7970 kort som börjat sluta
Som trådtiteln säger.
Funderat på om mitt på tok för många år gamla 7970 börjar ge upp.
Om jag ska starta ett spel t.ex. Diablo, så får jag bara texten att mitt kort inte stöds av spelet.
Det enda som är gemensamt är ett D3D error i loggboken.
Har testat att backa drivare ett tag tillbaka, med rensning på drivare mellan varje test.
Ibland funkar det efter omstart, ibland inte, ibland i windowed mode...
Just slumpmässighet brukar i mina ögon vara hårdvara, mjukvara brukar vara lite mer konsekvent i min värld.
Ibland dyker följande upp i samband med error 1000 appcrash:
felet uppstod i modulen med namn: ConfigDialogX64.dll, version 1.0.0.1, tidsstämpel 0x58ca7413
Diablo 3 säger bara DirectX problem.
Startar jag Doom kommer följande
Configured log listener print-redirect tags
Added structured log listener print-redirect
Added structured log listener mp-cloud-gobbler
2017-05-24T18:22:22.291+02:00 LOG: Process started
Winsock Initialized
------ Initializing File System ------
Current search path:
- C:/Users/rejser/Saved Games/id Software/DOOM/base/
- E:/SteamLibrary/steamapps/common/DOOM/base/
------ File System initialized.
------ Command Line ------
E:\SteamLibrary\steamapps\common\DOOM\DOOMx64.exe
2017-05-24T18:22:22.303+02:00 LOG: Command Line: E:\SteamLibrary\steamapps\common\DOOM\DOOMx64.exe
------ CPU Information ------
1 CPU package, 4 physical cores, 8 logical cores
3602 MHz Intel CPU with MMX & SSE & SSE2 & SSE3 & SSSE3 & SSE41 & SSE42 & AVX & HTT
32768 kB 1st level cache, 262144 kB 2nd level cache, 10485760 kB 3rd level cache
65472 MB System Memory
initializing resource container gameresources.resources
initializing resource container gameresources.patch
initializing resource container gameresources_002.patch
initializing resource container gameresources_003.patch
initializing resource container gameresources_004.patch
initializing resource container gameresources_005.patch
idLib::SetProduction( PROD_PRODUCTION )
------- Initializing renderSystem --------
PreliminaryRenderSetup
No address, error: 487
DOOMx64.exe @ 0xb7e2ad1d( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb7d92fc1( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb7d83b4d( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb72973d7( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb72a06e4( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb729c05b( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb7b7ab42( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
DOOMx64.exe @ 0xb683f1a9( ) + bytes () : ** UNKNOWN **( ** FUNC_PARAM_ERROR ** )
DOOMx64.exe @ 0xb7de0b9b( ) + bytes () : GetGameSystemInterface( )
KERNEL32.DLL @ 0xd0c08364( ) + bytes () : BaseThreadInitThunk( )
ntdll.dll @ 0xd19470d1( ) + bytes () : RtlUserThreadStart( )
FATAL ERROR: No valid monitors found.
Dumped console text to C:\Users\Oscar\Saved Games\id Software\DOOM\base\ErrorLog_05-24-2017__06-22-23pm.txt.
idRenderSystem::Shutdown()
Shutting down OpenGL subsystem
***************************
FATAL ERROR: No valid monitors found.
Men andra gånger går det bra.
Har jag en ursäkt att skaffa ett 580?
På tok för många datorer för att skriva här