Applikationsprogram Silicon Image SiI 3512 SATARaid Controller

Permalänk
Medlem

Applikationsprogram Silicon Image SiI 3512 SATARaid Controller

Jag har bytt hemmaserver och har nu Windows 7 Pro 64-bit, har gått ifrån XP pro 32-bit, jag behöver programmet för att övervaka RAIDen så att jag ser om något blir fel, jag hittar inte skivan som följde med och det jag hittar på nätet fungerar inte, någon som har någon idé?

Mvh
Tommy

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Silicon Image verkar ha blivit uppköpt av Lattice Semiconductor.
Långt ner på deras silicon drivers hittar du "SiI3x12 - PCI to 2 Port SATA150 (64-Bit Windows 7)".
Tippar på att det är den du ska ha till 3512.
http://www.latticesemi.com/Support/ASSPSoftwareArchive.aspx?A...

Edit: driver nummer 8 uppifrån "SiI3112 & SiI3512 - PCI to 2 Port SATA150 (64-Bit Windows 7)"

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Silicon Image verkar ha blivit uppköpt av Lattice Semiconductor.
Långt ner på deras silicon drivers hittar du "SiI3x12 - PCI to 2 Port SATA150 (64-Bit Windows 7)".
Tippar på att det är den du ska ha till 3512.
http://www.latticesemi.com/Support/ASSPSoftwareArchive.aspx?A...

Edit: driver nummer 8 uppifrån "SiI3112 & SiI3512 - PCI to 2 Port SATA150 (64-Bit Windows 7)"

Japp, det stämmer bra, jag uppdaterade till denna drivrutin nu men problemet är fortfarande att jag har inte programmet som övervakar RAIDen och larmar ifall någon hårddisk pajar. Jag hade det till WindowsXP men finner det inte nu, finns en variant för Java men den fungerar inte.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"