Bugg i Windows 7 och Windows 8 kraschar datorn via webbläsaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Med vanliga användare så antar jag att du räknar dig själv till den kategorin när dina inlägg har hitills mest handlat om att repetera M$ egna PR. Faktum är att du har inte lagt ner särskilt mycket tid eller energi på att läsa de artiklar och förstå innehållet som du så ivrigt länkar till.

Jag förstår att du föredrar wikipedia argument där du slipper besvara frågor som du inte har några som helst kunskaper om men verkligheten fungerar inte så. Om du inte har några svar att ge så är det bättre att erkänna att man inte vet än att man försöker framstå som att man vet vad man pratar om.

Skriver man M$ så är väl man lite av både Microsoft-hater och antikapitalist på samma gång?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Nja, Microsoft förbättrar säkerheten hela tiden. DEP kom i Windows XP, ASLR kom i Windows Vista, Null Page i Windows 8, ACG i Creators Update osv. Det är inte som en ketchupflaska att allting kom i Anniversary Update. Men jag förstår om vanliga användare inte har så bra koll, eftersom det mesta sker bakom kulisserna så att säga.

Japp. Dessutom all credit till dig för ett mycket sakligt och initierat inlägg (till skillnad från det mesta i tråden som är mest religiöst flams).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Skriver man M$ så är väl man lite av både Microsoft-hater och antikapitalist på samma gång?

Jag skriver M$ mest av gammal vana; Microsoft fick svidande kritik för vilket jävla såll Windows XP var säkerhetsmässigt och på den tiden så kallade man Microsoft för M$ för de brydde sig mer om pengar än om sina kunders säkerhet. Om du inte minns så var du antingen för liten eller ännu inte född.

Vad det beträffar Microsoft idag så tycker jag att det finns goda skäl att vara väldigt kritisk mot det paradigm skifte vi har sett sedan Nadella tillträdde som VD; Windows 10 har gått mer från att vara ett desktop OS till en hybrid där allt sparas i cloud (Microsofts Azure, förstås) och det kan knappast ha undgått någon alla kritiska röster om insamlandet av data i Windows, något som fortfarande kolliderar med EUs egna dataskyddslag sedan Microsoft minskade mängden i början av året.

Därför så fortsätter jag kalla Microsoft för M$. Om du nu vill tycka att jag hatar Microsoft, är dessutom en antikapitalist och du sover bättre efteråt så gör det, mig stör det inte. Tvärtom, så är det hemskt snällt av dig att du ägnar en tanke åt mig då och då.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag skriver M$ mest av gammal vana; Microsoft fick svidande kritik för vilket jävla såll Windows XP var säkerhetsmässigt och på den tiden så kallade man Microsoft för M$ för de brydde sig mer om pengar än om sina kunders säkerhet. Om du inte minns så var du antingen för liten eller ännu inte född.

Vad det beträffar Microsoft idag så tycker jag att det finns goda skäl att vara väldigt kritisk mot det paradigm skifte vi har sett sedan Nadella tillträdde som VD; Windows 10 har gått mer från att vara ett desktop OS till en hybrid där allt sparas i cloud (Microsofts Azure, förstås) och det kan knappast ha undgått någon alla kritiska röster om insamlandet av data i Windows, något som fortfarande kolliderar med EUs egna dataskyddslag sedan Microsoft minskade mängden i början av året.

Därför så fortsätter jag kalla Microsoft för M$. Om du nu vill tycka att jag hatar Microsoft, är dessutom en antikapitalist och du sover bättre efteråt så gör det, mig stör det inte. Tvärtom, så är det hemskt snällt av dig att du ägnar en tanke åt mig då och då.

Vassego! Be Happy!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/