Permalänk

Streaming Dator 13k

Hejsan, jag tänker nu börja med streaming inom CsGo och andra spel i framtiden. Jag har en budget på 13k och undrar vad jag ska tänka på och vilka delar jag ska leta efter.

har satt ihop denna varukorg än så länge:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10426185/

Jag tänker byta ut 1060 mot 1070 armord om rabatten finns kvar efter sommarn på Elgiganten annars om jag kanske inte behöver 1070 så, aa kom med tips

Behöver även tips med vilken skärm jag skulle satsa på och vilken webcam, samt hörlurar tangetbord och mus. Men detta under bara om ni har nåt ni vet är bra osv. så lågt pris som möjligt för bra prestanda :P. Fokusera främst på datorn.

Mvh RaffeBoi

Permalänk
Medlem

Du skapar ju bara trådar och köper ingen dator?

Permalänk

@SUMITOMO: Ska köpa dator nu efter sommarn hade bara svårt att välja, detta är då en dator jag letar efter och kommer köpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedsihNerdGaming:

@SUMITOMO: Ska köpa dator nu efter sommarn hade bara svårt att välja, detta är då en dator jag letar efter och kommer köpa!

Det är bättre att du gör en ny tråd när du tänkt köpa eftersom det ändrar sig väldigt fort vad som är prisvärt i och med kampanjer och lanseringar av nya produkter.

Permalänk
Medlem

Om datorn ska vara för streaming så bälj absolut ryzen en ryzen 1600 billigare och bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexon:

Det är bättre att du gör en ny tråd när du tänkt köpa eftersom det ändrar sig väldigt fort vad som är prisvärt i och med kampanjer och lanseringar av nya produkter.

Detta. Återkom när du faktiskt ska köpa datorn, mycket kan (och kommer) hända på 3 månader.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Välj Ryzen istället om du ska streama.

Här är ett exempel:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10426550/

Men som tidigare sagt, återkom när det är dags att köpa.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvispen77:

Ska ändra Såg inte att minnena var 2133mhz.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Som sagt, återkom när det är dags. Omöjligt att sia om priser till dess, och Vega kan väl finnas ute då.

Vad som kan sägas direkt är att Core i5 är uteslutet om du ska streama. Välj en Ryzen eller möjligen en Core i7 eftersom det är CS:GO som gäller.

Glöm CM Hyper 212, nu är det Be quiet! Pure rock som gäller i den prisklassen.

Och undvik Corsair CX, de är ganska dåliga. Kolla in Fractal design Integra eller Edison om du vill ha klass, eller Bitfenix Whisper.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian