Minsta möjliga telefon i avseende mått och vikt

Permalänk
Medlem

Minsta möjliga telefon i avseende mått och vikt

Hej, länge sedan jag postade här nu men hoppas att någon här kan förse mig med assistans.

Det är så att jag söker efter en telefon som är extremt liten och lätt. De krav jag har är att den ska ha duglig batteritid, ha bluetooth och supporta Spotify. Alltså en smartphone, för att tydliggöra.
Den ska användas i arbete med hörselkåpor med bluetooth och på grund av arbetets natur behöver den vara liten.
Egentligen behöver det inte vara en telefon som går ringa och SMS:a med. Jag kommer inte ens att ha ett SIM-kort i den. Därför hade jag ännu en tanke: finns det någon enhet (inte en telefon eller surfplatta) som har bluetooth och supportar applikationer som tex Spotify?

Jag är öppen för förslag och ideer om andra lösningar och jag är även tacksam för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

iPod Touch? Upp till 40 timmars batteri när man spelar musik. Är på 4 tum (kanske är för stort?)

Permalänk
Medlem

Beror på vad du menar med liten, det jag kommer att tänka på är iphone se (eller 5S) / ipod touch / budget android. Apple-sakerna är 4" så inte pyttesmå. Budgetandroiderna har jag inte riktigt koll på, går nog att hitta lite mindre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

iPod Touch? Upp till 40 timmars batteri när man spelar musik. Är på 4 tum (kanske är för stort?)

Ja, alltså tanken är ju rätt men jag tänker mig något "special" som är ännu mindre.

Skrivet av Json_81:

Beror på vad du menar med liten, det jag kommer att tänka på är iphone se (eller 5S) / ipod touch / budget android. Apple-sakerna är 4" så inte pyttesmå. Budgetandroiderna har jag inte riktigt koll på, går nog att hitta lite mindre.

Liten som i not-the-conventional-smartphone-liten. Det jag söker är nog inget som "the mainstream" använder, utan något mer åt det ovanliga hållet, om det nu existerar.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Liten som i not-the-conventional-smartphone-liten. Det jag söker är nog inget som "the mainstream" använder, utan något mer åt det ovanliga hållet, om det nu existerar.

Mindre än såhär blir det nog inte om du kan vänta lite.

https://www.kickstarter.com/projects/jellyphone/jelly-the-sma...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Mindre än såhär blir det nog inte om du kan vänta lite.

https://www.kickstarter.com/projects/jellyphone/jelly-the-sma...

Ja det skulle ju vara något!

Men hur som helst hittade jag iPod Nano, vilket verkar uppfylla mina krav nästa helt och hållet. Det enda är att den inte kan ha Spotify, så jag får lagra musik/ljudböcker manuellt istället. Priset är endast 1600kr, så det är helt överkomligt.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Liten som i not-the-conventional-smartphone-liten. Det jag söker är nog inget som "the mainstream" använder, utan något mer åt det ovanliga hållet, om det nu existerar.

Kollat på smartklockorna om de har stöd?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Mycket intressant!

Skrivet av Json_81:

Kollat på smartklockorna om de har stöd?

Jag tror det skulle fungera men formen ter sig aningen opraktisk för mina ändamål tyvärr.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Den är också intressant. Det första jag kommer att tänka på är den korta batteritiden men det är ju att förvänta sig av en liten enhet. Sedan är jag även mycket nyfiken på hur man fixar in sina låtar/syncar med spotify på den där. Kanske via en dator?
"Bluetooth and WiFi enabled, supports most Bluetooth headphones and speakers."
Jag kommer att använda den enhet jag införskaffar med ett par Peltor-kåpor.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1878998 <-- Sådana
Man kanske får maila och fråga om deras enhet stödjer Peltors kåpor.
Tack för tipset!

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur batteritiden är men Sony xperia x10 mini/mini pro är ju en väldigt liten android ? visst e den väll några år gammal. men faller väll inom ramen att va liten o klara spotify ?