Permalänk

Råkade trycka på en Imgur länk!!

Hej!

Jag råkade trycka på en Imgur länk och en bild laddades ned. Min fråga är kan imgur länkar gå direkt till nedladdning eller var det något virus som laddades ner?

Permalänk
Medlem

@SoftArrow:
Själva tanken med det är länkningar till bilder. Eller vad menade du egentligen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

var det verkligen "imgur.com/" så är det ingen fara. Var det något annan länk, typ "lmgur.com/" med ett L framför, så vem vet.

Permalänk
Inaktiv

Det var nog tanken. Det är inget konstigt. Är du rädd för bilden kan du alltid ta bort den.

Bara för att en fil laddas ner är det ingen fara, särskilt om du såg den laddas ner.

Permalänk

@fragwolf: Alltså bilden laddades ned och lade sig på skrivbordet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoftArrow:

@fragwolf: Alltså bilden laddades ned och lade sig på skrivbordet.

Ta bort den om du är rädd för den. Eller öppna den om det var en bild du ville ha.

Permalänk

@m4gnify: Kollade vad det var för länk och det stod imgur.com/Något

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@fragwolf: Alltså bilden laddades ned och lade sig på skrivbordet.

antar att du högerklickade och sen klickade på "Använd bild som bakgrundsbild"? Är väl bara att ta bort den om du inte vill ha den

Permalänk
Avstängd

Högertryck på den nedladdade filen och kör en virussökning på den?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@MarcusHuddinge: Asså den hamnade som en bildfil på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@MarcusHuddinge: Asså den hamnade som en bildfil på skrivbordet.

Högerklick -> Ta bort? o.o

Permalänk

@SoftArrow:

Som tidigare nämnt, ta bara bort bilden så är du safe. Kontrollera om det verkligen var rätt URL, men du behöver nog inte oroa dig

Permalänk
Medlem

Att ladda ner filer automatiskt är en inbyggd funktion i din webbläsare.
Du kan stänga av denna funktion i inställningarna.
Här är för Chrome och Firefox:

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

@rumpnisse: Var på inställningar hittar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@rumpnisse: Var på inställningar hittar jag det?

Firefox: Tools > Options > General > Downloads
Chrome: Settings > Show advanced settings... > Downloads

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk