Nintendo uppges öka produktionen av Switch

Permalänk
Melding Plague

Nintendo uppges öka produktionen av Switch

Inför den kommande julhandeln och lanseringen av Super Mario Oddyssey ökar Nintendo produktionen av Switch ytterligare, från 16 miljoner till 18 miljoner under det kommande året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha, Nintendo verkar vara skiträdda för sina egna kunder!

Kul att de säljer bra i alla fall.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Julhandeln, var man tvungen att bli påmind

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

förvånar mig inte. Sökte i nästan 3 veckor efter en Switch i Tokyo här i maj. Vann ett lotteri mot slutet för att få köpa en Switch, så efterfrågan är sjukt stor i öst. Här är det dock 100+ i lager i alla butiker, haha.

Permalänk
Medlem

Precis, ser man på lagerstatus i Sverige så har jag svårt att tro att de kommer öka någon produktion. Var inte officiella nyheter från Nintendo heller. Är väl någon som vill öka på aktievärdet och sälja.

Permalänk
Medlem

Jag gillar skarpt att Nintendo på riktigt är rädda för kundernas vrede. Det visar ju att man som konsument har verklig makt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Förutom när kunderna trånar efter nåt som de VERKLIGEN vill ha (*host*NES Classic*host) och Nintendo lägger locket på. Då är de mer rädda för kundernas pengar verkar det som....

Permalänk
Medlem

Hoppas på en sweet deal nästa black Friday. Då kanske det blir ett köp.

Runt 3k inkl ett spel tycker jag är värt. Får se om det blir så pass bra.

Permalänk
Medlem

Som nintendo-fanboy blir man ju glad Ju fler som köper desto mer vågar tredjepart ge sig in. (Mer än det blev vid Wii antar jag, då full fokus inte behöver ligga på att utveckla något för en gimmick-handkontroll.)

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Konstigt. Kunderna verkar ju vilja ha Switch så varför slutar de inte bara att producera den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte vara några problem med Switch här i Sverige ( https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3154603 ), men har ju hört mycket om t.ex USA där den är i stort sett omöjlig att få tag på som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att folk kanske skulle sälja sina Switch nu när de flesta nog varvat BotW?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tänkte att folk kanske skulle sälja sina Switch nu när de flesta nog varvat BotW?

Finns ju mer än bara BotW. Känns lite onödigt att hålla på att sälja och köpa en ny Switch så fort det kommer ett nytt spel man vill lira.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Konstigt. Kunderna verkar ju vilja ha Switch så varför slutar de inte bara att producera den?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, var det inte ett vinnande koncept att göra så som med Nintendo Classic Mini NES?

Permalänk
Medlem

Kan bli ett köp till Black Friday, skulle vara kul att ha något att spela på när man reser.
Hade dock en Kryssbox 360 som bara samlade damm i 2 år, så jag vette fan.
Har Nintendo fixat barnsjukdormarna??? Räckvidden, byggkvaliten, repad skärm av dockan etc??

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Har Nintendo fixat barnsjukdormarna??? Räckvidden, byggkvaliten, repad skärm av dockan etc??

Räckvidd var problem för vissa joycons. Tror de ändrat design av pcb+antenn i nya joycons fast det cirkulerar fortfarande gamla i butiksled, men om man åker på en med kort räckvidd så får man ju gå tillbaka och byta. Att det skulle vara något fel med byggkvalitet allmänt var nog bara hittepå av folk som aldrig sett eller rört konsolen. Skärmen har fortfarande någon slags plast som potentiellt kan repas men det finns härdat glas i form av skärmskydd att köpa som tillbehör som är rätt skurna och lätta att applicera.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tänkte att folk kanske skulle sälja sina Switch nu när de flesta nog varvat BotW?

Jo, men sen kom Mario Kart Deluxe. Och så lånade jag ut den till en kompis som ville köra Zelda. Och då kunde jag inte vara med i beta testen av ARMS, som min dotter bara älskar och som verkar riktigt bra, fast kanske inte hinns med pga Splatoon 2, och sedan Xenoblade Cronicles XX,.....Yaargh!
Min plånbok kommer helt enkelt inte att repa sig. :-/

PS. Snipperclips är det ultimata partnertestet.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

KOnsoler finns det gott om, handkontroller så som joy-con dubbelpack är helt slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Räckvidd var problem för vissa joycons. Tror de ändrat design av pcb+antenn i nya joycons fast det cirkulerar fortfarande gamla i butiksled, men om man åker på en med kort räckvidd så får man ju gå tillbaka och byta. Att det skulle vara något fel med byggkvalitet allmänt var nog bara hittepå av folk som aldrig sett eller rört konsolen. Skärmen har fortfarande någon slags plast som potentiellt kan repas men det finns härdat glas i form av skärmskydd att köpa som tillbehör som är rätt skurna och lätta att applicera.

Nej, att byggkvalitén suger är inget hittepå. Alla jag känner som har en Switch har haft 1-3 hårdvaruproblem vardera och har även sett massor av videos på krånglande enheter med många olika sorters fel. Finns säkert bättre och sämre enheter, men det är inte i klass med Nintendos äldre grejer. Kan inte påstå att jag fått något bra intryck av de enheter jag kännt på heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Nej, att byggkvalitén suger är inget hittepå. Alla jag känner som har en Switch har haft 1-3 hårdvaruproblem vardera och har även sett massor av videos på krånglande enheter med många olika sorters fel. Finns säkert bättre och sämre enheter, men det är inte i klass med Nintendos äldre grejer. Kan inte påstå att jag fått något bra intryck av de enheter jag kännt på heller.

Det är ord mot ord här men jag säger återigen hittepå. Aldrig blivit så wowad av byggkvalitet från Nintendo förut, förutom kanske av New 3DS som också var en step-up från deras vanliga.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Finns ju mer än bara BotW. Känns lite onödigt att hålla på att sälja och köpa en ny Switch så fort det kommer ett nytt spel man vill lira.

Jag ser bara indietitlar/nyreleaser av redan släppta spel, men det är jag det
Hade jag vetat att titlar som Metroid, Mega Man, Castlevania samt Secret of Mana kommit så hade jag seriöst övervägt ett köp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

KOnsoler finns det gott om, handkontroller så som joy-con dubbelpack är helt slut.

Vilken tur att det följer med ett joy-con dubbelpack när man köper basenheten då

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Blir nog ett Switch-köp snart Något mer spel än Zelda man ska skaffa sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Nej, att byggkvalitén suger är inget hittepå. Alla jag känner som har en Switch har haft 1-3 hårdvaruproblem vardera och har även sett massor av videos på krånglande enheter med många olika sorters fel. Finns säkert bättre och sämre enheter, men det är inte i klass med Nintendos äldre grejer. Kan inte påstå att jag fått något bra intryck av de enheter jag kännt på heller.

OK, här är en ägarröst till - jag har inte haft några som helst kvalitetsproblem med min Switch.

Varken femåringar, fummelfingriga kompisar eller någon annan (eller för den delen dockan) har lyckats göra en skråma på den heller. Vi är några miljoner som äger en Switch nu. FUDen biter inte längre.

Permalänk
Medlem

Får ställa mig till skaran som äger en Switch och både är imponerad av byggkvaliteten samt inte haft några som helst problem med den trots utlåning, småbarn, spelat mycket både bärbart och i dockan etc.

Bästa Nintendo gjort på mycket länge om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

@KingCobra: Absolut för jag tycker ju att 3800kr är mycket mer värt än 700kr för att få ett extra par joy-cons!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |