Besök SweClockers och AOC Agons monter på Dreamhack Summer 2017

Trädvy Permalänk
Robot
Registrerad
Dec 1999

Besök SweClockers och AOC Agons monter på Dreamhack Summer 2017

Det vankas LAN-fest i Jönköping och på plats är SweClockers och AOC Agon med en monter, där vi under flera dagar bjuder på mängder av aktiviteter, panelsamtal och häng med redaktionen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

Vilken djävla skärm alltså!!
Det är först nu, jag fattar hur bred den faktiskt är.

-Men Bubben, så bred är den ju inte!
-Håll käften morsan, jag ska ha en! (eller 3)

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Kenneth ser förbannat stark ut.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2666Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.3Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ CM Storm Quickfire, Cherry Blue ■ SS Rival 300
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Redaktör
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Dreijer:

Photoshop kan göra mirakel ibland

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Be there or be square... (skärmen är långt ifrån kvadratisk).

Skickades från m.sweclockers.com

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Teamspeak |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Geeks
Edin Mehinovic
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2001
Skrivet av Dreijer:

Jag har varit på gymmet med Kenneth tre gånger, sen kastade jag in handduken. Otroligt vad stark man blir av att konka skärmar!

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Kenneth:

Photoshop kan göra mirakel ibland

Skrivet av Edin:

Jag har varit på gymmet med Kenneth tre gånger, sen kastade jag in handduken. Otroligt vad stark man blir av att konka skärmar!

Några har snackat ihop sig Vi syns kanske där !

NCASE| 6700k | Z170 Impact | 2x8GB Platinum | 1080TI GAMING X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

Ser allt fler samarbeten och recensioner kopplade till AOC, är AOC en slags sponsor till Swec?

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Nibla14:

Ser allt fler samarbeten och recensioner kopplade till AOC, är AOC en slags sponsor till Swec?

AOC är sedan en tid tillbaka en kund och samarbetspartner till SweClockers, precis på samma sätt som många andra aktörer som du ser annonser från och som vi gör saker ihop med. Tidigare exempel är många; Dustin Expo med Asus, Sommar-/Vinterdatorn och Vardagsrumsdatorn i samarbete med olika återförsäljare, Julkalendern med en avsändare bakom varje lucka, med mera. Nu ville AOC hitta på något roligt med oss på Dreamhack Summer 2017 och tog den möjligheten för att göra något grymt för SweClockers community.

Vill också tillägga att redaktionella tester sker oberoende av eventuella samarbeten. Att det blivit fler tester från AOC den senaste tiden är en konsekvens av att de sedan förra året satsar på gaming (Agon) och breddat sitt sortiment av skärmar som anses intressanta bland de som följer SweClockers.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Jacob:

AOC är sedan en tid tillbaka en kund och samarbetspartner till SweClockers, precis på samma sätt som många andra aktörer som du ser annonser från och som vi gör saker ihop med. Tidigare exempel är många; Dustin Expo med Asus, Sommar-/Vinterdatorn och Vardagsrumsdatorn i samarbete med olika återförsäljare, Julkalendern med en avsändare bakom varje lucka, med mera. Nu ville AOC hitta på något roligt med oss på Dreamhack Summer 2017 och tog den möjligheten för att göra något grymt för SweClockers community.

Vill också tillägga att redaktionella tester sker oberoende av eventuella samarbeten. Att det blivit fler tester från AOC den senaste tiden är en konsekvens av att de sedan förra året satsar på gaming (Agon) och breddat sitt sortiment av skärmar som anses intressanta bland de som följer SweClockers.

Hej. vad bra att det klargjordes, speciellt angående recensionerna på AOC skärmarna då ett skärmköp står bakom knuten. Ha en fortsatt trevlig helg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av skog1s:

Samma här, täntke det bara var "en till widescreen" men nu ser man, Haha!

Synd man inte kunde vara där och mysa runt i montern och resten av DH :/

I5 6600k @4.7, 4.6Ghz @1.2volt 24/7Ghz|16 Gb vengeance @3000Mhz|Gigabyte Z170 |samsung850 OSdisk| Seagate barracuda lagring| Force LE spel
|triple monitor| AOC24" BenQ24" Dell Ultrasharp 24"
leker med en AMD 860K @4.3Ghz och MSI R9 380 @ 1100mhz mem 1590mhz

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Roligt att det blir så här omfattande. Jag får se om jag kanske tittar in vid något tillfälle.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Albert:

Roligt att det blir så här omfattande. Jag får se om jag kanske tittar in vid något tillfälle.

*HIGH FIVE*
Får köra en öl på kvällen om inte annat?

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Teamspeak |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Svänger förbi när väl eventet går av stapeln, ska försöka boka plats i veckan

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mantorp
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av skog1s:

Haha (y)

Gammal hedlig 2500k @4.8 ghz gtx 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007

Man kanske ska ta grabben i hampan och komma upp en sväng? Dags att han lär sig the noble art of LAN. Han är ju ändå tre.

Antec Eleven Hundred | Be Quiet! 580W Modular | i5 3570k@4.2 GHz | Corsair H60 v2 | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS Strix GTX 970 | 16GB Corsair Vengeanance | 250GBx2 SSD, 5TB HDD | 2x BenQ RL2450HT | Logitech G710 & G700 & G13 & G430
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för SweC-medlemmar