Permalänk
Medlem

Opdisk utgång

Tjenare!

Jag har fått tag ett fint hifi system som min far inte använder sig av längre.
Hade tänkt att använda mig av en opdisk kabel från datorn till förstärkaren. Men saknar en opdisk utgång på datorn, någon som har något bra förslag? eller ska jag använda mig av någon helt annan metod. Förstärkare harman/kardon AVR-330

//Mvh DraOmz

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Förlåt det var länge sen jag var inne på sweclockers så har ej uppdaterat min dator nu ska det stämma

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraOmz:

Tjenare!

Jag har fått tag ett fint hifi system som min far inte använder sig av längre.
Hade tänkt att använda mig av en opdisk kabel från datorn till förstärkaren. Men saknar en opdisk utgång på datorn, någon som har något bra förslag? eller ska jag använda mig av någon helt annan metod. Förstärkare harman/kardon AVR-330

//Mvh DraOmz

Köp ett Ljudkort eller ett USB ljudkort som har stöd för optiskt ingång är en enkel lösning om du inte har något emot att slösa lite pengar.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Köp ett Ljudkort eller ett USB ljudkort som har stöd för optiskt ingång är en enkel lösning om du inte har något emot att slösa lite pengar.

Har du något tips på något eller bör det funka med typ vad som?

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Rekordmedlem

Då får du skaffa ett ljudkort eller ett usbanslutet interface som ger dig en toslinkutgång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraOmz:

Har du något tips på något eller bör det funka med typ vad som?

https://www.komplett.se/product/798918/datorutrustning/pc-kom... är ett bra och billigt ljudkort som har stöd för optisk ingång, bara att montera sedan installera drivrutinen. Alla ljudkort med optisk ingång ska funka.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Vill du snåla ännu mer kan du köpa en sån här på ebay: http://www.ebay.com/itm/Digital-Audio-KIT-SPDIF-output-cable-...

Ditt moderkort bör ha den kontakten. Men det är nog enklare att bara köpa ljudkortet ovanför, då får du bättre analogt ljud på köpet.