Vilken är den senaste playstation konsolen?

Permalänk
Avstängd

Vilken är den senaste playstation konsolen?

Jag var hos en kusin idag och spelade playstation 4.

Jag blev också jätte sugen på att köpa en men jag är en sån person som måste alltid ha det senaste.

Så jag gjorde lite sökningar och ingen playstation 5 finns inte så jag fortsatte söka och då hittade playstation 4, playstation 4 pro och playstation 4 slim tror jag den hette.

Så min fråga är vilken playstation är det senaste ifrån Sony?

Permalänk
Medlem

Pro

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Slim då? Antar att den kom före pro och efter vanliga 4an , eller ?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag kan bli mycket tydligare än mitt föregående inlägg. Om det var för invecklat kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Jag tror inte jag kan bli mycket tydligare än mitt föregående inlägg. Om det var för invecklat kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Precis! Men är 4 pro värt pengarna. Jag såg att den var lite dyrare än den vanliga 4an?

Permalänk
Medlem

PS4 Pro är snabbare än vanliga. Kan spela spel i högre upplösning och sånt. Om det är värt det är upp till dig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

PS4 Pro är snabbare än vanliga. Kan spela spel i högre upplösning och sånt. Om det är värt det är upp till dig.

Nja, att spela i högre upplösning är inte värt det. Så jag får köra på vanliga 4an. Förlåt för så mycket frågor, men jag är inte så kunnig när det kommer till konsoler, ska man köpa 500GB eller 1TB?

Permalänk
Medlem

Hur kan detta ens vara en fråga att ställa på ett forum?

Permalänk
Medlem

Så du måste inte ha det senaste?

Hur mycket plats du vill ha kan jag inte svara på. Googla lite för sjutton gubbar!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Hur kan detta ens vara en fråga att ställa på ett forum?

Det är inte alla som vet hur Google fungerar

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Så du måste inte ha det senaste?

Hur mycket plats du vill ha kan jag inte svara på. Googla lite för sjutton gubbar!

Jo jag gillar att köra på det senaste. Men jag såg att pro var betydligt dyrare än den vanliga så jag undrade om det var värt det. Även 1TB är dyrare än 500GB, vettifan hur mycket utrymme jag behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jo jag gillar att köra på det senaste. Men jag såg att pro var betydligt dyrare än den vanliga så jag undrade om det var värt det. Även 1TB är dyrare än 500GB, vettifan hur mycket utrymme jag behöver.

Nästan alla spel på PS4 idag måste även ladda ner data även om du har skiva, Så vill du kunna ha flera spel installerade samtidigt ska du välja större modellen.

Tänker du köpa majoriteten av spelen online så behöver jag nog inte ens säga vad du ska välja.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ipzen:

Nästan alla spel på PS4 idag måste även ladda ner data även om du har skiva, Så vill du kunna ha flera spel installerade samtidigt ska du välja större modellen.

Tänker du köpa majoriteten av spelen online så behöver jag nog inte ens säga vad du ska välja.

Jag kommer ha några spel, max 5 stycken faktiskt. Har precis köpt en Playstation 4 slim i färgen svart med 500GB. Får hoppas 500GB räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag kommer ha några spel, max 5 stycken faktiskt. Har precis köpt en Playstation 4 slim i färgen svart med 500GB. Får hoppas 500GB räcker.

Skulle inte 500gb räka så är det super lätt att byta hårddisken i så fall eller köra med extern som nyligen blivit tillgängligt

Välkommen till gänget

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag kommer ha några spel, max 5 stycken faktiskt. Har precis köpt en Playstation 4 slim i färgen svart med 500GB. Får hoppas 500GB räcker.

500Gbyte räcker, du borde kunna få in åtminstone 8st spel installerade, men beror såklart på hur stora de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag kommer ha några spel, max 5 stycken faktiskt. Har precis köpt en Playstation 4 slim i färgen svart med 500GB. Får hoppas 500GB räcker.

Dålig stil på folk i forumet; sån här attityd brukar det inte vara. Hoppas du blir nöjd med din slim!

Permalänk
Testpilot

@onezerotwo
Jag ska förklara dem största skillnaderna enkelt:

  • PS4 - Den första PS4.an som kom.

  • PS4 Slim - Den andra PS4.an som kom, en ny revision som är mindre än vanliga PS4.a, har även andra fläktar som låter mindre vid belastning. Spelar samma spel som vanliga PS4.

  • PS4 Pro - Den tredje PS4.an som kom, en uppgraderad PS4.a (snabbare CPU/GPU del) - kallas även i folkmun för PS4.5/PS4 Neo (Neo var det gamla kodnamnet innan den officiellt fick namnet "Pro").
    Denna konsol kör även den samma spel som PS4/Slim, men renderar dem i 4K upplösning(om du har en 4K TV) - Vissa spel kan nyttja bättre fps, men ytterst marginella skillnader där och inga garantier, detta utförs via en funktion som kallas för "boost mode".

500Gb eller 1Tb spelar ingen direkt roll, det beror helt på hur många spel du planerar att spela på den. Ska du endast spela ovannämnda 5 spel så räcker 500Gb och blir över med råge, då ett spel varierar mellan 3-60Gb efter installation.
Skulle behovet av mer utrymme infinna sig så är det rätt så enkelt att byta till en större, då det är en vanlig 2.5" laptop hårddisk som sitter i den - Det innebär även att du kan köra med en SSD om du så önskar.

------------------------------------------------------------

Till er alla som klampat ner på OP: @Nioreh83 @niclasc @Ipzen
Istället för att klandra hen för sin okunskap, varför inte bara ignorera tråden och gå vidare om ni i alla fall inte kan bidra med något vettigt eller låta bli att spy galla i form av spydiga kommentarer? Eller har ni verkligen så lite att göra? Usch, dålig stil bara och förväntade mig mer av så långvariga medlemmar!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >