Måste jag ha en usb hubb med strömförsörjning

Permalänk

Måste jag ha en usb hubb med strömförsörjning

Har nämligen en surfplatta och satte in min externa hårddisk på 500gb via OTG och gick in på fliken identifiera usb enhet och den börjar lysa blått som den ska men hårddisken visas inte i plattan men efter några sekunder så blinkar den och typ dör. Måste jag ha en usb hubb med strömförsörjning. Det är en seagate 500gb 3.0, vet inte om 3.0 inte riktigt stöds via OTG eller ger tillräckligt med ström eller hur funkar det. Tacksam för snabb svar

Permalänk
Medlem

Det är sannolikt att du behöver extra strömförsörjning, ja. Har hårddisken inga anslutningsmöjligheter för dedikerad strömförsörjning? Vet inget om OTG-stöd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

En USB Y-kabel som denna bör även funka för extra strömförsörjning. Mindre och smidigare än en USB-hubb

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Skrivet av Xeraton:

En USB Y-kabel som denna bör även funka för extra strömförsörjning. Mindre och smidigare än en USB-hubb

Den var ju riktigt billig. Tack för det snabba svaret

Permalänk
Medlem

Beror nog snarare på om plattans usbportar klarar av att ge tillräckligt mycket kräm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.