Går inte installera om OS X efter omformatering

Permalänk
Medlem

Går inte installera om OS X efter omformatering

Hej!

Fick nyligen överta en Macbook Air 2014 från min arbetsplats och formaterade precis hårddisken, när jag nu försöker installera om OS kommer felmeddelandet "this item is temporarily unavailable".

Personen som tidigare hade datorn jobbar inte längre kvar och har därför ingen möjlighet att få kontakt med denne om problemet uppstår p.g.a. hans gamla APPLE-ID var registrerat tidigare?

Har någon en aning om hur man löser detta?

MVH

Permalänk
Medlem

Hittade detta på nätet...

Citat:

DO Not use someone elses apple id. Youll get all their apps.

In the 4 choices you get click "GET HELP ONLINE"
This opens Safari.

Click icloud and sign in with your apple id.

Now you can go back to installing screen and the downloading will finally work because you have now shown applie id youve logged in from your computer.

Finns också denna lösningen..

Citat:

First, you download OS X Recovery Disk Assistant v1.0 from apple, then create a recovery usb drive, then plug in the usb into your mac. when it power on, press option to select use the recovery disk you just made. you will found you can reinstall a OS x 10.10.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD