Tips på ljudanläggning som är prisvärd och väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Tips på ljudanläggning som är prisvärd och väldigt bra.

Försöker hitta ljudanläggning att ha till TV, projektor setup. Men har 0 koll.
Vilken kan ni rekommendera. Är inne på 10 000 - 15 000 prisklassen men dyrare är intressant om det känns rätt.
Vill ha det som är bäst och mest prisvärt.

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt att säga utan att veta kravbilden , för min del så var kravet satteliter samt atmos (5.0.2) och en slimline receiver med ipcontrol/lan och Audyssey Dynamic EQ osv med detta hamnar du på 16k du kan få mer ljud för pengarna än vad jag fick men det beror ju på vad du är ute efter. (inwall, satelliter/kompakta, golvhögtalare, 7.1 , 5.1, dts:x/atmos, specifika anslutningar, bluetooth, wifi?

Marantz NR1607
5st B&W M-1 (väggfästen ingår) + 2st billiga takhögtalare för atmos

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig begagnade högtalare får man hur mycket som helst för de pengarna. En ganska vanlig rekommendation brukar vara att köpa ny hembioförstärkare som har stöd för senaste standard gällande upplösning osv, och sen på ett par begagnade högtalare. Händer inte så mycket inom högtalarvärlden, ett par bra högtalare är bra väldigt länge.

Har inga specifika tips tyvärr, men rekommenderar i all fall det upplägget.

Permalänk
Medlem

Tackar ska kolla upp! Samt även begagnat.

Har inga krav egentligen men har aldrig ägt någon överdrivet bra setup så vill bara undvika behöva springa in på typ Elgiganten och typ säga sälj på mig det bästa ni har. Kanske blir en Marantz NR1607 i och med inte har någon koll i övrigt så känns mer tryggt gå på något som sägs här än be någon säljare sälja något till mig.

Permalänk
Medlem

Kika på Klipsch 280f och deras värsting-center 450c på:
https://www.elektrowelt24.eu/shop/

Galet prisvärt (och bra ljud) för de pengarna. Kortfattat kan man säga att man får centern på köpet om man tittar i svenska butiker. Såvida man inte prutar, vilket inte är helt omöjligt Går att få nästan samma pris hos vissa svenska åf. Sedan kan man utöka med något billigare som surround, finns bra saker o hitta på blocket.

Otroligt lättdrivna också, så man kan köra med vilken receiver som helst nästan tills man tar sig råd att inhandla något bättre

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Hej ! Vad kul med ett nytt system, har du någon mer info om rummet sakerna ska spela i ? Är det jättestort eller pyttelitet, vill du ha en surroundanläggning eller räcker stereo ?

Mvh Doof

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du ha allt på en gång eller ska du börja med stereo ? Ett bra ställe att börja leta beg på är www.hifimagasinet.com och det finns även dedikerade begbutiker typ https://www.rehifi.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.