och företaget utannonserar i vanlig ordning en rad nyheter, där en av dessa är en betaversion av kommande Android O.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rullar betan i min N6P sedan igår kväll. Lite småbuggig (settings har kraschat någon gång, och lite lagg här och där) men verkar funka som daily driver iaf.

Permalänk
Inaktiv

Problemet med nya Androidversioner förutom att det är svårt att få dem att fungera med ens telefon är när man väl har fått dem att fungera, så fungerar inte alla appar till dem.
T.ex. har jag problem med att få Lync och ethernet (trådbunden nätverk) att fungera på min android N mobil.
Att Microsoft var så tröga med lync är konstigt och en mobil utan ethernet känns lite 1995.

Permalänk
Medlem

Läste "betalversion" först och blev riktigt förvirrad.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Crall_h:

Rullar betan i min N6P sedan igår kväll. Lite småbuggig (settings har kraschat någon gång, och lite lagg här och där) men verkar funka som daily driver iaf.

En av de mysiga anledningarna att ha en Nexus. Tillgång till senaste Android, direkt.

Synd att Pixel aldrig riktigt släpptes i Sverige - och idag skulle det vara 'aningen' för sent. Pixel 2 kanske?

Använder personligen en OnePlus 3T och hoppas att de levererar Android O relativt fort.

Att köra exempelvis LineageOS istället så förlorar man kamerakvalitet dock, vilket OnePlus lovat att de ska släppa s.k. "kamerablobbar" som är stockkameran som kommer i OxygenOS men utan att utvecklarna kan kolla på källkoden, men att de kan implementera det i sin ROM (utan att veta vad som pågar behind the scenes).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Problemet med nya Androidversioner förutom att det är svårt att få dem att fungera med ens telefon är när man väl har fått dem att fungera, så fungerar inte alla appar till dem.
T.ex. har jag problem med att få Lync och ethernet (trådbunden nätverk) att fungera på min android N mobil.
Att Microsoft var så tröga med lync är konstigt och en mobil utan ethernet känns lite 1995.

Har inte hittat en enda av mina appar som inte fungerar med Android O ännu. Ang Lync så tror iaf jag att det beror mer på Lync setupen än android. Vet många som kör både Lync och SfB på android helt utan problem. Är det Cert problem du har med Lync eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crall_h:

Har inte hittat en enda av mina appar som inte fungerar med Android O ännu. Ang Lync så tror iaf jag att det beror mer på Lync setupen än android. Vet många som kör både Lync och SfB på android helt utan problem. Är det Cert problem du har med Lync eller?

Programmet krasade stup i kvarten och det är obrukbart. Innan uppdatering kom så var det svårt att ens kunna se onlinestatus på ens kollegor innan det krasade. Nu så går detta ofta, men mer än så kunde jag ej göra innan programmet krashar. När jag läste betyg så jag flera som säger samma sak att den har blivit extremt ostabil.

Med Lync så menar jag Skype for Bussnies som det idag heter.

Mina kollegor med äldre android versionen kan självklart använda appen hur bra som helst.

Sedan är detta säkert telefonrelaterat, där olika modeller kan vara olika bra.

Permalänk

Själv väntar man på Fuchsia OS. Hoppas på att det blir av.

Permalänk
Medlem

Youtube-musik samtidigt som man surfar? Framtiden är här, äntligen!

Kanske redan går med multifönster eller nåt, har inte orkat kolla upp det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Youtube-musik samtidigt som man surfar? Framtiden är här, äntligen!

Kanske redan går med multifönster eller nåt, har inte orkat kolla upp det

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla in NewPipe om du vill göra det idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

en mobil utan ethernet känns lite 1995.

Vad ska du med ethernet på mobilen till? o.o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusHuddinge:

Vad ska du med ethernet på mobilen till? o.o

Det händer mig typ dagligen på taget att en primadona sätter sig bredvid tar upp sin iPhone och frågar ska vi prata lite modbus TCP över ethernet med varandra genom våra mobiler. Och saknar man då ethernet på mobilen så sitter man där som ett fån och ej får prata med tjejen. Vissa tjejer säger bara jag är Master du är slave eller? Och jag förstår direkt att det är modbus-protokollet hon syftade på.

Bortsett från dessa gånger, så finns det hur många bra kommunikationstestappar som helst till mobilen, bara plugga in den i ethernetkontakten och styr det mesta. Jag pratar inte enbart om modbus utan även backnet protokollet etc,

Permalänk
Medlem

Så det tog bara 8år för Google att lösa (förhoppningsvis) problemet med appar som har virus och annat skit i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det händer mig typ dagligen på taget att en primadona sätter sig bredvid tar upp sin iPhone och frågar ska vi prata lite modbus TCP över ethernet med varandra genom våra mobiler. Och saknar man då ethernet på mobilen så sitter man där som ett fån och ej får prata med tjejen. Vissa tjejer säger bara jag är Master du är slave eller? Och jag förstår direkt att det är modbus-protokollet hon syftade på.

Bortsett från dessa gånger, så finns det hur många bra kommunikationstestappar som helst till mobilen, bara plugga in den i ethernetkontakten och styr det mesta. Jag pratar inte enbart om modbus utan även backnet protokollet etc,

*asg*

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Oreo?

Lustigt att alla sidor jag läst på är det zero, enligt Google med (om det nu stämmer)
Sen är frågan vilken källa har dom?

Oreo är dok mer logiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB