Köpa ny dator eller endast nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Köpa ny dator eller endast nytt grafikkort

Gott folk,

Jag har en äldre stationär dator som jag vill kunna spela främst Witcher 3 men även andra nyare spel på. Jag undrar om jag kommer undan med att endast köpa ett nytt grafikkort (eller någon annan komponent) eller om det är bättre att ta sig samman och köpa en ny dator?

För närvarande har jag en Dell Precision T 5500 med följande specifikationer:

Processor: Intel Xeon Hexa Core X5650 - 2,67 GHz
Minne: 12 GB
Hårddisk: 2 st 3000 GB 10 K WD Raptor + 1 TB
Grafikkort: Zotac GTX570 1280 MB

Om någon kunde hjälpa mig att reda ut denna fråga, vore jag mycket tacksam.

Permalänk
Medlem

Ett nytt grafikkort kommer du ganska långt med, men den processorn kan tänkas bromsa dig rätt rejält ändå med tanke på den låga klocken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vill du spela med hög framerate är nog en ny plattform nödvändig. För 60fps så lär det inte vara några större problem. Kanske att drt kommer droppa under från och till. Testa witcher 3 på low och se... om gpun inte flaskar på low så ser du ju hur mycket cpun har att komma med. Överklocka om du har möjlighet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Just The Witcher 3 är väldigt bra trådat och borde inte vara några problem.
Men om du ändå är beredd att uppgradera allting har du ju ingenting att förlora på att köpa ett nytt grafikkort först och eventuellt uppgradera resten senare om du inte är nöjd.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Stort tack för era snabba och klargörande svar. Jag ska undersöka vad jag kan hitta för lämpligt grafikkort, men det lutar nog åt ett nyinköp av dator trots allt.