Breaking Point - Zombie Survival FPS (2018)

Permalänk
Frilansskribent

Breaking Point - Zombie Survival FPS (2018)

Breaking Point är en gammal mod som sist sågs i Arma 3, Utvecklarna av modden ska nu släppa ett Standalone spel som kommer att heta just "Breaking Point", Spelet ska släppas sommaren 2018 och Beta kommer att starta våren 2018, Dom kommer inte att släppa spelet i early access.

Spelet kommer att vara ett survival FPS spel (Tänk en blandning mellan DayZ, DayZ mod, Playerunknown's Battlegrounds och en hel del nya idéer/element) och utvecklas i Unreal engine, En del av sakerna vi kommer att se i spelet är:

  • Olika "Klasser" som till exempel Rangers, Hunters mm, Alla klasser eller "Factions" kommer att ha egna baser eller strongholds samt olika quests och uppdrag specifika för din klass, Man kan även välja att inte ansluta sig till någon faction om man exempelvis endast är intresserad av pvp

  • En "Massiv" öppen värld med massor av olika dynamiska events och liknande, Storleken på kartan är i nuläget ungefär som kartan i Playerunknown's Battlegrounds men ska eventuellt utökas i framtiden, Varje server kommer att hålla 100 spelare, Det kommer även att finnas RP specifika servrar

  • Deras Enemy AI eller "Zombies" om man vill kalla dom det kommer att finnas i flera olika varianter från ensamma zombies till stora horder samt en del sällsynta och extremt farliga "Predators"

För mer info kolla deras site: Playbreakingpoint.com

Trailer: https://www.twitch.tv/videos/145970989

Hela announcement videon med all information om spelet: https://www.twitch.tv/videos/145998983?collection=7CcKELOzwBR...

Länkarna är till "Sacriel" som är en streamer på Twitch, Han är även Lead Game Designer för Breaking Point, Tidigare känd för att streama DayZ mod samt DayZ standalone, Numera spelar han nästan uteslutande Playerunknown's Battlegrounds.

Spelet kommer delvis att finansieras via Kickstarter, Den startar imorgon (Måndag 22/5 -17) kl 18:00

Lite screenshots:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ska det enbart finansieras via Kickstarter?

Bra beslut att skippa early access iaf, ett sådant kommer jag aldrig betala för igen.

Permalänk
Frilansskribent

@hultron: Vet faktiskt inte vad planen med kickstarter är riktigt då jag inte lyssnade så noga när dom pratade om det, Men dom har arbetat på spelet i över ett år så det skulle väl isf vara finansiering för att färdigställa spelet eller för att utöka spelet, Men det får vi nog reda på imorgon när deras kickstarter släpps

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent

4 timmar kvar tills deras Kickstarter "startar", Kommer att länka till den här senare

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent
Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Backade dom med ett pro pack, lite dyrt kanske ($60) men jag har spelat rätt mycket breaking point så devs är väl värda en slant.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen bilderna! Ger en S.T.A.L.K.E.R samt METRO känsla. Hoppas det är riktigt mörkt i spelet som på bilderna. Hoppas denna GIF är ingame, fyfan alltså LÄNK

Själva Inventoryn är ju som STALKER!

Permalänk
Frilansskribent

Jag spelade en del Breaking point jag också, Dock i Arma 2, Aldrig testat modden till Arma 3

Jag körde "Beta Backer - Soldier Tier" för ca 40usd

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent

Snart en tiondel (40000$AUD) fundat, Det är väl ganska bra på ett par timmar, Är nog fortfarande massor av folk som inte ens känner till detta projekt ännu

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent

15% Funded nu, Hoppas verkligen dom får in pengarna

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent

Lite nya screenshots:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Frilansskribent

Nästan 20% funded nu, Går lite segt tycker jag, Hoppas dom når sitt mål.

https://www.kickstarter.com/projects/alderongames/breaking-po...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Nu är dom över 20% iaf

"Over 20% after the first 48 hours!"

Tycker också det går oroväckande segt.

I många paket så får man minst 2 nycklar så gå ihop med några polare och köp.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

@Dr.Pez

Tänk på att det är emot SweClockers regler att bumpa trådar.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

mvh
Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

25% nu, jag tror inte det blir nått av det Hur kommer det sig att folk inte gillar det här spelet? för lite reklam? Eller är folk mätta på den här typen av spel?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

25% nu, jag tror inte det blir nått av det Hur kommer det sig att folk inte gillar det här spelet? för lite reklam? Eller är folk mätta på den här typen av spel?

Tror det handlar om att det just finns så många "misslyckade" Zombie spel där ute som vart i Alpha i över flera år.
Folk vill väl inte chansa längre..

Permalänk
Frilansskribent

Lite gameplay:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tror det handlar om att det just finns så många "misslyckade" Zombie spel där ute som vart i Alpha i över flera år.
Folk vill väl inte chansa längre..

Lite såhär känner jag.
Har säkerligen spelat 600 + Dayz mod i Arma 2 när det kom.
Jag och två/tre polare spelade inget annat under den tiden.

Idag finns det så mycket "zombie survival" så man har tröttnat, testade miscreated för ett tag sedan, blev redigt besviken.

Skulle jag köpa ett Zombie survavial så skulle det verkligen vara för det är survival emot zombies (eller vad de nu ska kallas), idag läggs allt för mycket på PvP IMO, därav tappar man mycket av "överlevnads känslan".

Permalänk
Medlem

@Darkraii: Låter mer som att de försöker få en PvP/PvE combo

Sacriel pratar om vad de vill göra med spelet, vid 45minuter och framåt.

Låter lovande och genomtänkt får se hur det blir.

Bjöd till med 35€ för att åtminstone få beta, får se om det blir nåt.
Inte gått med i nån kickstarter tidigare av vad jag minns.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

BP standalone nu är det första spelet ja nånsins kickstartat. Spelat röven av Moden så jag vet vad spelet kan ha för potential

Permalänk
Avstängd

Nu har dom lagt ut en video med lite gameplay.

https://www.kickstarter.com/projects/alderongames/breaking-po...

Edit: Samma video som Dr pez, lyckades missa hans post.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@Darkraii: Låter mer som att de försöker få en PvP/PvE combo

Låter helt enkelt som det vanliga BP moden.
Kommer inte ge pengar åt deras kickstarter, men kommer troligtvis köpa spelet om det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa spelet för att få extra saker och det ser lovande ut men WarZ erfarenheten sitter kvar så jag kommer ej ge dem mina pengar.

De här påminner mig så mycket när WarZ började rulla ut. Fina videoklipp, bilder ingame, lovade att det kommer att finnas hur mycket som helst att göra men slutade med att det va ju den största bedrägeriet inom spelvärden.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@hellmix: Synd för WarZ var ju en kickstarter med stora drömmar, minns inte om några namn bakom det var kända för nåt (bra?).
Alla bilder i deras kickstarter var ju tagna från Walking dead etc.
Minns inte om de hade några förslag på vad de skulle göra mest adjektiv.

I mina öron skrek det bara dåligt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@hellmix: Synd för WarZ var ju en kickstarter med stora drömmar, minns inte om några namn bakom det var kända för nåt (bra?).
Alla bilder i deras kickstarter var ju tagna från Walking dead etc.
Minns inte om de hade några förslag på vad de skulle göra mest adjektiv.

I mina öron skrek det bara dåligt.

Några bilder va tagna från walking dead men mycket var taget från war inc men allt det här började nystat upp när saker som de har lovat inte dök upp i den takten som va utsagt och servrarna började fyllas med fuskare utan att utvecklarna gjorde något. Som jag förstår det är WarZ det första spelet som steam/valve plockade ner från sina egna listor p.g.a hur utvecklarnas beteende. De som yttrade sig hur trasigt spelet va och sa sanningen blev bannade.

De stora sakerna i WarZ som de utlovade va att man skulle kunna bygga sina egna fästningar/safehouse som man sedan skulle kunna beskydda mot andra spelare och zombies, de som köpte de större paketen skulle få egna servrar etc. Det fanns mycket på deras lista som lät bra och genomförbart men de tog princip bara pengarna och stack. Efter all negativ publicitet bytte man namn till Infestation: Survivor Stories men man hävdade att man bytte namn p.g.a filmen world war Z

Sen har vi DayZ standalone som också utlovade en hel del men har avstannat princip under 4års tid.

Och dom här spelen har skadat själva kickstarten/early access delen. Vet många som inte hoppar på såna tåg för de vill inte upprepa misstagen som andra har gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@Emil Hansson: Verkar tyvärr som att det inte blev något då dom inte nådde sitt mål

Permalänk
Frilansskribent

@t3ddyyy: Spelet kommer att släppas ändå, Men kanske inte nästa sommar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

@Emil Hansson: Verkar tyvärr som att det inte blev något då dom inte nådde sitt mål

Skrivet av Emil Hansson:

@t3ddyyy: Spelet kommer att släppas ändå, Men kanske inte nästa sommar

https://youtu.be/4iZVH1pcXaA

Är ej förvånad hade de kommit för 2-3år sen innan Warz och dayz stadalone så skulle de fått sina pengar innom någon dag men som jag skrev tidigare så har hypen laggt sig om zombie-surviver spel och marknaden har blivit allvarligt skadad p.g.a oseriösa aktörer som red på hypen när det va som störst och marknaden hungrade efter riktiga survier-spel.

Riktigt tråkigt att de inte fick in vad de behövde.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Blev ju inte bättre av att endast Sacriel av alla twitch partners som pratade om spelet.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Kul att se att de har startat upp en standalone version av Moden. Lirade mycket BreakingPoint för några år sedan!

Har någon koll på hur prestandakrävande spelet kommer vara? För när moden kördes på Arma 3 var det rätt tungt.