DualShock 4 tappar kontakten (PS4 Pro)

Permalänk

DualShock 4 tappar kontakten (PS4 Pro)

Tjena!

Köpte en PS4 Pro för ett litet tag sedan, och nu har min DualShock 4 börjat tappa kontakten mitt i spelandet. Hyfsat irriterande.
Den tappar alltså kontakten, och man måste trycka på PS-knappen för att få igång den igen.

Någon som har haft samma problem, eller vet en lösning till detta? Måste jag byta ut kontrollen?

Tacksam för svar!
/Krig

Permalänk
Medlem

Testa att resäta kontrollen, sitter ett hål på undersidan... Kanske dock inte hjälper.

https://www.google.se/#q=dualshock+4+loses+connection
Enligt förta på redit så kan en rauter skapa problem om den står för nära eller då något annat trådlöst som kan störa

Vilken sorts kontroll använder du förresten? har för mig att andar variationen (inte första) kan köras med usb sladden i om man vill, dock kanske en nödlösning, och för dom som söker minsta möjliga inputs lag

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Testa att resäta kontrollen, sitter ett hål på undersidan... Kanske dock inte hjälper.

https://www.google.se/#q=dualshock+4+loses+connection
Enligt förta på redit så kan en rauter skapa problem om den står för nära eller då något annat trådlöst som kan störa

Vilken sorts kontroll använder du förresten? har för mig att andar variationen (inte första) kan köras med usb sladden i om man vill, dock kanske en nödlösning, och för dom som söker minsta möjliga inputs lag

Jag har version 2 av DualShock 4. Den med en light-bar på ovansidan

Ska prova resetta kontrollen och stänga av allt som kan tänkas störa kontakten mellan konsol och handkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tjena!

Köpte en PS4 Pro för ett litet tag sedan, och nu har min DualShock 4 börjat tappa kontakten mitt i spelandet. Hyfsat irriterande.
Den tappar alltså kontakten, och man måste trycka på PS-knappen för att få igång den igen.

Någon som har haft samma problem, eller vet en lösning till detta? Måste jag byta ut kontrollen?

Tacksam för svar!
/Krig

kan inte vara så att de är batteriet som är dåligt även om den visar att de är bra laddat ?

Permalänk

Är det bara jag eller har D4 otroligt dålig batteritid? Man kan liksom avsluta sessionen med ett fullt laddat batteri, men när man sätter igång konsolen igen efter tre eller fem timmar, ibland längre, så är det nästan slut på batteri på kontrollen. Händer detta er också?

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Är det bara jag eller har D4 otroligt dålig batteritid? Man kan liksom avsluta sessionen med ett fullt laddat batteri, men när man sätter igång konsolen igen efter tre eller fem timmar, ibland längre, så är det nästan slut på batteri på kontrollen. Händer detta er också?

Har inte detta problem, mina kan ligga i dagar el veckor utan att dränera. Låter som nåt fel på din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Jag har version 2 av DualShock 4. Den med en light-bar på ovansidan

Ska prova resetta kontrollen och stänga av allt som kan tänkas störa kontakten mellan konsol och handkontrollen.

Hur gick det, fick du det att fungera tillfredsställande?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Hur gick det, fick du det att fungera tillfredsställande?

Ja! Ledsen för sent svar, har varit lite upptagen

Jag körde en reset på kontrollen och nu verkar det inte vara något problem... Hunnit testa någon timme och den rullar på. Men om problemet kommer tillbaka återstår att se.

Tacksam för alla svar!