iPhone - skillnad på reservdelsskärmar?

Permalänk
Hedersmedlem

iPhone - skillnad på reservdelsskärmar?

Systerns iPhoneskärm har spruckit totalt och vi pratar om att byta den själva. Jag kikade efter reservdelar idag och det finns ju i många prisklasser men jag vet inte riktigt skillnaden.

iPhone 6 Skärm med LCD - Vit - 379kr

iPhone 6 komplett skärm med smådelar - Svart - 549kr (är medveten om att färgen skiljer)

iPhone 6 LCD Display Glas Original - Vit - 699kr

Jag kan inte detta alls, finns det någon uppenbar skillnad som gör att priset skiljer så pass mycket?

Jag har bytt skärm på en iPad tidigare men aldrig en iPhone, någon som har några allmänna råd att ge där? På iPaden blev ett litet glapp i ett av hörnen som jag inte är säker på berodde på att vi gjorde något fel eller om reservskärmen var billig och av inte 100% passform.

Tack!

Permalänk
Medlem

Det är väll kvaliteten på skärmen. Den dyraste är "original" och borde därför vara bäst.

Permalänk
Hedersmedlem

@Sporkies: Ibland är det enklaste svaret kanske det rätta, tack.

Permalänk
Medlem

Finns tydligen inga orginalskärmar. Det är endast Apple och apples partners som har orginaldelar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av niclasc:

Finns tydligen inga orginalskärmar. Det är endast Apple och apples partners som har orginaldelar

Det förvånar mig inte. Går det ens att köpa reservdelar från dem? Även om det gör det kommer det ju kosta multum.

Skickades från m.sweclockers.com