Permalänk
Medlem

Problem i recording!

Tjena mittbena!
När jag recordar med shadowplay, så funkar allting bra. Bilden har bra kvalité etc. Men i recordingen så är det ett jättestörande brus som tar sönder öronen. Det händer bara i själva ''videon'', men inte i samtal eller i TS. Nån som vet någonting som kan hjälpa uppskattas!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte exakt hur Shadowplay's inställningar ser ut eftersom jag har AMD..
Men finns det något ställe där du kan kolla ljudenheten som ska spelas in när du spelar in video? Troligtvis är det något fel valt där?

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Nu vet jag inte exakt hur Shadowplay's inställningar ser ut eftersom jag har AMD..
Men finns det något ställe där du kan kolla ljudenheten som ska spelas in när du spelar in video? Troligtvis är det något fel valt där?

Kan checka. :). Men har inte ändrat, och har funkat finfint fram tills nu. :/.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med brus i Shadowplay, testade då att spela in utan min mikrofon och då funkade det bra, sen efter någon månad när jag testade med mikrofon igen så funkade det bra :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag hade problem med brus i Shadowplay, testade då att spela in utan min mikrofon och då funkade det bra, sen efter någon månad när jag testade med mikrofon igen så funkade det bra :/

Oki. Tycker ärligt talat programmet bråkar mest, men man tappar ju inge fps så ;).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Annars kan du också testa PlaysTV

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Har inte upplevt något liknande så svårt att svara på vad det kan vara. Men ska du spela in ljud från din mikrofon kan du alltid använda tredjepartsprogram för det och köra inspelningen där ifrån och stänga av mikrofonen i shadowplay.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har inte upplevt något liknande så svårt att svara på vad det kan vara. Men ska du spela in ljud från din mikrofon kan du alltid använda tredjepartsprogram för det och köra inspelningen där ifrån och stänga av mikrofonen i shadowplay.

Kan testa det! :). Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com