Asus Zenbook Flip S är världens tunnaste bärbara hybriddator

Permalänk
Melding Plague

Asus Zenbook Flip S är världens tunnaste bärbara hybriddator

Asus rivstartar Computex 2017 med avtäckandet av Zenbook Flip S – en bärbar hybriddator som sägs vara tunnast i sin klass med en vridbar skärm i 360 grader.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Priserna på väg ner?

Känns som 12000 rek inte är överdrivet med i7, 16gb minne o 1tb pcie ssd samt högupplöst ips.

EDIT:
Vänta, såg nu att det stod 12000 för instegsmodellen. Där var den lyckan borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Priserna på väg ner?

Känns som 12000 rek inte är överdrivet med i7, 16gb minne o 1tb pcie ssd samt högupplöst ips

Citat:

...där modellen Core i7-7500U med en maximal turbofrekvens på 3,5 GHz levereras med toppvarianten av datorn. Därtill kan den bestyckas med upp till 16 GB LPDDR3-minne samt 1 TB PCI Express-baserad SSD-lagring
...
Zenbook Flip S lanseras under årets andra halva med en prislapp som börjar på 1 099 USD för instegsmodellen, motsvarande cirka 12 000 kronor inklusive moms

Läs om, läs rätt

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Härligt med lite ordentlig upplösning och USB type-C!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Asus Zen med en Ryzen...Godis!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade varit sugen på denna om det inte vore för dubbla usb C portar, liksom Microsoft surface har ingen för de anser användarna inte klarar av att hantera en sådan port och denna har dubbla, vilket innebär att man måste vara en dubbelt så teknisk kvinna eller man för att hantera denna?

Skämt åsido, en grym laptop som jag ser så många användningsområden till, priset är högt, men finns det något billigare likvärdigt alternativ? För min del säger dock plånboken nej till denna.

Permalänk
Medlem

Har jag missat något?
Enligt bilderna tycker jag att skärmen är vridbar upp till 180 grader och inte 360 grader.

Edit:
Tar tillbaka. Tankelapsus från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffis:

Har jag missat något?
Enligt bilderna tycker jag att skärmen är vridbar upp till 180 grader och inte 360 grader.

Ingen av bilderna visar hela 360°, men några visar ju i alla fall ~300°.

Permalänk
Medlem

GTX 1050/1060 hade varit nice i en sån här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Asus Zen med en Ryzen...Godis!

Eh, ? ... Nu är ditt användarnamn passande.
Den kommer med Intel-processor enligt artikeln.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

Sexig men känns som lyxigare modellen kommer bli en för dyr historia

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Hur är det med Thunderbolt, och stöd för externa grafikkort?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Trodde Yoga Book var den tunnaste. Eller anser dom att den inte tillhör samma klass?

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

I anslutningsväg syns två USB Type-C-portar, där dessa används för laddning av datorn, dataöverföring via USB 3.1 (Gen 1) samt bildanslutning kapabel till ytterligare två 4K UHD-upplösta skärmar.

Inte Thunderbolt 3, med andra ord? Dåligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Findecanor:

Eh, ? ... Nu är ditt användarnamn passande.
Den kommer med Intel-processor enligt artikeln.

Uhm..ja? Jag har väl inte sagt något annat?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

I anslutningsväg syns två USB Type-C-portar, där dessa används för laddning av datorn, dataöverföring via USB 3.1 (Gen 1) samt bildanslutning kapabel till ytterligare två 4K UHD-upplösta skärmar.

Ska man tolka det som att dom fattat det här med DisplayPort vid det här laget så att man kan använda skärmar med upplösning och uppdateringsfrekvens > 1920x1080@60Hz?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det här är ju oslagbart

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Nardds:

GTX 1050/1060 hade varit nice i en sån här.

Det närmaste man kommer är nog Lenovo's nya påhitt:
http://www3.lenovo.com/us/en/laptops/yoga/700-series/Yoga-720...
1050 gpu, 360° skärm och relativt tunn.
Jag är själv intresserad av en sådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dimman:

Ska man tolka det som att dom fattat det här med DisplayPort vid det här laget så att man kan använda skärmar med upplösning och uppdateringsfrekvens > 1920x1080@60Hz?

Ja, båda dessa USB‑C-portar har stöd för DisplayPort Alt Mode, som i dagsläget innebär DP 1.2. Här har man alltså två portar, vilket då möjliggör två externa 4K-skärmar i 60 Hz, en till vardera port.

Thunderbolt 3 (som Flip S inte verkar ha) klarar två samtida DP 1.2-strömmar, vilket gör det möjligt att ansluta två 4K-skärmar till en enda utgång. (Det innebär dock inte att det per automatik går att ansluta fyra externa 4K-skärmar till en dator med två TB3-portar, ty det måste också finnas signalkällor som kan producera signalerna. HD 620 har stöd för 3 skärmar enligt Intel.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers