Permalänk
CS-mästare

No steam logon, pga eac?

Jag har precis börjat lira lite på esportal men mitt spel kraschar från och till. Det kommer inget felmeddelande utan man skickas bara till skrivbordet och cs avslutas. Däremot så dyker de upp för de övriga spelarna i chatten att jag lämnar pga "No steam logon". Detta händer aldrig under MM eller faceit.

Det jag har testat:
Jag har installerat om cs ,eac, steam
Jag har satt priority på high för steam, cs och eac under "details" i task managern.
Jag har kört Verifiy integrity of game files

Inget av detta har hjälpt. Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Jag har precis börjat lira lite på esportal men mitt spel kraschar från och till. Det kommer inget felmeddelande utan man skickas bara till skrivbordet och cs avslutas. Däremot så dyker de upp för de övriga spelarna i chatten att jag lämnar pga "No steam logon". Detta händer aldrig under MM eller faceit.

Det jag har testat:
Jag har installerat om cs ,eac, steam
Jag har satt priority på high för steam, cs och eac under "details" i task managern.
Jag har kört Verifiy integrity of game files

Inget av detta har hjälpt. Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Kontrollera att din brandvägg inte blockerar något.
Testa att byta DNS servrar för att säkerställa att namnuppslagningen fungerar.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
CS-mästare

@BrusE: Tack för att du tar dig tid. Jag har helt slagit av brandväggen utan resultat.
Ska pröva med att byta dns servrar, återkommer med resultat.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av BrusE:

Kontrollera att din brandvägg inte blockerar något.
Testa att byta DNS servrar för att säkerställa att namnuppslagningen fungerar.

Har testat detta nu och spelet fortsätter krasha...

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Avstängd

Uppdatera din routers firmware?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Uppdatera dina drivare till de senaste

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
CS-mästare

@BrusE
Funkade inte heller.

@VadSaDu:
Har nu köpt en ny router (skulle ändå ha en ny) och jag har fortfarande samma problem.

Har även fortsatt spela endel MM samt faceit och som sagt, det inträffar ALDRIG där.

EDIT:
Har även pratat med admins på esportal men där finns ingen hjälp att hämta..

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Avstängd

Hej!

Har du testat att Googla på felet? Jag Googlade lite snabbt och fick fram detta,

''Hey I managed to fix mine by doing this.

Please restart your computer and then follow these instructions to refresh your Steam files: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3134-TIAL...

oh and do this aswell once its finished

Once completed, please verify the game's files: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH...

I hope it works for you also.

Good luck''

Värt att testa?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.