Vad för serier ska man kolla på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Har missat denna helt, ser mycket intressant ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0de:

Har missat denna helt, ser mycket intressant ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Den är grym.

En ny serie som är riktigt bra är Master of None på Netflix. En ganska soft komediserie med visst allvar då och då. Många avsnitt är koncept som skiljer sig ganska rejält från övriga, som det första på säsong två som var väldigt inspirerat av den klassiska filmen Cykeltjuven.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pi:

Ni har bara dålig smak 😊. Hur man än vrider och vänder på breaking bad går det inte att säga att det är en dålig serie. Omöjligt! Annars är säsong 1 den svagaste delen av breaking bad och många gör misstaget att sluta titta...

Skickades från m.sweclockers.com

Var mycket som kunde klippas bort och göras betydligt bättre i Breaking Bad, sett hela serien. Cancermannens vidriga gnällhelvete till fru bara att snabbspola förbi, likaså många av hans monologer är trist onödigt pladder. Övervärderad serie. Into the badlands är betydligt mer underhållande, närstriderna är välgjorda och hyfsad berättelse, sett första säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Breaking Bad är #1 ,om du inte redan sett den.

och sen better call saul

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Broad city

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Många serier att tipsa om! Into the Badlands. Game of Thrones (självklar men). Versailles för att nämna några!

Måste fråga själv. Skaffade nyss HBO och Netflix. Agents of S.H.I.E.L.D, var ser jag den? Den fanns i Viaplay ett tag, sparade att titta på tredje säsongen och nu är serien borta från Viaplay!?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Förvisso ingen ny serie, men jag har nyss upptäckt vilken genialiskt härlig serie The last man on earth är. Kristen Schaal är så underbart härligt flummig som bara hon kan vara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker The Magicians är riktigt skoj. Den är lite flippad och annorlunda, men samtidigt rätt brutal. Finns på HBO, men även på andra kanaler har jag sett.
http://www.imdb.com/title/tt4254242/
https://watch.hbonordic.com/sv/the-magicians

Permalänk
Medlem

En av mina absoluta favoritserier alla kategorier; BoJack Horseman. Uppe i tre säsonger nu, en fjärde på gång senare i år. Finns på Netflix. Inte en serie för alla, men kanske för oss som vill ha lite mer än bara komedi, våld, sex, etc. Den tar upp saker som depression och existentialism.
http://www.imdb.com/title/tt3398228/

Trailer (säsong 1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En av mina absoluta favoritserier alla kategorier; BoJack Horseman. Uppe i tre säsonger nu, en fjärde på gång senare i år. Finns på Netflix. Inte en serie för alla, men kanske för oss som vill ha lite mer än bara komedi, våld, sex, etc. Den tar upp saker som depression och existentialism.
http://www.imdb.com/title/tt3398228/

Trailer (säsong 1)
https://www.youtube.com/watch?v=i1eJMig5Ik4

Har kollat på den lite sporadiskt till och från, det är som du säger verkligen en unik och lite udda serie. Dock väldigt sevärd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Mr Robot

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact
CPU: 8700K i 4.8ghz /// Corsair VENGEANCE 16GB DDR4 3000MHz
Cpu Kylare: Noctua NH-U12A Chromax Black
GPU: ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING
Skärm 1: 27" LG 27GP850, Skärm 2: 27" LG27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Kan förresten också lägga ett gott ord för Superstore om man gillar den typ av sitcom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Började kolla på Black Mirror avsnitt "Shut Up and Dance" och jag fastnade direkt.. såg sen Playtest och Nosedive.. så bra! Och vilka twister på slutet de får till.

Helt klart värt en titt, man behöver inte titta på de i ordning.

Permalänk
Medlem

Wynonna Earp

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

boku no hero academia

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Ozark, farligt bra Netflix serie.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför IMDB och Wikipedia säger att The Walking Dead season 2 är 13 episodes när 14, 15 och 16 finns att ladda ner? Har inte börjat titta på serien än och vill reda ut konstigheter i förväg :^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Någon som vet varför IMDB och Wikipedia säger att The Walking Dead season 2 är 13 episodes när 14, 15 och 16 finns att ladda ner? Har inte börjat titta på serien än och vill reda ut konstigheter i förväg :^)

Det är säkert bara feldöpta avsnitt.
Därför man ska se serierna på HBO, Netflix eller vart de visas. Då vet man att man får rätt avsnitt, undertexter och allt annat som det ska vara.
Här ser man klart och tydligt vilka officiella avsnittsnummer och namn som släppts.
http://www.tv.com/shows/the-walking-dead/episodes/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Därför man ska se serierna på HBO, Netflix eller vart de visas. Då vet man att man får rätt avsnitt, undertexter och allt annat som det ska vara.

Du menar där säsonger kanske finns och om de finns kan de försvinna när du är halvvägs, där HBO konsekvent vägrar ge engelsk text och där netflix har det beroende på rättigheter?

Inte för att uppmuntra till piratkopiering men allt är långt ifrån perfekt med de lagliga tjänsterna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det var jag som klantade mig märkte jag nu. Finns tydligen en serie som heter Fear the Walking Dead som hade fler än 13 avsnitt. Såg inte att det stod "Fear" i början.

Permalänk
Medlem

Har börjat kolla på Animal Kingdom. Såg filmen för många år sen men hade helt missat serien. Snubblade över den när jag testade Viaplay.
Skitbra serie. Gillar Shawn Hatosy. Han får ofta spela en lite udda typ och han gör det bra.

Har också börjat kolla lite på South of Hell. Helt ok serie än så länge. En lite råare Supernatural.

Har varit sjuk en hel vecka så jag har faktiskt kollat på The Mist också
Den var ganska kass jämfört med filmen. Har inte läst boken men det är väl som vanligt med Stephen Kings böcker som blir film eller serie. Samma titel men något helt annat innehåll.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Jag tycker SVT satsningen Vår tid är nu som går på SVT 1 måndagskvällar kl 20 är helt godkänd dvs klart bra. Ska spegla Sverige från den dag kriget upphörde 1945 och framåt.

Vår tid är nu på SVT Play

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Taboo och Person of Interest.

Permalänk
Medlem

Kanske inte kan kallas för serie, snarare dokumentär. Om man bortser och inte jämför med ex planet earth så är mitt i naturen på svt med Henrik Ekman som berättar alltid stillbildskamera att titta på, vet att det är inköpt och dubbat men ändå.
Bara rösten får en fängslad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Punisher

De tidigare marvel-netflix serierna har ju tonat ner superkrafter rätt bra och punisher tar det ett steg till så även de som inte gillar superhjälteserier borde kunna uppskatta denna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

The Punisher om du hatar kriminella och onda människor.
Jon Bernthal är grym som fan!!

Permalänk

Magnum P.I, A-Team, Relic hunter, Buffy.
Lagom allvarlig nivå och skönt underhållningsvärde

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

The Punisher om du hatar kriminella och onda människor.
Jon Bernthal är grym som fan!!

Håller med, och Jon mycket bra. Jag har inte kollat klart första säsongen än, men den är kanon än så länge. Brutal och blodig vigilantserie.

Trailer

Permalänk

The Office, amerikanska versionen. Definitivt den bästa serien någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Punisher

De tidigare marvel-netflix serierna har ju tonat ner superkrafter rätt bra och punisher tar det ett steg till så även de som inte gillar superhjälteserier borde kunna uppskatta denna.

Skrivet av Flexiblus:

The Punisher om du hatar kriminella och onda människor.
Jon Bernthal är grym som fan!!

Skrivet av Buio:

Håller med, och Jon mycket bra. Jag har inte kollat klart första säsongen än, men den är kanon än så länge. Brutal och blodig vigilantserie.

Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=lIY6zFL95hE

Tyckte den var lite för slappt gjord.
Hade på slutet mer empati för sidekicken än Frank.
Och på TOK för våldsam.
Har inget mot underhållningsvåld i sig, men det var bara för mycket.
Daredevil hade ju en bra balans med många snyggt gjorda fighter.
Men här är det bara en lång radda med avrättningar =/
Tydligen dödar Frankie 90 personer totalt i serien.

Jag menar The Punisher skall ju vara elak som bara den, men 20 minuters torterande, i detalj dessutom ?
Och Frank bara ruskar av sig det och i väg igen, ett par timmar efter att varit nära döden är han fit-for-fight igen.
Och Frankie är ju som bekant en vanlig människa utan några "magiska krafter".

Dold text