Geeks Gaming hälsar på Nordsken 2017

Trädvy Permalänk
Cylon
Registrerad
Dec 1999

Geeks Gaming hälsar på Nordsken 2017

Långt upp i det avlånga landet Sverige arrangeras LAN-partyt Nordsken, vilken går av stapeln redan nästa vecka. På plats finns Geeks Gaming som rapporterar och arrangerar en del tävlingar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Aaay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Roligt att det arrangeras ett större spelevenemang i Norrland

500 watt räcker för en elementär dator oavsett grafikkort utan överklockning. Räkna ut annat på OuterVision Power Supply Calculator. Power. Performance. PRIME.
Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2003

Visste inte ens att det fanns.
Inte så att ni på Swec-redaktionen har lust att dra ihop en lista med alla lite större LAN i Sverige?

[ 6700K ][ Gigabyte Z170 Gaming K3 ][ 32GB Corsair ] [ 1080TI ] [ Crucial MX300 750GB SSD ][ Corsair Obsidian 900 ] [ Corsair RM1000 ] [ Corsair H100 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av GilbertG:

Roligt att det arrangeras ett större spelevenemang i Norrland

Skrivet av Lodisen:

Visste inte ens att det fanns.
Inte så att ni på Swec-redaktionen har lust att dra ihop en lista med alla lite större LAN i Sverige?

7 gången det hålls för 6 året i rad. Nordsken kom till när dreamhack drog sig tillbaka från Västerbotten och eftersom Skellefteå har många brädspelare så blev det att kombinera LAN och brädspel för att få med så många som möjligt. Förut hölls Nordsken på Scandic i Skellefteå men Scandic ska renovera så Nordsken flyttade nu till Skellefteå kraft arena som har betydligt större golvyta att kunna utnyttja. Förra Nordsken hade mycket så kommer att bli intressant att se hur mycket annat man kommer kunnat ha detta år.

Har varit på varenda Nordsken sedan det start och det är roligt att kunna se hur det har utvecklats på det positiva sättet.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av hellmix:

7 gången det hålls för 6 året i rad. Nordsken kom till när dreamhack drog sig tillbaka från Västerbotten och eftersom Skellefteå har många brädspelare så blev det att kombinera LAN och brädspel för att få med så många som möjligt. Förut hölls Nordsken på Scandic i Skellefteå men Scandic ska renovera så Nordsken flyttade nu till Skellefteå kraft arena som har betydligt större golvyta att kunna utnyttja. Förra Nordsken hade mycket så kommer att bli intressant att se hur mycket annat man kommer kunnat ha detta år.

Har varit på varenda Nordsken sedan det start och det är roligt att kunna se hur det har utvecklats på det positiva sättet.

Vad skoj!

Du gärna hojta till om du ser oss!

Ikväll kör vi prel. intervju med twitch-streamern KittyCatLink och lite casting av en CS:GO turnering tillsammans med lite inspelat reportage. Imorgon fortsätter vi med vår "gissa-bilden-tävling".

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Vi skjuter på streamstart ikväll till kl 17.00-ish för att försöka hinna med så mycket som möjligt av cosplayen på Nordsken.

Glöm inte att vi tävlar ut en gamingmus värd ca 1200kr ikväll. Be there!

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler