Vad för serier ska man kolla på?

Permalänk

Vad för serier ska man kolla på?

Har sett igenom alla stargate avsnitt, agents of shield, terra nova, game of thrones, how i met your mother, scrubs och ett antal fler. Jag följer också Doctor Who och Prison break, men jag vill kunna se flera avsnitt per dag, inte ett par i veckan. Har någon något tips på serier som man kan kolla på, som det redan finns flera säsonger på?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Banshee

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Dessa är ej i ordning, men här är några serier/dokumentärer som jag gillar.

Elementary, Rick & Morty, The Flash, Stranger Things, Daredevil, Fear the Walking Dead

Human Planet, Planet Earth 1 & 2, Life

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Bara att se om alla stargate-avsnitt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Breaking Bad är #1 ,om du inte redan sett den.

Permalänk
Medlem

Du kan ju se alla Star Trek serier. Det tar en stund. =P
Jag kan rekommendera Arrow.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Sherlock!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vill du ha någon netflix serie så kan jag rekommendera Narcos, en serie där man får följa Pablo escobar under hans tid då han indirekt styrde Colombia genom narkotika osv.

Permalänk
Medlem

Tyckte young pope var riktigt bra, dock endast en säsong ute så den varar tyvärr inte så länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Finns mängder av Marvel och DC serier som du gillar sådana:
Agents of SHIELD, Daredevil, Jessica Jones, Luka Cage, Arrow, the Flash. Legends of Tomorrow.

Medeltid/fantasy:
Black Sails, Vikings, Shannarna Chronicles, Legend of the Seeker, The Last Kingdom, Outlander

Sci-fi:
Westworld, The Expanse,

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Star Trek Discovery kommer snart, se åtminstone Enterprise innan, vill du se fler så är även DS9, TNG och Voyager sevärda. DS9 har 9 säsonger är lite svår att komma in i början, TOS om man verkligen vill nörda ner sig

Breaking Bad 5 säsonger, tar vidare spin off med Better Caul Saul är on air tror s3 sänds snart

The Walking Dead är på säsong 5 eller ngt sånt
Game Of Thrones börjar med säsong 6 eller 7
Narcos 2 säsongeg

Gillar du sci fi borde du verkligen titta på Farscape och Peace keeper wars riktigt bra story (röd tråd) men jobbig att komma in i då den är B aktig (typ doctor who) 4säsonger + 2mini serier som avslutar

Permalänk

Game of Thrones, Narcos, Sons of Anarchy, Breaking Bad, Dexter, Arrow, Sherlock är mina favoriter! Lätt värda att kolla på!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Inaktiv

Kan varmt rekommendera Blacklist. Grym serie, 4 säsonger än så länge så finns en hel del avsnitt att se

Permalänk

@lappen81:

Better call Saul säsong 3 är sista avsnittet på tisdag. Bra serie men når inte riktigt upp till Breaking Bad

Permalänk
Medlem

Av någon anledning bara älskar jag Gotham. Ny säsong ute nu..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

trailer park boys, rekommenderar starkt om du vill se sjuka saker

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Mr. Robot som går på viaplay.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Stargate var den enda serien jag verkligen gillat tidigare. Har sett Stargate SG-1 och Stargate Atlantis över 12 gånger, och Stargate Universe 2,5 gånger.
Sen nyligen hittade jag serierna Firefly och Dark Matter, båda är väldigt bra.
Firefly är tyvärr bara en säsong, men definitivt värd att se ändå.
Dark matter är just nu två säsonger, men den tredje kommer om mindre än tre veckor.
Båda serierna är sci-fi och handlar om en grupp personer på ett rymdskepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Av någon anledning bara älskar jag Gotham. Ny säsong ute nu..

Gotham, helt klart den bästa av alla DC tv-serier. Förmodligen för att det inte är CW som gör den

Permalänk
Medlem

Tittar själv inte på Serier men när Witcher-serien eller filmen eller vad det är som kommer ut så ska jag titta på det

Permalänk
Medlem

Defiance - rekomenderar jag om du gillar sci-fi (3 säsonger).
Powers (2015) om människor med superkrafter finns tyvärr bara 2 säsonger.
Westworld - hyffsat ny serie givet val om du inte sett den.
Humans - 2 säsonger. Säsong 3, 2018 verkar det som.

Travelers (2016) - säsong 2 senare i år tror jag.
"Hundreds of years from now, surviving humans discover how to send consciousness back through time, into people of the 21st century, while attempting to save humanity from a terrible future."

Lite äldre serier som också är bra.
Babylon 5 (5 säsonger).
Highlander tv-serien (6 säsonger + Highlander: The Raven 1 säsong).
The Crow: Stairway to Heaven (1 säsong)
Buffy the vampire Slayer (7 säsonger) + Angel (5 säsonger).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Gotham, helt klart den bästa av alla DC tv-serier. Förmodligen för att det inte är CW som gör den

Tycker både Lucifer och iZombie är bättre.
Inte traditionell DC visserligen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusHuddinge:

Stargate var den enda serien jag verkligen gillat tidigare. Har sett Stargate SG-1 och Stargate Atlantis över 12 gånger, och Stargate Universe 2,5 gånger.
Sen nyligen hittade jag serierna Firefly och Dark Matter, båda är väldigt bra.
Firefly är tyvärr bara en säsong, men definitivt värd att se ändå.
Dark matter är just nu två säsonger, men den tredje kommer om mindre än tre veckor.
Båda serierna är sci-fi och handlar om en grupp personer på ett rymdskepp

Ta en titt på The Expanse. Tror den skulle falla dig i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Har sett igenom alla stargate avsnitt, agents of shield, terra nova, game of thrones, how i met your mother, scrubs och ett antal fler. Jag följer också Doctor Who och Prison break, men jag vill kunna se flera avsnitt per dag, inte ett par i veckan. Har någon något tips på serier som man kan kolla på, som det redan finns flera säsonger på?

Du kan ju nöta Emmerdale Farm.
Då kan du köra 10 avsnitt om dagen i ett par år !

Permalänk
Medlem

Kvinnofängelset

Permalänk
Medlem

Då jag hittills bara sett den rekommenderad en gång ovan; Stranger Things var riktigt bra. Tyvärr bara en säsong producerad, men fler på gång.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Om man inte har sett Break Bad tycker jag att man ska se den, kan börja lite segt men tycker absolut att den är sevärd.
Vikings, förmodligen den bästa serier jag någonsin sett. Tycker man att det är intressant med "vikingar" så kolla, fantastiskt hur bra gjord den är!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Kollar mest på sci-fi. Men lite annat också

Sci-fi:
Colony
Westworld (!)
The expanse

Preacher är sjukt bra också, rekommenderas starkt!! Strö kollar på the 100 ibland också ^^

Permalänk
Medlem

Arrow
Black sails
Ballers
Billions
Blind spot
Breaking bad
The Blacklist
Lucifer
Suits
The Flash
Supergirl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Bones är rätt trevlig också.

"Skaalle"

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather