Permalänk

Tappar anslutning när jag spelar?

Hej!

Jag tycker ofta att jag tappar anslutning när jag spelar t.ex Overwatch eller Battlefield 4 (mest påtagligt). Tycker mig inte tappa det lika ofta när jag bara surfar och sådär. Kan det vara så? Och i så fall, vad kan vara problemet? Har 100mbit fiber från Bredbandsbolaget.

Jag tappar anslutning helt och hållet alltså. Kort stund bara. Några sekunder senare är anslutningen tillbaka. Det som gör det lite irriterande i spel är ju att man disconnectar från servern helt och hållet.

När jag ändå gör en tråd. Jag har ett stadsnät där jag kan välja flera operatörer, men det har blivit Bredbandsbolaget. Jag kan även välja Bahnhof t.ex. Kan det göra någon skillnad? Det är ju ändå samma lina och station tänker jag...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Kör du med en ethernetkabel eller trådlöst?

Permalänk
Avstängd

@krisljungberg:

Vad har du för router?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Kör du med en ethernetkabel eller trådlöst?

Skrivet av superegg:

@krisljungberg:

Vad har du för router?

Jag kör kabel direkt i väggen. Glömde skriva det, sorry!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk

@krisljungberg:
Det kommer nog inte bli bättre med byte av leverantör, jag har också stadsnät och hade ett liknade problem nyligen med att närverket kopplde ifrån och va jättesegt mellanåt... Provade att installera om samtliga drivers för närverket/wifi/ethernet mm. Det löste problemet för mig iaf. Prova det du.

Lycka till!

Edit.
Rensade även alla dns cachedata i samma veva.

Permalänk

Kollade lite händelseloggar, och det här kommer upp typ en gång i timmen: Datorn kunde inte förnya adressen från nätverket (från DHCP-servern) för nätverkskortet med nätverksadressen 0xXXXXXXXXXX. Följande fel uppstod: 0x79. Datorn fortsätter att försöka hämta en adress från DHCP-servern.

Det här händer ibland och så är det intensivt några dagar, sen kan det dröja en vecka eller mer innan det spårar igen. Jag vet inte om det har med saken att göra att linan tappar anslutning några sekunder och direkt hittar tillbaka.

Idéer?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S