Bungie visar Destiny 2 – blir exklusivt för Battle.net på PC

Permalänk
Medlem

Kommer bli roligt

Jag hade kul läääänge med första Destiny på PS4 så jag ser fram emot att tackla Destiny2 på PC för att förgyll min vardag

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lite info om PC versionen.
4K Resolution Support (3820x2160)
Uncapped framerate
Full mouse and keyboard support with custom key mapping
Text chat
Adjustable Field of View
Detailed PC settings screen
21:9 monitor support

Permalänk
Medlem

@Veofasa:

Tragiskt att det lyfts fram som features när det borde vara en självklarhet.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Skulle tro att även den asiatiska marknaden, framförallt Kina är av stort intresse. Valve är ju helt sämst på priser och tillgänglighet på spel där. Blizzard ser kog Kina som nästa stora marknad att erövra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

But does it support native 21:9? Antagligen inte, precis som floppen Overwatch, och med flopp syftar jag att spelet inte har det stödet.

Och Battle.net? Sweclockers menar Blizzard App?

Skrivet av Bloodstainer:

Vad är Battle.net? Trodde de hade döpt om det!

De har utlovat 21:9 stöd och olåst framerate.

När det kommer till namnbytet på battle.net så verkar det som om inte ens Bizzard har accepterat det själva. Jeff Kaplan använde själv namnet battle.net vi sitt announcement och tittar man på blizzards nyhetssida så nämns battle.net 5 gånger i artikeln om Destiny 2, inklusive i titeln: "Destiny 2 Coming to Battle.net!"

Det är det första jag tänkte på när Kaplan nämnde battle.net men det verkar som om de spelar över hela namnbytet nu.

Jag måste dock säga att jag ser fram emot detta samarbete. Har spelat Bungie-spel sedan Marathon och Blizzard-spel sedan Warcraft och har alltid tyckt de två har en tendens att skapa spel som är polerade, lätta att komma in i och allmänt roliga, så se dem jobba tillsammans är ganska kul

Permalänk

Får hoppas det inte blir något jidder med att man ska måndasbetala för att de går igenom battle.net

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Fördelar med Battle.net över Steam:
- Kan ställa in så att klienten automatiskt stängs av när spelet startas. Klienten behöver inte köras i bakgrunden så fort du är inloggad i spelet.
- Alla spel hittills kan du spela det innan det är fullt nedladdat/installerat, med vissa begränsningar i spelet så klart (t.ex. låst till låg grafik och lång loading screens).
- Slimmad och effektiv design.
- Tillåter nedladdning av framtida patchar.

Nackdelar:
- Inga spel utanför moderbolaget.
- INGA SPEL UTANFÖR MODERBOLAGET.
- Saknar vissa funktioner, så som profiler eller in-house streaming.
- Klienten är mer tungdriven när den körs (kan ju fixas genom att stänga ner den).
- Lätt att hoppa in i andras spel direkt genom klienten i Steam.

Permalänk
Medlem

Vafan inget Steam...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Whaleman:

De har utlovat 21:9 stöd och olåst framerate.

När det kommer till namnbytet på battle.net så verkar det som om inte ens Bizzard har accepterat det själva. Jeff Kaplan använde själv namnet battle.net vi sitt announcement och tittar man på blizzards nyhetssida så nämns battle.net 5 gånger i artikeln om Destiny 2, inklusive i titeln: "Destiny 2 Coming to Battle.net!"

Det är det första jag tänkte på när Kaplan nämnde battle.net men det verkar som om de spelar över hela namnbytet nu.

Jag måste dock säga att jag ser fram emot detta samarbete. Har spelat Bungie-spel sedan Marathon och Blizzard-spel sedan Warcraft och har alltid tyckt de två har en tendens att skapa spel som är polerade, lätta att komma in i och allmänt roliga, så se dem jobba tillsammans är ganska kul

Namnbytet var ett skämt. Skulle vara lika dumt som att Blizzard skulle försöka döpa om Warcraft eller Diablo

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Får hoppas det inte blir något jidder med att man ska måndasbetala för att de går igenom battle.net

Det behöver du nog inte vara orolig för. Om det blir månadskostnad är det inte pga battle.net. Finns ju andra spel där utan månadskostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Fördelar med Battle.net över Steam:
- Kan ställa in så att klienten automatiskt stängs av när spelet startas. Klienten behöver inte köras i bakgrunden så fort du är inloggad i spelet.
- Alla spel hittills kan du spela det innan det är fullt nedladdat/installerat, med vissa begränsningar i spelet så klart (t.ex. låst till låg grafik och lång loading screens).
- Slimmad och effektiv design.
- Tillåter nedladdning av framtida patchar.

Nackdelar:
- Inga spel utanför moderbolaget.
- INGA SPEL UTANFÖR MODERBOLAGET.
- Saknar vissa funktioner, så som profiler eller in-house streaming.
- Klienten är mer tungdriven när den körs (kan ju fixas genom att stänga ner den).
- Lätt att hoppa in i andras spel direkt genom klienten i Steam.

Battle.net fick väl stöd för streaming förra året?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Inga dedikerade servers = fail.
Sen hade ju destiny 1 10-tick servers, största skämtet någonsin om det ska ens röra PC platformen.

Får se hur det utvecklas och när vi får mer info om PC.

Blizzard.app är bara bra.
Spelar 0 spel på steam.

Permalänk
Medlem

Är det sant att Destiny 2 inte kommer få dedikerade servers?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av JimmieSan:

Inga dedikerade servers = fail.
Sen hade ju destiny 1 10-tick servers, största skämtet någonsin om det ska ens röra PC platformen.

Får se hur det utvecklas och när vi får mer info om PC.

Blizzard.app är bara bra.
Spelar 0 spel på steam.

Destiny kör 30 hz tickrate sedan launch:
https://www.bungie.net/en/News/Article/45459/7_This-Week-at-B...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Battle.net fick väl stöd för streaming förra året?

Skickades från m.sweclockers.com

Sant.