Köpråd önskas för "TV"-skärm 55"+ utan tv-mottagare

Permalänk
Medlem

Köpråd önskas för "TV"-skärm 55"+ utan tv-mottagare

Hej!

Som titeln antyder så letar jag efter en lite större bildskärm som kan ersätta min nuvarande TV för Netflix, Dota 2 tittande och dylikt. Eftersom jag inte tittar på SVT och inte vill stödja radiotjänst så får den inte ha tv-mottagare.

Dock verkar utbudet vara lite skralt i Sverige. Någon som har tips hur man ska söka (utöver prisjakt och basic Google)

Jag har hittills hittat två kandidater som jag tycker är ok men inte riktigt 100 på:
http://swedx.se/product_info.php?products_id=1014

https://www.komplett.se/product/845846/datorutrustning/kringu...

Swedxen känns grymt prisvärd, men jag är lite tveksam på kvaliteten. Benq-n verkar vara rätt bra men dyr för vad jag får (i denna prisklass skulle jag vilja ha HDR t.ex).

Någon som har några fler tips? Vizio verkar t.ex ha grymma skärmar utan tv-tuner men de säljs ju inte här :/

Jag vill inte lägga mer än 15k, helst en bra bit lägre.

Permalänk
Medlem

Letar efter samma sak som du men har inte heller hittat något intressant. Har dock inte kollat utländska sidor ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en 50" från SWEDX, använder den med Chromecast, det fungerar som det ska och bilden ser riktigt bra ut! Jag beställde även ett väggfäste till den, samma dag som jag la beställningen så ringde de och bad om ursäkt då väggfästet tydligen var slut i lager och erbjöd mig ett häftigare fäste, utan extra kostnad

Jag blev även uppringd av Radiotjänst som ville bråka med mig om TV och tvinga på mig avgift, jag nämnde att jag hade en monitor/TV utan TV-mottagare. Bråkade med dem i cirka 2.5 månader, det sista jag gjorde var att skicka en kopia på kvitto från SWEDX till radiotjänsts "rättsliga del" och hänvisade till deras hemsida, efter det så gav dem upp.

Något jag lärt mig efter den upplevelsen och gärna delar med mig utav är att personerna som ringer ifrån radiotjänst inte bryr sig om du har tv-mottagare eller inte. Får du frågan ifall du har en TV eller inte så är det bara att säga nej, annars slutar det bara med en hög fakturor.