Permalänk

Osynkat ljud på bio?

De senaste 2 månaderna har jag varit på bio tre gånger.
Samtliga tillfällen har varit på SF Mall of Scandinavia och samtliga gånger har det varit osynkat ljud som släpar efter.
Det har varit olika filmer i olika salonger inklusive deras "imax".

Jag har påpekat detta för dem men deras inställning är att allt är ok och de tycker att det verkar ok.

Samtidigt ser man hur dialogen släpar efter munnens rörelser eller som i Alien Covenant, att ljudet av anslagen på flygeln i början av filmen inte alls är i synk med bilden.
Felet är konstant och lika i början som i slutet av filmerna. Det är också alltid lika mycket osynk oavsett vad eller var du ser filmerna på MoS.

Är det någon annan som lagt märke till detta på sistone?

Jag får en känsla av att det måste skett en förändring av systemens inställningar efter initial/senaste kalibreringen och att detta är inställningar som slagit igenom för samtliga salonger.
Vad jag vet är det Videvox som stått för installationerna på MoS. Kanske har de större intresse av att se över detta då SF själva inte verkar ha så bråttom med att få detta åtgärdat?

Permalänk
Medlem

Så du menar att de finniga tonåringarna bakom kassan på SF inte gick in och rättade till problemet direkt när du sa till? Förvånande.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har själv varit med om detta och då togs det på största allvar. Vad är meningen med att gå på bio om inte upplevelsen är på topp? Jag tycker att du ska höra av dig till dem via mail och påtala detta igen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt många som inte märker när ljudet släpar efter, vet inte hur många jag har varit hemma hos folk och dom blir helt paffa när man säger att ljudet släpar efter.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterf:

De senaste 2 månaderna har jag varit på bio tre gånger.
Samtliga tillfällen har varit på SF Mall of Scandinavia och samtliga gånger har det varit osynkat ljud som släpar efter.
Det har varit olika filmer i olika salonger inklusive deras "imax".

Jag har påpekat detta för dem men deras inställning är att allt är ok och de tycker att det verkar ok.

Samtidigt ser man hur dialogen släpar efter munnens rörelser eller som i Alien Covenant, att ljudet av anslagen på flygeln i början av filmen inte alls är i synk med bilden.
Felet är konstant och lika i början som i slutet av filmerna. Det är också alltid lika mycket osynk oavsett vad eller var du ser filmerna på MoS.

Är det någon annan som lagt märke till detta på sistone?

Jag får en känsla av att det måste skett en förändring av systemens inställningar efter initial/senaste kalibreringen och att detta är inställningar som slagit igenom för samtliga salonger.
Vad jag vet är det Videvox som stått för installationerna på MoS. Kanske har de större intresse av att se över detta då SF själva inte verkar ha så bråttom med att få detta åtgärdat?

Om de inte lyssnar så skulle jag pröva med en reklamation. Försök få pengarna tillbaka för att tydligt visa att de förmedlar en felaktig tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har reklamerat och de säger att biljetter i kompensation ska skickas.
När det gäller den direkta åtgärden på plats har det varit både nonchalans men även en maskinist som kollade men såg inga fel.
Han tittade bara på tekniken. Inte på resultatet.
SFs kundtjänst har varje gång sagt att de ska vidarebefordra problemet men det händer inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com