Mobil för omkring 4000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiKsT:

Kan bara slå ett slag för Huawei. Har Honor 8 & är sjukt nöjd med den.

Bra prestanda
Laddar snabbt
Fingeravtryckkännare på baksidan
Bra kamera
Inga värmeproblem

Minus är baksidan av glas, snygg men ömtålig.

P9 är lite vassare än Honor 8 till samma pris minus design som Honor 8 vinner överlägset

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Jag personligen hade valt S7 före 3t. Bättre skärm, kamera, vattentålig, den mesta bloaten går att avaktivera och lättare med eventuella garanti/reklamationsärenden.
Då S7 kostade 6500 var det svårare men för samma peng är det lätt enligt mig.

Varför är garantiärende enklare med en Samsung vs Oneplus?

Jag kan också rekommendera Oneplus, har en 3a själv och mycket nöjd, dom andra premium telefonerna må vara snäppet bättre men absolut inte värt prispåslaget.

Den har dock ingen extra vattentäthet, kanske går att lösa med skal om det är ok?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Moto Z play. Helt klart bästa mobilen jag haft hittills, riktigt bra batteritid och näst intill stock android.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Du kan använda samma SIM-kort (om det passar). Är det för stort kan man klippa till det själv, annars får man be om ett nytt .

har en iphone 5 just nu så har svårt att tro att sim kortet skulle passa. men tack i alla fall.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Precis. Ha en sämre telefon i övrigt för att slippa byta launcher känns ologiskt.

vadå logiskt ? i princip alla launchers såvida dom inte kör stock android är värdelösa men det har ju inget med telefonen att göra, om nåt sä är en custom launcher att föredra och man får ut en roligare o bättre upplevelse.

men i princip vill man ha en telefon för runt 4000 och med en ren android så ska man köra oneplus3, vill man ha en telefon med ip klassning och bäst kamera och display ska man köra samsung, huawei honor är också helt ok och bra mobil men den hala baksidan är verkligen ett stort minus och gillar inte hur deras stock ui liknar apples ios..

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Du kan använda samma SIM-kort (om det passar). Är det för stort kan man klippa till det själv, annars får man be om ett nytt .

tror du man kan be ett nytt simkort med samma nummer? har haft min i 9 år nu

Permalänk
Medlem

One Plus 3T. Premium för 4000 spänn.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

OnePlus 3T, har en 3a och är extremt nöjd

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

Verkar vara gott om delade åsikter.. Men jag röstar också på OnePlus 3T, kör för stunden Huawei Honor 7 och den är KLAPP KASS i jämförelse med min tidigare OnePlus One, hatar bloatware och storbolagens launchers.. Visst det går att fula sig runt allting men jag personligen föredrar något som är så nära Android kärnan som möjligt från fabrik så man kan anpassa telefonen själv efter behov..

Och Huawei är ändå rätt snälla när det gäller att sabba sina telefoner så mycket som möjligt i förhållande till Samsung, Sony m.fl..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

4300kr och sen gratis frakt vart dom nu skickar den ifrån det var ju inte så farligt..

tackar för infon men en sista fråga också, när jag väl har en ny telefon behöver jag bara beställa ett nytt simkort då och så får jag behålla mitt nummer eller hur funkar det?

Min brorsas skickades från Polen vill jag minnas. Ibland verkar de skickas från England med, men från inom EU är det iaf.

Behöver du nytt SIM-kort så kan du troligen få ett gratis från din gamla operatör. Numret får du behålla, men ev. så får du kontakta kundtjänst för att aktivera ditt nya simkort. Det gamla slutar då att fungera och det nya fungerar istället.

Är du inte helt nöjd med din gamla operatör så skulle du även kunna passa på och byta operatör. Samtliga operatörer skickar idag ut 3-i-1-simkort vad jag känner till vilket gör att oavsett vilken telefon du köper eller vilken operatör du väljer så kommer det nya simkortet att passa. Om du nu är i de tankarna så skulle jag rekommendera Vimla, här finns ett test.

Kan för övrigt säga att servicen hos OnePlus är riktigt bra. Har en kompis som råkade spräcka glaset på sin, han kontaktade Oneplus och fick telefonen upphämtad dagen efter. Därefter var telefonen tillbaka efter 3 dagar nylagad, minns inte vad han betalade riktigt, men tror det var under 2000kr. Så inte jättebilligt, men servicetiden var ju strålande iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Min brorsas skickades från Polen vill jag minnas. Ibland verkar de skickas från England med, men från inom EU är det iaf.

Behöver du nytt SIM-kort så kan du troligen få ett gratis från din gamla operatör. Numret får du behålla, men ev. så får du kontakta kundtjänst för att aktivera ditt nya simkort. Det gamla slutar då att fungera och det nya fungerar istället.

Är du inte helt nöjd med din gamla operatör så skulle du även kunna passa på och byta operatör. Samtliga operatörer skickar idag ut 3-i-1-simkort vad jag känner till vilket gör att oavsett vilken telefon du köper eller vilken operatör du väljer så kommer det nya simkortet att passa. Om du nu är i de tankarna så skulle jag rekommendera Vimla, här finns ett test.

Kan för övrigt säga att servicen hos OnePlus är riktigt bra. Har en kompis som råkade spräcka glaset på sin, han kontaktade Oneplus och fick telefonen upphämtad dagen efter. Därefter var telefonen tillbaka efter 3 dagar nylagad, minns inte vad han betalade riktigt, men tror det var under 2000kr. Så inte jättebilligt, men servicetiden var ju strålande iaf.

hur lång tid tar frakten när man köper telefonen då? också runt 3dagar eller?

mitt abonnemang och pris är jag nöjd med så det tänker jag inte byta utan bara simkortet men i framtiden får jag nog behålla de där extra plastbitarna man får med simkortet.. korkat av mig att slänga dom.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Folk som rekommenderar OnePlus 3T: Absolut grym telefon. Har en sådan själv.

Däremot: OnePlus 5 sägs släppas om 2-3 veckor. Vänta på den skulle min rekommendation vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

tror du man kan be ett nytt simkort med samma nummer? har haft min i 9 år nu

Ett nummer är inte permanent låst till ett specifikt SIM-kort. Skaffar du ett nytt så följer numret med.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@Kethsi:

Japp ett par dagar med standardfrakten om den finns i lager. Men som @Cable skriver så kan det vara vettigt att vänta lite och se vad som händer när efterföljaren släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

4300kr och sen gratis frakt vart dom nu skickar den ifrån det var ju inte så farligt..

tackar för infon men en sista fråga också, när jag väl har en ny telefon behöver jag bara beställa ett nytt simkort då och så får jag behålla mitt nummer eller hur funkar det?

OnePlus 3T skickas från Polen

Skrivet av Kethsi:

hur lång tid tar frakten när man köper telefonen då? också runt 3dagar eller?

Tar man standard frakt tar det ca 1 vecka när den väl skickas från OnePlus, och med Express så tar det runt 2-3 dagar när den väl lämnar OnePlus

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Folk som rekommenderar OnePlus 3T: Absolut grym telefon. Har en sådan själv.

Däremot: OnePlus 5 sägs släppas om 2-3 veckor. Vänta på den skulle min rekommendation vara.

Om TS vill ha en lur för 4k blir det nog svårt med Oneplus 5. Jag gissar på att vi kommer få se ett lite större prishopp nu när Oneplus etablerat sig ordentligt, men vi får hoppas att jag har fel!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

@SYRE: Det är dock värt att vänta även om den skulle bli dyrare då chansen är stor att OnePlus i samma veva sänker priset på 3T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Kör på en Samsung S7 så får du även tillgång till Samsung Pay vilket är mycket värt.

Var hittar man den för drygt 4000? Ser bara drygt 5000 på prisjakt o pricerunner (bara begagnade för 4k). Är själv på jakt efter en så tar tacksamt emot tips på kampanjer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

One + 5 kommer förmodligen i Juni.

Worth waiting for

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@Cr0wN: jo jag såg det jag ska vänta o se vad priset blir, stog något rykte om att dom kommer släppa den med rea på första dagarna men hur bra det stämmer vet jag inte ska hålla koll ändå.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ett nummer är inte permanent låst till ett specifikt SIM-kort. Skaffar du ett nytt så följer numret med.

hur gör man det? man kan väl klippa sim kort eller?

Permalänk

Kolla in Ulefone Armor hos banggood, mycket pengar över till annat, bra byggkvalitet, svenska nät. Byggd för att tåla det mesta. Jag har landat på min i en vattenpöl vid en downhill-crash.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det? man kan väl klippa sim kort eller?

Ja det funkar att klippa själv, då slipper man ju vänta på ett nytt också.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det? man kan väl klippa sim kort eller?

Man kontaktar sin operatör o ber om ett nytt SIM-kort, hos vissa operatörer är det gratis, vissa tar en avgift

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Varför är garantiärende enklare med en Samsung vs Oneplus?

Jag kan också rekommendera Oneplus, har en 3a själv och mycket nöjd, dom andra premium telefonerna må vara snäppet bättre men absolut inte värt prispåslaget.

Den har dock ingen extra vattentäthet, kanske går att lösa med skal om det är ok?

Fler återförsäljare och enklare att lämna in den. 3års reklamationsrätt med allt vad det innebär. Går kanske inte märkbart snabbare att repa en Samsung (tar cirka 3arbetsdagar+frakttid, ingen aning om OP) men är enklare att gå in hos närmsta säljställe och vifta med kvittot

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Fler återförsäljare och enklare att lämna in den. 3års reklamationsrätt med allt vad det innebär. Går kanske inte märkbart snabbare att repa en Samsung (tar cirka 3arbetsdagar+frakttid, ingen aning om OP) men är enklare att gå in hos närmsta säljställe och vifta med kvittot

Enklare vet jag inte, paketera och lämna in på närmsta ombud?

Jag personligen, eller någon jag känner, har aldrig fått en telefon lagad på 3 dagar + frakt, det är alltid sjukt mycket tjafs ock krångel innan det händer nått, om det händer nått. Men det är ju bara anekdotiskt så kanske inte betyder så mycket.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Om TS vill ha en lur för 4k blir det nog svårt med Oneplus 5. Jag gissar på att vi kommer få se ett lite större prishopp nu när Oneplus etablerat sig ordentligt, men vi får hoppas att jag har fel!

Detta skulle gå emot allt som har med OnePlus att göra om de väljer att höja priserna ännu mer. De förlorar hela sin entusiastiska kundbas.

Visst, det har gått rykten om att den skall höjas - inget officiellt. Jag skulle säga att den hamnar runt 4500kr för 64GB och strax innan 5000kr för 128GB. Likt hur 3T var prissatt.

Permalänk
Medlem

@Cable: Visst är det så. Men jag tror också att tanken varit att skapa en kundbas och sen brukar företagen bli giriga, inte omöjligt att Oneplus blir det också. Men självklart hoppas jag på att dom håller ner priserna.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Tack igen för all svar!

Jag har beställt en Honor 8 från Webhallen, hoppas jag blir nöjd.